• 0

Verticale Carrousel: wat zijn de kosten? [paternosterleveranciers]

Hallo,

 

Kan iemand mij een indicatie geven hoe duur een verticale carrousel is?

LxBxH = 4x2x2, het gaat om een systeem dat toegepast moet worden voor kleine pakketten.

(de maten mogelijk natuurlijk ook een beetje afwijken voor een indicatie prijs.)

 

Ik heb verschillende bedrijven al gecontacteerd maar, het wachten is nog steeds op antwoord.

 

Mvg Jeroen

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Jeroen,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Hoe heb je contact gelegd en hoe lang wacht je al op een reactie? Even nabellen?

 

Bovenstaande lijkt me een onvolledige specificatie om hier online iets zinnigs over te melden.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

LxBxH = 4x2x2, het gaat om een systeem dat toegepast moet worden voor kleine pakketten.

Misschien een domme vraag maar 4x2x2 cm? Omdat je het hebt over 'kleine pakketten' denk ik aan cm. Maar dat is wel een erg klein pakket. Bij DHL moet het pakket minimaal 15x11x3,5 cm zijn.

Als je een iets betere omschrijving kan geven kunnen we je beter helpen. Er zijn hier veel mensen met webshop ervaring.

 

Misschien begrijp ik niet wat een verticale carrousel is.

Is het een logistiek hulpmiddel?

 

*update: ik denk dat zoiets een verticale carrousel is.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 1

Er van uitgaande dat je inderdaad een paternoster/caroussel/plateaulift oid bedoelt dan is op basis van je omschrijving geen zinnig woord over de prijs te zeggen.

 

Ik heb ze meer dan 15 jaar geleden ook verkocht (en kan ze je ook niet leveren dus) en de bedragen varieerden tussen de 5000 euro en 150.000 euro

 

De twee grootste paternosterleveranciers op de Nederlandse markt zijn Kardex en Hänel. Die concurreren elkaar de tent uit de afgelopen jaren, dus beiden benaderen kan geen kwaad

 

Daarnaast zijn er vrij veel tweedehands machines te koop, echter aangezien het vaak maatwerk is, is de kans dat er een machine specifiek aan je eisen voldoet niet heel erg groot.

Daarvoor zou je eventueel Hagisto o.i.d. nog kunnen benaderen.

 

Voorwaarde is wel dat je veel specifieker in je wensen bent dan je nu hier neerzet. Hoeveel plateaius, welke formaten, welke maximale vloerbelasting (let daar goed op), koppelingen met softwaresystemen, manier van opbergen, omloopsnelheid/frequentie etc. etc.

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie al bedankt voor de snelle reacties.

 

Mijn excuses vooropgesteld; ik bedoel de maten in meters.

Om dan correct de maten te formuleren: 400x200x200 cm

 

Met een verticale carrousel bedoel ik inderdaad een paternoster.

(Bijgevoegde afbeelding geeft een goede indicatie)

 

De pakketten hebben een geschatte afmeting van 30x20x30 cm.

 

Beide leveranciers genoemd door Frans Sijtsma heb ik al gecontacteerd.

Tot dus ver geen reactie.

De specificaties waar Frans ook op doelt zijn voor mij in eerste instantie niet van belang omdat, ik graag een indicatie zou willen hebben voordat ik daar eisen aan ga stellen.

Ik kan me goed voorstellen dat een paternoster met een softwarematige koppeling en een hogere omloopsnelheid duurder is dan een "standaard model".

 

Zoals de genoemde bedragen (5.000 tot 150.000) zijn natuurlijk ook een indicatie maar, zonder specifieke eisen te noemen zou ik graag toch een specifieker bedrag als schatting krijgen.

Moet ik denken aan een 15.000 euro bijvoorbeeld?

 

Wanneer jullie toch zeggen dat de specificaties echt verschil van duizenden euro's kunnen maken

zit er natuurlijk niets anders op dan afwachten op de reactie van de leveranciers.

Vertical-Carousell-Paternoster-left.jpg.3a370205059ef24b501a2deb3767df46.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ben je zelf ondernemer? Waarom heb je vandaag niet nagebeld? Of ben je van plan om dat morgen te doen?

 

Of die leveranciers zijn druk of ze hebben je informatie-aanvraag collectief niet serieus genomen, lijkt het (of je geeft ze te weinig tijd, kan ook nog (zie ook mijn eerste reactie met openstaande vragen)).

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Vreemd verhaal inderdaad.

Jij toont interesse in een machine van enkele tienduizenden euro's en de fabrikant laat niks van zich horen. Ik kreeg vroeger vertegenwoordigers van printertjes van een paar honderd euro aan de lijn die smeekten om langs te mogen komen om eens 'mee te denken'...

 

Ik zou de telefoon pakken en zeggen "Als je geld wilt verdienen aan mij kun je deze week langskomen voor een gesprek, anders zoek ik verder"

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Paternoster

Een paternoster van 2 meter diep zul je niet zo snel vinden.

 

de roterende plateaus zijn maximaal zo´n 500 mm diep. Je staat voor de machine, en moet voorover reiken om de materialen van de plateaus te halen, dus dieper dan 500 mm is vanuit ergonomisch oogpunt niet aan te bevelen.

De plateaus roteren achter elkaar langs, dus de benodigde diepte is 500+500+vrije ruime en ombouw alsmede een werkblad aan de voorzijde. Maximaal denk ik 1500 mm diepte.

 

Ik heb even teruggezocht wanneer ik voor het laatst een klant een paternoster van een van eerdergenoemde leveranciers heb aangeboden.

Heel kort door de bocht ging het toen om kantoorpaternosters voor laterale hangmappen of frontale hangmappen (uittrekframes in de paternoster).

 

1 x met de afmetingen 2710 x 3270 x 1000 (hxbxd) met 40 meter opslagcapaciteit in 14 etages: ca. € 14000,--

1 x met de afmetingen 2700 x 3190 x 1255 met 48,3 meter opslagcapaciteit in 15 etages : ca. € 17000

1 x met de afmetingen 2830 x 3190 x 1255 met 51,52 meter opslagcapaciteit in 16 etages : ca. € 19000

 

Dan heb je iig grofweg een idee. Wat je kunt doen is de prijs per meter opslagcapaciteit uitrekenen.

Dus in het eerste geval 14000/40 = € 350,-- per meter.

Doorgerekend kom je op een prijs in deze specifieke uitvoering, hoogte en prijzen uit 2011 op 350-370 euro per meter opslagcapaciteit.

 

Bereken zelf hoeveel capaciteit je nodig hebt, en vermenigvuldig dat met 360, dan heb je in ieder geval iets van een handvat.

 

Shuttle/Plateaulift

 

Gegeven de diepte van 2 meter die je noemt, is het ook mogelijk dat je geen paternoster zoekt (plateau die binnen de machine roteren) maar een shuttle.

In een shuttle zitten losse plateaus die door een robot uit de stelling worden gehaald en naar de persoon die voor de machinestaat worden gebracht. Dit zijn losse plateaus die worden afgeleverd op het werkblad voor de machine. Ze roteren dus niet binnen de machine.

 

Aangezien die plateaus dieper kunnen zijn, zou het kunnen dat je dat voor ogen hebt.

 

Cijfers voor die producten heb ik helaas niet. Ik zal Chris van Hagisto vragen of hij input kan geven daarvoor.

 

Zorg in ieder geval dat je voor jezelf goed weet wat je wil opslaan, hoeveel het weegt, wat de omloopsnelheid is en welke manier van opslaan het beste bij je werkzaamheden past.

 

Frans

 

*aan bovengenoemde cijfers kunnen geen rechten ontleend worden. ze zijn slechts voor een heel groffe indicatie

Link naar reactie
  • 0

De specificaties waar Frans ook op doelt zijn voor mij in eerste instantie niet van belang omdat, ik graag een indicatie zou willen hebben voordat ik daar eisen aan ga stellen.

 

Met alle respect maar vervang de vraag eens door

 

"Hoeveel kost een auto?"

 

"dat hangt van uw eisen af, en varieert van 500 euro voor een tweedehandsje tot een paar ton voor een Rolls Royce, dus hoeveel kilometer rijdt u per jaar, wat is uw budget, benzine of diesel, nieuw of gebruikt, hoeveel deuren?"

 

"Dat is voor mij nu niet van belang. Ik wil eerst weten wat een auto ongeveer kost voordat ik daar antwoord op geef"

 

Zolang je niet weet wat je wil, blijft het een kip-ei verhaal.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen ,

 

Ik kom uit de wereld van paternosters en carrousels. Deze zijn nieuw en gebruikt nog prima te leveren

door meerdere fabrikanten in europa.

Een paternoster van ca 2,5 meter breed en 1,5 meter diep en 4 meter hoog kost nieuw ca 20.000 euro

incl montage. Er zijn zoveel modellen dat een advies ter plaatse het beste is.

Belangrijk is te kijken naar capaciteit, locatie en routing van je opslag.

 

gr Chris van Hagisto

01-paternoster-1011.thumb.jpg.9bd4b0433c4d290289c9353b2e29a347.jpg

Chris

Link naar reactie
  • 0

Frans (en anderen die verstand van logistiek hebben), mag ik een vraag uit interesse stellen als leek?

 

Waarom kopen ondernemers zo'n 'paternoster' van 20.000 euro of een veelvoud daarvan?

Als ik die prijs deel door het oppervlak van alle vakjes kom ik op een behoorlijk hoge 'magazijn vierkante meterprijs' uit. Het ronddraaien van de carrousel lijkt me ook erg langzaam gaan. Dan kan je toch beter wat vierkante meter opslagruimte erbij huren, een paar magazijnstellingen en orderpik-software (als je die niet al had)? Het lijkt mij een vrij omslachtige en dure oplossing voor ruimtegebrek. Als er storing of onderhoud is staat meteen je hele bedrijf stil want je kan niet meer bij de pakjes komen.

 

Kan iemand mij het USP van zo'n Verticale Carrousel uitleggen?

Ik vraag het puur uit interesse.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Voordelen zijn met name in de automatisering te vinden, directe aansturing van gezochte artikelen, afhandeling voorraad aan een scherm, goederen naar de man-principe. Met name batch picking met bakjes werkt goed met paternosters.

Voor wat betreft de capaciteit (aantallen locaties )zijn slimme ladesystemen en goed gekozen bakken in kleinere magazijnen meestal voordeliger en efficienter.

Chris

Link naar reactie
  • 0

Prachtig apparaat (mooi muziekje ook).

 

Maar die paternosters in het filmpje lijken mij erg hoog. Als je een hal van 12 meter hoogte hebt snap ik het helemaal. Maar TS heeft het over "LxBxH = 4x2x2", dus maar twee meter hoog.

 

Mij lijkt het meer iets dat je goed overdenkt voordat je met je magazijn gaat starten.

Kiezen we voor meer vierkante meters of kiezen we voor een paternoster systeem.

 

In die zin snap ik de leveranciers nu ook iets beter.

TS vraag komt een beetje onprofessioneel over.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft magazijn en automatisering: in een straal van ongeveer 20km van waar ik woon ken ik een viertal bedrijven waar ze momenteel bezig zijn met heel grote automatische magazijnen te bouwen; je ziet ze echt van ver staan in het landschap. Oa voor diepvriesproducten en ook eentje van een merk van verlichting.

 

Vraag mij ook wel af hoe groot de paniek is (en de bijhorende oplossingen) wanneer er zoiets in panne staat en er niets meer binnen of buiten geraakt :) Want als mens kan je nergens meer bij.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.