Er wordt hier heel wat gezegd over het opbouwen van de FOR. Ook op de site BD is daar genoeg over te vinden.
Over het weer opnemen ervan, dus waarom het eigenlijk te doen is, vind ik minder.
je wilt natuurlijk, net als een pensioen, een jaarlijkse uitkering, en dat een aantal jaren aaneen.
O.a een aardig topic van april dit jaar, geeft ook geen uitsluitsel.
Eén optie is dat het opgebouwde bedrag in één keer vrijvalt, dat lijkt me belastingtechnisch dan nog niet handig.
Een tweede mogelijkheid die ik lees om het in lijfrentes om te zetten.
Een derde mogelijkheid, die ik hooguit vermoed, heeft hier mee te maken:
"het deel van de FOR dat het ondernemingsvermogen overstijgt, valt verplicht vrij."
Is het dan mogelijk om de zaak zeer geleidelijk af te bouwen? Je moet dan wel de EMZ aanhouden puur en alleen voor de FOR, en dat lijkt me niet de bedoeling
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
realist
realist
Er wordt hier heel wat gezegd over het opbouwen van de FOR. Ook op de site BD is daar genoeg over te vinden.
Over het weer opnemen ervan, dus waarom het eigenlijk te doen is, vind ik minder.
je wilt natuurlijk, net als een pensioen, een jaarlijkse uitkering, en dat een aantal jaren aaneen.
O.a een aardig topic van april dit jaar, geeft ook geen uitsluitsel.
Eén optie is dat het opgebouwde bedrag in één keer vrijvalt, dat lijkt me belastingtechnisch dan nog niet handig.
Een tweede mogelijkheid die ik lees om het in lijfrentes om te zetten.
Een derde mogelijkheid, die ik hooguit vermoed, heeft hier mee te maken:
"het deel van de FOR dat het ondernemingsvermogen overstijgt, valt verplicht vrij."
Is het dan mogelijk om de zaak zeer geleidelijk af te bouwen? Je moet dan wel de EMZ aanhouden puur en alleen voor de FOR, en dat lijkt me niet de bedoeling
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51482-vrijvallen-van-de-for/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
50 antwoorden op deze vraag