• 0

EmailMarketing naar bedrijven

Regelmatig ontvang ik berichten per mail en staat er een tekst onder dat het conform Europese wetgeving is. Ik ontvang htet op mijn zakelijke mail adres.

 

Nu heb ik een bestand gekregen van iemand welke via een callcenter de gegeven plus emails had verrijkt.

 

Kan ik deze zo gebruiken of ben ik dan ook daadwerkelijk in overtreding?

Het gaat allemaal om bedrijven en zakelijke adressen.

 

 

We willen heel gericht bedrijven in een regio benaderen.

 

 

 

Ik dacht dat het mocht om bedrijven te benaderen. Helaas kan ik het niet weervinden. Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Spamwetgeving geldt voor alle email adressen, ongeacht of ze zakelijk of van een consument zijn. Je moet dus eerst uitdrukkelijke toestemming hebben voordat je iemand een dergelijke mail mag sturen.

 

De wetgeving op telefonisch benaderen (bel-me-niet register) geldt voor consumenten en natuurlijke personen (eenmanszaken, vof, enz.) maar niet voor rechtspersonen zoals een BV.

Link naar reactie
  • 0

ik werd vorige week serieus door iemand gebeld die zei "ik heb 2 dagen geleden een mail gestuurd om ons bedrijf voor te stellen en zou dat graag met je bespreken"

Haha! Die is wel assertief, dat moet ik toegeven.

 

Wat mij zelf opvalt is dat sinds ik alles via Gmail laat verlopen ik echt nauwelijks nog spam krijg. Soms zelfs weken lang niet. Ik weet nog goed dat we een paar jaar geleden schreven dat spam het Internet ten onder zou laten gaan. Maar nu begin ik het soms zelfs een beetje te missen. En het is zoals TS denk ik wil zeggen: "Als wij nou een mooie aanbieding hebben die precies bij je past, mogen we 'm dan beleefd bij je afleveren?"

 

Het probleem bij 'zakelijke spam' was voor mij nog niet eens de Nederlandse bedrijven, daar zit soms best wel iets leuks tussen. Het was vooral de gigantische berg spam uit Nigeria, Rusland enz die tijd kost om te deleten. Maar die hielden zich toch niet aan de Nederlandse anti-spam regels. Vandaar dat ik zo blij ben met de Bayes algo's van Google.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals al eerder opgemerkt: de handhaving is zodanig dat alleen de grotere spammers aangepakt worden. Ik heb nog nooit gehoord dat een MKBer die andere MKBer benaderde in het cachot is beland.

 

Om irritatie te voorkomen, lijkt het me wel aan te raden om iemand in te huren die de taal voldoende machtig is. Dacht ik zo in m'n achterhoofd. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat ik echt letterlijk op 10-20 'gerichte' aanbiedingen (producenten/leveranciers in onze branche, developers uit het oostblok/india, seo clubs wereldwijd) per dag zit. Geen spam volgens de filters dus, wel een ongewenste 'verzwaring' van mijn workload.

 

Nu; had ik maar geen 25 sites de lucht in moeten slingeren natuurlijk, maar soit, die zijn er nu eenmaal :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals al eerder opgemerkt: de handhaving is zodanig dat alleen de grotere spammers aangepakt worden. Ik heb nog nooit gehoord dat een MKBer die andere MKBer benaderde in het cachot is beland.

 

 

Klopt, ik heb in de afgelopen jaren 1 keer de moeite genomen om überhaupt te gaan kijken wat ik nu moest doen om iemand aan te melden als spammer (dude was echt TE vervelend voor woorden), en dat is zo'n kloteklus dat je het wel laat. Zeker als je gmail gebruikt waar je met 1 druk op de knop een e-mailadres kunt blokkeren :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Regelmatig ontvang ik berichten per mail en staat er een tekst onder dat het conform Europese wetgeving is. Ik ontvang htet op mijn zakelijke mail adres.

 

Nu heb ik een bestand gekregen van iemand welke via een callcenter de gegeven plus emails had verrijkt.

 

Kan ik deze zo gebruiken of ben ik dan ook daadwerkelijk in overtreding?

Het gaat allemaal om bedrijven en zakelijke adressen.

 

 

We willen heel gericht bedrijven in een regio benaderen.

 

 

 

Ik dacht dat het mocht om bedrijven te benaderen. Helaas kan ik het niet weervinden. Bedankt.

 

haha, die disclaimer met 'conform Europese wetgeving' is natuurlijk gelul, want van de Nederlandse wet mag je niet zonder toestemming een commercieel, ideëel of charitatief mailtje sturen.

Ik krijg ze ook wel eens: vaak is niet eens duidelijk van welk bedrijf het komt, of wordt er een 'no-reply' adres gemaakt (wat geloof ik ook niet meer mag).

(Het toppunt was een vaag mailtje, dat leidde naar een niet naar een bedrijf te herleiden (en portfolioloze) pagina waar ik een offerte voor een bedrijfsfilm kon aanvragen. lol.

 

Hoe dan ook: je vraagt of iets mag, terwijl dat in het najaar van 2009 (!) al is verboden. Sinds die tijd zingen er ook sprookjes rond als: "als het persoonlijk is (met de naam van geadresseerde in de mail?)" of "niet meer dan 10 of 100" mag het wel. Niet waar natuurlijk. De wet heeft het niet over de vorm, zakelijk vs. particulier of de aantallen. Alleen over inhoud (commercieel, ideëel, charitatief) en toestemming vooraf, met een uitzondering voor bestaande klanten, mits de email gaat over een relevant onderwerp dat gerelateerd is aan hetgeen de klant eerder heeft afgenomen.

Als het goed is kun je op http://www.spamklacht.nl de letterlijke wettekst vinden.

 

Over eventuele pakkans doe ik geen uitspraken

 

De oude manier van emailmarketing (willekeurig en ongevraagd emailadressen bestoken) is daarmee legaal de nek omgedraaid. Daarom zie je tegenwoordig veel vaker 'email-funnels' waarbij je een emailadres moet opgeven om een white paper te kunnen downloaden. (Waarbij ik moet zeggen dat de paar white papers die ik onder ogen kreeg vaak uit enkele pagina's open deuren bestond. Of nog erger: het waren geen tips, maar een vermomd intake formulier, lol, maar dat ter zijde.)

 

Het is dat je de lijst in december heb gekregen. De kans is aanwezig dat als je het in 2016 had gekregen het zelfs als 'datalek' gekwalificeerd zou kunnen worden. :P

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

...of wordt er een 'no-reply' adres gemaakt (wat geloof ik ook niet meer mag).

Zie fabel 2 - het mag soms wel. ;)

 

Klopt, maar dus niet als je een bericht stuurt dat onder de spam-regels kan vallen,maw als het een bericht is met een commercieel, charitatief en/of ideëel karakter: precies waar het hier over gaat.

 

De genoemde uitzondering is als dat niet het geval is.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

Ongevraagde e-mails? Nooit doen, is niet effectief en mag gewoon niet.

Je kunt leden, bezoekers en gebruikers wel de mogelijkheid geven zich aan te melden voor een nieuwsbrief (opt-in) Hierbij geeft de gebruiker namelijk zelf toestemming tot het ontvangen van jouw informatie per e-mail. Veel effectiever en grotere kans op conversie ;)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.