• 0

garantie en service

Hallo,

 

Ik heb een vraag m.b.t. garantie van een product wat ik heb verkocht. Heb na een bezoek aan Canton Fair een aantal hoverboards verkocht. Het leek me een leuk product maar heeft me alleen maar geld gekost. (Had ook niet goed nagedacht over productaansprakelijkheid etc. maar goed beschouw dit maar als leergeld) Heb er gelukkig maar 10 verkocht dus kan me maximaal 3500 euro kosten als ze allemaal kapot gaan. Kwalitatief zijn ze niet sterk genoeg als kinderen er mee gaan stunten.

 

Nu heb ik een hoverboard verkocht aan een particulier en die heeft hem weer doorverkocht na 3 maanden. Nu is er een probleem met deze haverboard nadat zijn broertje er mee heeft gespeeld. Ik ga eerst kijken of ik het kan repareren. Maar als dat niet lukt op wat voor bedrag hebben ze dan recht? Ze hebben de factuur van de eerste eigenaar (475 euro incl. BTW). Ze hebben er zelf uiteraard minder voor betaald.

 

Als iemand een idee heeft stel ik dat op prijs.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij geldt binnen de garantietermijn een volledig recht op reparatie of vervanging, ongeacht 1e of 2e eigenaar. Geld terug, tja, daar zou je over kunnen onderhandelen lijkt me.

 

Toch, stel je voor dat zij nu zouden zeggen 'we zijn niet tevreden en hebben het geld terug geeist van de verkoper' en DIE komt met het board weer bij jou terug, wat doe je dan?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het board niet aan bekenden van mij verkocht. Weet nog wel aan wie ik het heb verkocht omdat ik de factuur naar een e-mail adres heb verstuurd.

 

Als het board kapot is gegaan bij normaal gebruik is het geen probleem om geld terug te geven. Alleen komt het verhaal van de huidige bezitter raar op mij over.

 

Hij stuurt me eerst een whatsapp met een kopie van de factuur en geeft aan dat hij de board wil doorverkopen en informatie wil. Dag later geeft hij aan dat er een wiel aanloopt nadat zijn boertje erop heeft gereden. En dan word ik dezelfde dag gebeld door een jongen met een ander telefoonnummer die vraagt voor welke prijs ik de boards verkocht. Vreemd aangezien ik al 2 maanden geen advertenties meer heb staan.

 

Maar ik wacht wel af tot ze langs komen en in welke staat het board is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.