• 0

Particulier en zakelijk, combineren of splitsen?

Beste mensen,

 

Na al een hele tijd rondkijken hier nu dan toch mijn eerste bericht:-)

 

Ik heb sinds een paar jaar een (deeltijd) bedrijfje in fotobewerkingen en printproducten.

Dit loopt best goed voor de particuliere markt.

 

Nu komen er de laatste tijd echter ook steeds meer zakelijke opdrachten bij.

Dat matcht niet echt met de particuliere natuurlijk, een oude foto van oma restaureren is heel wat anders dan een portfolio bewerken voor een zakelijke website.

 

Maar vaak raken de markten elkaar ook wel, bv bij portretfoto's die geoptimaliseerd moeten worden.

 

Wat is nu wijsheid:

 

-Op de huidige site een verdeling maken tussen particulier en zakelijk? Dus een filterknop in de portfolio met de alle zakelijke voorbeeldbewerkingen (die heb ik er nu bewust uitgelaten) en een aparte pagina met zakelijke info?

 

Of een nieuwe site die helemaal los staat van de huidige?

Via Google komt een klant toch altijd zowel de particuliere als zakelijke tegen...

 

Ik ben echt heel benieuwd.

 

Groeten,

Paul

 

Paul van Baardwijk

Retouched Fotobewerkingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aan de ene kant lijkt voor mij de dienst voor beide markten heel erg hetzelfde. Het is verwarrend en onhandig om alles dubbel te doen. Er is verschil tussen Sligro en Albert Heijn door de verschillende doelgroep, maar ook dat kruipt steeds dichter bij elkaar. Hoe denken de klantgroepen er zelf over? Vinden ze zich anders? Hebben ze behoefte aan een eigen ingang? Hebben ze andere wensen waardoor een verschillende inrichting van de site nodig is?

 

Een reden om het wel te doen is dat het je de kans geeft om prijzen minder transparant te maken en de zakelijke klanten een hogere prijs te vragen. De bereidheid om te betalen is daar groter. Het zou je winstgevendheid aanmerkelijk kunnen vergroten. (Ik heb hiermee in een vorige zij-onderneming ervaring opgedaan en de particuliere markt daarna zelfs vrijwel geheel afgestoten; per uur leverde de zakelijke markt ongeveer het dubbele op.)

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zelf neig ik ook wel naar een aparte zakelijke site.

Er zal altijd wel een deel overlap inzitten, dat is niet te voorkomen denk ik.

 

Zou zo'n zakelijke variant dan totaal anders moeten worden dan de huidige?

Ook een heel andere naam, zonder Retouched erin? Want dat zou wel zonde zijn!

Ik zou namelijk een soort portal kunnen maken om mensen de keuze te geven tussen de particuliere en zakelijke site.

 

Ik zou zelf juist denken veel van hetzelfde houden op beide sites qua opmaak maar alleen een andere inhoud. Naar mijn mening is het toch niet zodanig te splitsen voor de buitenwereld dat er geen connectie is (alleen mijn eigen naam al). ook kun je mensen verwijzen naar de andere site als ze verkeerd zitten.

Paul van Baardwijk

Retouched Fotobewerkingen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.