Ik heb een ingewikkelde kwestie en kom er zelf eerlijk gezegd niet helemaal uit.
We hebben momenteel een bedrijf met 3 mensen in een vof. En we hebben nog 2 mensen in dienst.
We zijn dus met 5 personen werkzaam in het bedrijf.
Onze diensten verlenen we voor 65 a 70 % aan 1 opdrachtgever, de rest is verdeeld over een aantal andere.
Nu wil het zo zijn dat deze opdrachtgever er opeens op staat dat wij onze rechtsvorm wijzigen naar een bv anders wenst hij geen zaken meer met ons te doen. Het hoe en waarom weet ik niet precies maar hij geeft aan dat hij enkel met ons verder wilt indien we onze rechtsvorm wijzigen.
Onze jaarlijkse omzet is ongeveer 450.000 euro waarvan een winst overblijft van 250 a 275.000 euro.
Nu heb ik met mijn boekhouder om de tafel gezeten en deze blijft erbij dat het fiscaal zeer ongunstig is en het ons per persoon met het mislopen van aftrekposten in de vof en het opstellen van jaarrekeningen in de bv etc zeker 5000 euro pp meer gaat kosten.
Hier zitten we eigenlijk ook niet op te wachten.
Heeft er iemand ideeen of oplossingen voor deze situatie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dominique85
Dominique85
Beste medeforumgebruikers,
Ik heb een ingewikkelde kwestie en kom er zelf eerlijk gezegd niet helemaal uit.
We hebben momenteel een bedrijf met 3 mensen in een vof. En we hebben nog 2 mensen in dienst.
We zijn dus met 5 personen werkzaam in het bedrijf.
Onze diensten verlenen we voor 65 a 70 % aan 1 opdrachtgever, de rest is verdeeld over een aantal andere.
Nu wil het zo zijn dat deze opdrachtgever er opeens op staat dat wij onze rechtsvorm wijzigen naar een bv anders wenst hij geen zaken meer met ons te doen. Het hoe en waarom weet ik niet precies maar hij geeft aan dat hij enkel met ons verder wilt indien we onze rechtsvorm wijzigen.
Onze jaarlijkse omzet is ongeveer 450.000 euro waarvan een winst overblijft van 250 a 275.000 euro.
Nu heb ik met mijn boekhouder om de tafel gezeten en deze blijft erbij dat het fiscaal zeer ongunstig is en het ons per persoon met het mislopen van aftrekposten in de vof en het opstellen van jaarrekeningen in de bv etc zeker 5000 euro pp meer gaat kosten.
Hier zitten we eigenlijk ook niet op te wachten.
Heeft er iemand ideeen of oplossingen voor deze situatie?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Dominique
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51471-van-vof-naar-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag