• 0

nieuwe webwinkel verkoop wijn

Beste mensen op Higher Level,

 

Graag doe ik een beroep op jullie expertise en ervaring. Sinds 2 dagen is mijn webwinkel online: http://www.wijndeal.nl .

 

Mijn vraag is of jullie er een kritische blik op willen werpen en jullie ongezouten mening willen geven.

Met name op het gebied van design, feel & touch, betrouwbaarheid en dergelijke hoop ik op jullie input.

Als dit forum daar niet de juiste plek voor is alvast mijn excuses.

 

Jullie mogen eventueel rechtstreeks e-mailen, maar hier reageren is natuurlijk ook prima. Alvast bedankt.

 

Maurice Nelissen

 

 

[verandering: titel en contactgegevens]

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooie site, complimenten.

 

Toch een punt van kritiek, nix18.

Ik bestel een fles wijn, vul bij de geboortedatum in geboortejaar 2000.

Kruis bij het bestelvak aan, [x] ik ben ouder dan 18

en krijg zo het ideal betaalscherm. >:( Betalen, klaar.

 

 

Wel wat schrijffouten her en der, oa. prijs/kwaitietsverhouding.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rive,

 

Allereerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om te kijken en te testen!

Schrijffouten is natuurlijk slordig, ik ga 'm er meteen uithalen.

 

Voor wat betreft Nix18... het is natuurlijk niet te voorkomen dat 18-minners bestellen. Het opgeven van de leeftijd bij registreren is optioneel. Wel moet er als laatste het volgend aangevinkt worden:

" Ik ben 18 jaar of ouder en en ga akkoord met de Algemene Voorwaarden en plaats een bestelling met betaalverplichting".

Veel meer mogelijkheden hebben we natuurlijk niet.

 

Gr. Maurice

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een puntje qua fotografie. Jullie witte wijnen zien er over het algemeen helemaal niet groengelig wit en fris uit, maar best wel donkergeel. Oud dus. Ik denk dat het in werkelijkheid allemaal wel meevalt als de oogstjaren gewoon kloppen.

 

En bij de wijnselectie kan ik 'vergelijken'. Wat bereik je daar precies mee?

 

Verder goede naam, helder verhaal. Veel succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even een blik op je site geworpen maar ik heb een fles wijn geraakt en nu is ie kapot, sorry... ik mikte eigenlijk op die irritante sneeuwvlokjes... ;D

 

Flauw, ik weet het maar ik kon het niet laten ;) Maar ik vind de sneeuwvlokjes wel echt irritant, zeker omdat je homepage toch al zo druk is. Dat komt o.a. door die razendsnelle slider, gevolgd door de feestbox, de menubox, het wijnabonnement, het kerstcadeau en nog maar een keer de USP's voor het geval ik ze bovenin niet had zien staan. En natuurlijk moet ook het complete assortiment op de homepage...

 

Ik zou de slider weghalen, werkt toch niet volgens diverse onderzoeken, en dan een stuk of 4 a 6 goede aanbiedingen op de homepage zetten (2 per regel). Daaronder kun je de categorieën uit het menu bovenin nog een keer herhalen, maar nu lekker opvallend met een mooie foto erbij.

 

Ook de sidebar links kan een stuk rustiger: de feestbox en de menubox kunnen mooi naar rechts bij die aanbiedingen en dan kun je daar mooi wat filters kwijt zoals op een categoriepagina (waar overigens wel nog een spatie tussen het vakje en de tekst mag). En waarom heb je geen dropdown menu van het druivenras gemaakt? Komt ook weer erg druk over zo.

 

Dan nog even over je USP's, die kunnen nog wel wat concreter. "Snelle levering" bijvoorbeeld. Wat is snel? Misschien vind jij 4 weken wel heel snel terwijl ik ze vrijdag nodig heb. Mensen zijn tegenwoordig gewend aan "voor 16:00 besteld, morgen in huis" of zoiets. Ook "telefonisch bereikbaar"... wanneer? Zo laat nog? Op zondag? Waarom vermeld je daar niet gewoon je telefoonnummer?

 

Dat zou overigens geen logische plek zijn voor het telefoonnummer, maar ook niet voor "over wijndeal.nl". Dat hoort in het menu thuis, of daarboven waar nu "gratis terugsturen" staat. Kijk, dat hoort dan weer wel bij de USP's thuis dus die kun je mooi even omwisselen.

 

Voor de rest ziet de site er netjes uit, en het werkt allemaal naar behoren. Maar ja het is dan ook gewoon een standaard SEO shop template natuurlijk.

 

Zo, kritisch genoeg? ;)

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wouter,

 

De pics zijn allemaal van foto' s van hele hoge kwaliteit. Maar ze worden automatisch door het platform gecomprimeerd i.v.m. de belasting van het platform en de snelheid van de site. Toch zijn de productfoto's nog steeds van prima kwaliteit.

Ik denk dat het ' m meer zit in de kleur van de flessen, dat wil zeggen van het glas. Daar kan ik niet veel aan doen.

Met de vergelijk-functie kun je een aantal wijnen selecteren die je daarna naast elkaar kan zien. Is een standaard optie die in heel veel webshops zit ingebouwd.

Bedankt verder voor je opmerkingen!

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Hele primaire 1e reactie op de site, misschien wel omdat het allemaal zo beweegt. Je bent een prijsvechter? Ik koop bij je omdat je goedkoper bent? En als ik een wijn heel lekker vindt, is ie er over drie maand dan nog? Oftewel waarom ben je voordelig. En kan je dat ook uitleggen, zonder naar "anderen" te wijzen, die kennelijk de boel flessen met hun prijzen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat dit topic binnenkort verplaatst wordt naar het "Wat vind je van mijn ..." forum, maar hierbij alvast wat puntjes.

 

- het lettertype vind ik erg klein

 

- probeer je bezoekers zo min mogelijk teleur te stellen; als ik in het menu kies voor "Italië" en dan voor "Valpolicella" dan vind hij 0 wijnen; laat die keuze dan gewoon weg

 

- bij de vergelijk-mogelijkheid geef je wel heel weinig informatie en zijn drie van de vijf velden niet ingevuld (en "sizes" is nog in het Engels); waarom hier niet bijvoorbeeld het alcoholpercentage vermeld en de inhoud van de fles?

 

- bij de prijzen gebruik je afwisselend een punt en een komma

 

- in je winkelwagen staat het vak "achternaam" half onder het vak "voornaam", dat ziet er wat vreemd uit

 

- hoe weet je wat er in die 30 dagen proefgarantie allemaal met die wijn is gebeurd en of deze nog verkoopbaar is? kan de wijn er bijvoorbeeld tegen als die al die tijd voor de verwarming heeft gestaan of in een niet-vorstvrije schuur?

 

- loop je teksten nog even na (bijvoorbeeld "oprmerkingenveld" op de "snelle levering" pagina / "wijnsugestie" op de "wijnadvies" pagina)

Link naar reactie
  • 0

Hier een paar puntjes.

 

- Als je op je mobiel de site bekijkt, moeten de menu items groter (denk aan mensen met dikke vingers)

 

- Bij De Resultaten Filteren, beetje meer witruimte om de checkboxen

- Prijzen niet consistent weer gegeven;

- €5.59 (vanaf 6 flessen) - hier met een punt

- Prijs per stuk €5,88 - hier met een komma

 

- TELEFONISCH BEREIKBAAR ipv die pagina, een telefoon nummer vermelden op die plek, nu klik je eerst op de pagina om vervolgens op contact te klikken.

- De vind ik leuk knop van facebook staat op een vreemde plek, wellicht een betere plek zoeken?

- Bij de rollovers (hover) van de inlog button is de tekst onleesbaar (wit op wit)

- Via sommige links kom ik uit op https://wijndeal.webshopapp.com/account/login/ is vast niet de bedoeling?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuke webwinkel heb je. Toch komt alles behoorlijk op je af...

 

Doordat veel verschillende onderdelen om aandacht vragen, valt eigenlijk niets bijzonder op.

 

De afbeelding in de slider met de Spaanse wijnen is teveel gecomprimeerd, waardoor de tekst behoorlijk pixelig is.

 

Op verschillende pagina's staat de 30 dagen proefgarantie. Dit wordt telkens weergegeven alsof het een link betreft, maar geen van deze uitingen linkt naar de betreffende pagina.

 

Ik zie ook een verwijzing naar een pagina met veelgestelde vragen, maar hoe kom ik daar dan?

 

 

Je hebt alle productgroepen keurig toegelicht met een stukje (intro)tekst. Waarom dan niet (juist) de groep Bio toelichten?

 

 

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande posts: Maak de klant voordelen concreter, zorg voor een rustiger geheel. Benadruk alleen je belangrijkste punten (waarom bij jou kopen, aanbiedingen).

 

 

Oh... en als je wilt dat mensen zich inschrijven voor je nieuwsbrief, zou ik de tekst daarvoor wervender maken. (Waarom zou ik dit doen?)

 

Veel succes met je webwinkel.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad worden de afbeelding teveel gecomprimeerd. Hier wordt nog aan gewerkt maar dat blijkt niet zo makkelijk te zijn.

 

Voor wat betreft de ' 30 dagen proefgarantie' : die verwijzen allemaal door naar de betreffende pagina?

. De pagina ' Veelgestelde vragen' is in de maak.

 

De Bio-categorie wordt ook aangemaakt. Bedankt voor de tip!

 

Voor wat betreft de USP: ik ga bekijken hoe dit beter kan. Ik begrijp dat de banner voor jullie niet werkt?

 

Inschrijven voor de nieuwsbrief zal ik inderdaad iets meer promoten op de site.

 

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Hier een paar puntjes.

 

- Als je op je mobiel de site bekijkt, moeten de menu items groter (denk aan mensen met dikke vingers)

 

- Bij De Resultaten Filteren, beetje meer witruimte om de checkboxen

- Prijzen niet consistent weer gegeven;

- €5.59 (vanaf 6 flessen) - hier met een punt

- Prijs per stuk €5,88 - hier met een komma

 

- TELEFONISCH BEREIKBAAR ipv die pagina, een telefoon nummer vermelden op die plek, nu klik je eerst op de pagina om vervolgens op contact te klikken.

Klopt, de bedoeling is dat de mensen eerst even verder te laten kijken voor ze te telefoon pakken. Het niet vermelden van het nummer op de voorpagina is dus bewust. Wel vind ik het belangrijk dat mensen meteen zien dat het wel kan.

 

- De vind ik leuk knop van facebook staat op een vreemde plek, wellicht een betere plek zoeken?Hier zijn we inderdaad mee bezig.

- Bij de rollovers (hover) van de inlog button is de tekst onleesbaar (wit op wit)

OK, ga ik aanpassen.

- Via sommige links kom ik uit op https://wijndeal.webshopapp.com/account/login/ is vast niet de bedoeling? Nee en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe dit kan. Ik ga er naar kijken.

Bedankt voor je reactie!

 

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat dit topic binnenkort verplaatst wordt naar het "Wat vind je van mijn ..." forum, maar hierbij alvast wat puntjes.

Bedankt, alle input is welkom!

 

- het lettertype vind ik erg klein

Ik zal bekijken of het handig is om ze groter te maken. Ik hoor het nu wel voor het eerst.

 

- probeer je bezoekers zo min mogelijk teleur te stellen; als ik in het menu kies voor "Italië" en dan voor "Valpolicella" dan vind hij 0 wijnen; laat die keuze dan gewoon weg

Je hebt gelijk, maar komende weken zullen dagelijks wijnen toegevoegd worden.

 

- bij de vergelijk-mogelijkheid geef je wel heel weinig informatie en zijn drie van de vijf velden niet ingevuld (en "sizes" is nog in het Engels); waarom hier niet bijvoorbeeld het alcoholpercentage vermeld en de inhoud van de fles?

OK, persoonlijk zie ik niet echt de meerwaarde .aar ja, ik ben geen maatstaf. ik zal bekijken hoe dit ingeschoten kan worden.

 

- bij de prijzen gebruik je afwisselend een punt en een komma

Klopt, wordt opgelost.

 

- in je winkelwagen staat het vak "achternaam" half onder het vak "voornaam", dat ziet er wat vreemd uit

Deze staat op de lijst om verholpen te worden.

 

- hoe weet je wat er in die 30 dagen proefgarantie allemaal met die wijn is gebeurd en of deze nog verkoopbaar is? kan de wijn er bijvoorbeeld tegen als die al die tijd voor de verwarming heeft gestaan of in een niet-vorstvrije schuur?

Dat weet je nooit zeker. Het is echter een aanvulling op het wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen.

 

- loop je teksten nog even na (bijvoorbeeld "oprmerkingenveld" op de "snelle levering" pagina / "wijnsugestie" op de "wijnadvies" pagina)

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Veel meer mogelijkheden hebben we natuurlijk niet.

Je vergeet dan de bezorger. Die kan ook prima om legitimatie kan vragen. Die diensten worden al aangeboden. DHL en Dynalogic kunnen dat bijvoorbeeld prima doen.

 

 

Hallo Wouter,

Vooralsnog vind ik dat nu te ver gaan. Wettelijk is er ook geen noodzaak toe en ik ken geen andere wijn webwinkels die het wel doen. Misschien voor de toekomst.

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Wettelijk is er ook geen noodzaak toe en ik ken geen andere wijn webwinkels die het wel doen. Misschien voor de toekomst.

Ook jij moet je gewoon houden aan de Drank- en Horecawet, en dus de leeftijd vaststellen. De wettelijke noodzaak is er dus wel degelijk.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

SEO opmerkingen:

Er zijn teveel links en link tags

Ongeveer 10% van de links is niet betrouwbaar (verwijzen bijvoorbeeld nergens naar, zoals twitter icoon)

De meta beschrijving(en) is te kort.

Content opmerkingen:

Algemeen: waarmee onderscheid de webshop zich van andere aanbieders?

Website is niet overzichtelijk.

Eerste stap 1: Kijk naar hoe iemand zoekt die wijn wil kopen. Pas het zoeken op je website hier op aan.

Er wordt geen gebruik gemaakt van Microdata

Title keywords van de website en de titel van de pagina matchen niet, verschillende woorden. Title keywords komen niet terug in de titel van de pagina.

Carrousel maakt het beeld onrustig

Pagina is te lang (te veel scrollen)

Merken en Tags op hoofdpagina voegen niets toe aan Usability of Customer Experience.

Security:

Geen HTTPS en er zijn nog wat security issues

 

 

 

 

Atinoz is de partij achter ondermeer de volgende concepten:

www.kpg7.nl (online boekhouden voor ondernemers ZZPers en MKB)

www.NomNom.eu (social media concept: je babynamen lijstje online)

Link naar reactie
  • 0

Opmerkingen vanuit een andere invalshoek betreft de grafische uitwerking van deze webshop:

 

Logo

Keuze voor kapitalen en vetgedrukt in combinatie met het kleurgebruik zijn niet mijn smaak. Ga maar eens na of dat breder geldt. Zet de keuze ook structureel door.

 

Productafbeeldingen

Fles met onleesbaar etiket als inzet. Ik zou de flessen centreren als eerste afbeelding en een tweede productafbeelding met een leesbaar etiket toevoegen. Nu is er bewerkt met een slecht en gebruiksonvriendelijk resultaat.

 

Zomaar een productaspect: de dessertwijnen komen bijvoorbeeld wel erg slecht aan bod. Zo'n gecombineerde categorie met port zou ik als advies niet maken. Zoeken op dessertwijn levert twee resultaten. Klopt dit?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Opmerkingen vanuit een andere invalshoek betreft de grafische uitwerking van deze webshop:

 

Logo

Keuze voor kapitalen en vetgedrukt in combinatie met het kleurgebruik zijn niet mijn smaak. Ga maar eens na of dat breder geldt. Zet de keuze ook structureel door.

Er is een hele tijd terug een keuze gemaakt voor dit logo. Misschien dat die in de toekomst aangepast wordt maar voor nu is dit het logo waar we mee verder gaan.

 

Productafbeeldingen

Fles met onleesbaar etiket als inzet. Ik zou de flessen centreren als eerste afbeelding en een tweede productafbeelding met een leesbaar etiket toevoegen. Nu is er bewerkt met een slecht en gebruiksonvriendelijk resultaat.

Ik ben het helemaal met je eens. De bron-afbeeldingen zijn van perfecte kwaliteit maar bij het uploaden neemt de kwaliteit veel te veel af. Hier is SEOshop (zeggen ze) mee bezig. We zijn hier in ieder geval mee bezig.

 

Zomaar een productaspect: de dessertwijnen komen bijvoorbeeld wel erg slecht aan bod. Zo'n gecombineerde categorie met port zou ik als advies niet maken. Zoeken op dessertwijn levert twee resultaten. Klopt dit? Nee dat klopt niet. Inmiddels zijn er veel meer resultaten. Dessert en port zijn min of meer noodgedwongen samengevoegd, de categoriebalk in de breedte is maximaal gebruikt. Er is dus plaatsgebrek. Noodgedwongen keuzes maken.

Groet,

 

Highio

Bedankt voor je opmerkingen!

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

SEO opmerkingen:

Er zijn teveel links en link tags

Ongeveer 10% van de links is niet betrouwbaar (verwijzen bijvoorbeeld nergens naar, zoals twitter icoon) De twittericoon werkt inderdaad niet. Dit is een technisch probleem dat de ontwikkelaar van het thema aan het bekijken is. Welke links werken nog meer niet als ik mag vragen?

De meta beschrijving(en) is te kort.

Content opmerkingen:

Algemeen: waarmee onderscheid de webshop zich van andere aanbieders? De USP's staan breed uitgemeten.

Website is niet overzichtelijk.

Eerste stap 1: Kijk naar hoe iemand zoekt die wijn wil kopen. Pas het zoeken op je website hier op aan. Volgens mij is het zoeken juist heel gemakkelijk. Ik heb hier vooraf ook onderzoek naar gedan. Behalve op soort via de categorieën (kleur, land, regio) kun je via de filters zoeken op druivensoort en smaakprofiel en je kunt natuurlijk de zoekbalk gebruiken. Bovendien kun je via de tags (die volgens jou niets toevoegen) zoeken.

Er wordt geen gebruik gemaakt van Microdata

Title keywords van de website en de titel van de pagina matchen niet, verschillende woorden. Title keywords komen niet terug in de titel van de pagina. Heeft u hier een voorbeeld van want dit herken ik niet.

Carrousel maakt het beeld onrustig Iedere vergelijkbare site maakt gebruik van een bewegende header. Hij is inmiddels wel iets 'langzamer' gezet.

Pagina is te lang (te veel scrollen) Mee eens, het aantal producten op de voorpagina is inmiddels een stuk minder.

Merken en Tags op hoofdpagina voegen niets toe aan Usability of Customer Experience.

Security:

Geen HTTPS en er zijn nog wat security issues Die zijn er wel. Ik begrijp deze opmerking niet.

 

 

 

 

 

 

Maurice Nelissen

WIJNDeal.NL

Link naar reactie
  • 0

Geen dank.

 

Er is een hele tijd terug een keuze gemaakt voor dit logo. Misschien dat die in de toekomst aangepast wordt maar voor nu is dit het logo waar we mee verder gaan.

 

Wie heeft dit logo ontworpen? Ik durf te stellen dat de grafische kwaliteit van de huidige online uitvoering door ontwerpers als laag beoordeeld wordt. Ik zou wijzigen voor investeringen/kosten m.b.t. drukwerk gemaakt worden. Een beetje ontwerper maakt dit (typografie) in een uur in orde met versterking en behoud van de huidige identiteit.

 

Ik ben het helemaal met je eens. De bron-afbeeldingen zijn van perfecte kwaliteit maar bij het uploaden neemt de kwaliteit veel te veel af. Hier is SEOshop (zeggen ze) mee bezig. We zijn hier in ieder geval mee bezig.

 

Lettergrootte op de inzet van etiketten is los van de resolutie ook al onleesbaar klein. Voeg een tweede afbeelding per product toe.

 

Nee dat klopt niet. Inmiddels zijn er veel meer resultaten. Dessert en port zijn min of meer noodgedwongen samengevoegd, de categoriebalk in de breedte is maximaal gebruikt. Er is dus plaatsgebrek. Noodgedwongen keuzes maken.

 

Mooi dat het eerste deel volgens schrijven opgelost is, maar ik vind nog altijd alleen een '2010 Maury' en 'Menubox van de maand'. Het tweede deel kost je dan bewust omzet op een productgroep met normaalgesproken bovengemiddelde productbedrag en marge. Maar ja, ik heb geen wijnshop.

 

Kortom, niet wijzen naar anderen of uitstellen, maar zelf aanpakken (verbeteren).

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.