• 0

"Internet Registratie Dienst" nog steeds aan het oplichten?

http://www.reclamecode.nl/rccmenu/persbericht.asp?persberichtID=101

 

Hoewel de Reclame Codecommissie in augustus 2004 uitspraak heeft gedaan over deze "Internet Registratie Dienst" (namelijk, dat ze misleidende reclame maken) zijn ze nog steeds bezig, getuige de 'factuur' (dit is een nepfactuur!!) die ik vandaag kreeg.

 

Het blijft oppassen dus.

En betaal vooral niet.

 

Zojuist heb ik een klacht ingediend bij de Reclame Codecommisie, ben benieuwd...

 

nepfactuur_ird.thumb.jpg.96080d9054a211fae1832f14aece7f25.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou eindelijk, vandaag lag die dan in de (post)bus. Ik ga hem ipv versnipperen nog even bewaren.

 

Valt er eigenlijk "auteursrechtelijk" niets tegen deze lui te doen.

 

Gebruik van bedrijfsnaam en webadres in een gids die om het licht te verwoorden "toch niet zo hoog aangeschreven staat" als bijvoorbeeld de vertrouwde Gouden Gids.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk is alles juridisch gezien wel in de haak aldaar.. ze proberen misbruik te maken van de gemakzucht waarmee sommige mensen rekeningen betalen.

 

Op de rekening staat ook duidelijk dat deze vervalt bij niet-betaling en dergelijke, iets in de richting van oplichting zul je nooit hard maken.

 

Het beste advies is gewoon opletten, er zijn meer partijen die documenten sturen die iets weg hebben van een alledaagse rekening... zelfs goede doelen maken zich er schuldig aan, soms ontvang je brieven met de ingevulde acceptgiro er aanvast.

Link naar reactie
  • 0
Op welke grond? Auteursrechtelijk doen ze niets wat niet mag, voor zover ik weet.

 

En als we ervan uitgaan dat deze vermelding schadelijk is voor het imago van mijn bedrijf.

 

Want in princype zal iedereen met een beetje gezond verstand, die in de lijst van de IRD kijkt, bij de gevonden resultaten bij zichzelf denken : "Wat een sukkel dat je die acceptgiro hebt betaald"

En wellicht volgen er dan weer van die malafide figuren die letterlijk de lijst overnemen en onder een andere naam dezelfde methodes als de IRD overnemen.

 

En met hun "2.414.468" aangegeven vermeldingen hoeft er maar 5% van de aangeschrevenen die acceptgiro te betalen om dit een rendabele operatie te maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Want in princype zal iedereen met een beetje gezond verstand, die in de lijst van de IRD kijkt, bij de gevonden resultaten bij zichzelf denken : "Wat een sukkel dat je die acceptgiro hebt betaald"

Tot dusver heeft deze sukkel nog nooit van iemand gehoord dat hem opdrachten niet worden gegund omdat zijn bedrijf is vermeld in de IRD lijst :D Zoals hierboven ook reeds aangegeven hebben wij ook nog nimmer een acceptgiro ontvangen voor de ongevraagde foutieve vermelding. Maar de rekening zal ook niet betaald worden en ik zal extra personeel inhuren om de tsunami van nieuwe klanten op te vangen vanaf de dag dat wij uit de lijst worden verwijderd. ;D Alle gekheid op een stokje, er staan waarschijnlijk vele (zo niet alle) bedrijven in met een ongevraagde vermelding. Naar mijn bescheiden mening zal niemand je daarop aankijken.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Gast Edwinvdw

het lijkt me dat ze je vermelden op dezelfde basis als detelefoongids of de goudengids.

In biede staan bedrijven vermeld, ondanks dat ze je iets proberen te verkopen sta je erin vermeld tenzij je aangeeft dat je het niet wil of geen gebruik maakt van hun diensten.

 

Dit bedrijf doet het ook heel simpel raap en oud adressenbestand bij elkaar, maak een naam die met twee instanties verward kan worden er klaar.

Ze maken gebruik van de angst internet registratie dienst --> stichting internetdomeinregistratie

Als van de naam van de gouden gids ivm hun telefoongids

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor waarde heeft een uitspraak van de Reclamecode Commissie dan, en wat zijn de sancties als je in weerwil hiervan je als misleidend beoordeelde activiteiten niet staakt?

 

De aan de RCC deelnemende media plaatsen geen advertenties meer. De RCC heeft niks te zeggen over internet. Het is zelfregulering.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag weer een factuur ontvangen van het BIR (Bureau Internet Registratie) uit Rotterdam.

Euro 16,75 voor vermelding in de internet gids. Bij niet betalen geen registratie..........................

tsja sta dus niet geregistreerd meer......zou ik nu 2006 wel halen?

Jij vraagt je dit ook al af? Volgens mij hebben ze hun factuurronde weer gehad, ik ontving er ook één.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Vandaag stond er een artikel op webwereld over de partij die mij aangeschreven had. Ik ben dus niet de enige...

 

Overigens heeft de eigenaar van deze toko contact opgenomen met Kermie omdat ik zijn bedrijf op dit forum in een negatief daglicht heb gesteld. Als je nu op zijn bedrijfsnaam zoekt komt de post ergens op de vijfde plaats te staan in Google :-)

 

We worden met elkaar nog echte bizwatchers. "Doe een HL lid geen onrecht aan, want als hij er over schrijft dan sta je met zijn post in 'no time' bovenaan in Google" ;D

 

Het is dus inmiddels ook ruim een maand geleden dat ik bij de KvK deze partij aangemeld heb voor hun met veel tamtam aangekondigde 'signaallijst'.

 

Expreciet gevraagd of ik een bevestiging mocht ontvangen, maar nog steeds nada...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Nu is het 2007, en ik kreeg dezelfde brief die al jaren gebruikt wordt.

Gelukkig las ik de brief goed, en staat er dat ALS je vermeld wilt worden of blijven, je de betaling moet voldoen.Maar de opzet van de brief geeft de indruk dat je iets kwijtraakt dat je nu hebt, als je niet betaald.

Er zijn veel bedrijven die dachten dat dit met hun domeinnaam vermelding via de SIDN te maken had, en dat "kleine "bedrag maar voldaan hebben.

De eigenaar van IRD is al twee keer (2001,2005) publiekelijk bekend gemaakt (Tros Opgelicht), en hij gaf dan toe dat zijn formulering wellicht verkeerd begrepen kan worden.

Als je een echte eerlijke ondernemer bent, dan pas je direct je tekst wat aan.

Deze persoon heeft dat willens en wetens niet gedaan, en ben je dus bewust fout bezig. (= oplichting ?).

Ik heb gebeld met IRD, en verteld dat ik een wellicht een factuur zal sturen, aangezien zij, zonder mijn goedkeuring, mijn naam gebruiken om potentiele klanten te laten zien hoeveel anderen al gebruik maken van de database.

Ook heb ik melding gedaan bij de SAF (steunpunt Aqcuisitie Fraude).

 

Het lijkt misschien een hoop drukte, maar wie weet wat zo'n persoon nog meer uitspookt, en lachend jou of mijn bedrijf benadeelt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zojuist kreeg ik ook een factuur van de ird. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit contact met hun heb gehad, laat staan dat ik zaken met hun heb gedaan en mijn geheugen is meer dan prima.

 

De factuur verdwijnt dus gewoon in de prullenbak.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Wellicht even inscannen!

 

Ik blijf me verbazen dat je eigenlijk gewoon al gokkend facturen rond mag strooien. Best een spannend spelletje, berekenen wat je ideale doelgroepen zijn, waar liggen je kansen etc. ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Jup, er staat S433.

 

Maar toch wel slim opgezet moet ik zeggen. De 'factuur' is wel heel misleidend. Ze doen het voorkomen alsof je een overeenkomst met hun bent aangegaan, maar als je de factuur nader bekijkt staat dat nergens vermeld. Er staat zelfs dat als ik niet betaal de registratie wordt verwijderd en de rekening komt te vervallen. Juridisch gezien doen ze dus niets illegaals. En als er dan toch boel bedrijven zijn, die keurig de rekening betalen, en dat zullen er vast een boel zijn.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.