• 0

Goedkope stroom en gas via KvK nummer voor ZZP of misleidende ommisie?

In het topic over MKB clickservice kwam een wetsvoorstel aan de orde dat zogenaamde misleidende omissie aan zou pakken.

 

Een misleidende omissie is het weglaten of verborgen houden van belangrijke informatie bij het aangaan van een transactie waardoor het als onrechtmatig handelen kan worden aangemerkt.

 

10 minuten na het lezen kreeg ik telefoon. Een aardige mevrouw belde namens Essent naar aanleiding van mijn inschrijving KvK en kon me maar liefst (in de eerste zin) 29% korting op de Elektriciteit en 24% op de gasprijs geven op basis van mijn huidige tarieven.

 

Whow denk je dan. Hoe kan dat? Ik vraag nog of ze me niet voor de gek houdt, maar nee ik kon het voorstel binnen een minuut in de mail hebben of meteen afsluiten dat was nog beter.

 

Toch maar gekozen voor de mail. 8) En er mijn recente voorstel van de VEH namens Eon er bij gepakt. In het gesprek heb ik expliciet gevraagd of de prijzen inclusief of exclusief waren en die zijn exclusief BTW. Echter in de mail staat helemaal niets over BTW dus dat is instinker nummer 1. Dan heeft mevrouw het helemaal niet over vastrecht gehad. Die is in mijn offerte van VEH €2,40 incl BTW per jaar en bij de superprijzen van Essent 5 Euro excl per maand, dus dat is 60 Euro (72,60incl).

 

En dan de kale prijzen van Eon (3 jaarscontract) er maar bijgepakt. Voorstel "essent" niet goedkoper gecorrigeerd voor BTW maar DUURDER.

 

Vervolgens blijkt dat ik ook niet gebeld ben door Essent maar door DBP.

 

Wij van DBP Energie Collectief bieden u de volgende voordelen:

• Voor dezelfde stroom die u nu ontvangt een voordeel van 29%

• Voor hetzelfde gas dat u nu ontvangt een voordeel van 24%

uit de mail

 

 

Stel dat ik meteen ja had gezegd. Dan had was ik een overeenkomst aangegaan als bedrijf op een privé adres. Op zich een vreemde zaak want het kunnen (in mijn geval) geen zakelijke kosten zijn. Dikke kans dat ik toch geen beroep kan doen op de wettelijke bedenktijd want die is alleen voor consumenten.

 

Hopelijk wordt het wetsvoorstel snel wet.

 

essent.thumb.png.dd0426ec23326ba7e7258886543f24c3.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Stel dat ik meteen ja had gezegd. Dan had was ik een overeenkomst aangegaan als bedrijf op een privé adres.
Daar is op zich niets mis mee. Probleem is dat er in vele gevallen slechts sprake is van een vestigingsadres zonder noemenswaardige activiteiten.

 

Op zich een vreemde zaak want het kunnen (in mijn geval) geen zakelijke kosten zijn.
Inderdaad, zonder kantoor of werkplaats met gescheiden toegang wordt dat een privé-post, inclusief btw.

 

Dikke kans dat ik toch geen beroep kan doen op de wettelijke bedenktijd want die is alleen voor consumenten.
Helemaal geen dikke kans ... maar een dikke zekerheid.

 

Als de voorstelling te mooi is om waar te kunnen zijn, dan is het vaak ook te mooi om waar te zijn.

 

Met de vriendelijke groeten van nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Die energieboeren heb ik ook wel eens aan de telefoon, wimpel ze meestal zsm af.

 

In een gemiddeld huis, of je nou kantoor hebt of niet, betaal je het meeste aan belasting en netbeheerkosten. Daarop kan niemand concurreren.

 

Volgens mij is de enige manier om het echt goedkoper te maken ieder jaar overstappen voor de welkomstbonus (is zo 150 tot 250 euro), waarbij de energieleverancier gewoon verlies op je maakt (hun probleem).

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de enige manier om het echt goedkoper te maken ieder jaar overstappen voor de welkomstbonus (is zo 150 tot 250 euro), waarbij de energieleverancier gewoon verlies op je maakt (hun probleem).

 

Inderdaad.

En naast een welkomst bonus hebben ze ook nog wel eens actietarieven die alleen het eerste jaar gelden, waardoor de bonus eigenlijk nog groter is...

 

Aan de ene kant best misleidend, want een indicatie van wat je na het jaar betaald wordt niet duidelijk gegeven.

Maar je kan ook het spelletje gewoon meespelen en elk jaar switchen.

Link naar reactie
  • 0

De volgende gewoon het volledige aanbod inclusief voorwaarden laten voorlezen als ze zo graag telefonisch willen verkopen...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens goed koopmansgebruik ...

 

... wanneer je de volgende keer weer eens wordt benaderd met een éénmalige en nú direct te beslissen koopmoment ... bel dan eens met je huidige energieleverancier.

 

Om je als klant te behouden, hebben zij zeer waarschijnlijk ook wel iets voor je in de aanbieding.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

let er ook op, dat de overnameboete consumenten €125 is voor gas en ook voor elektra, 250 dus samen.

voor bedrijven ligt dit hoger, nl op 2 x 300.

 

Essent wilde mij overnemen, en bood aan de overnameboete te betalen.

Nou wist ik daar dus van, dus ik vraag een beetje quasi-nochalant door, zonder het achterste van mijn tong te laten zien. 'dat kan toch niet, weet u dat wel zeker, etc."

ja hoor, ze konden het me reageren etc.

Toen kwam ik pas met 'ja maar ik sta zakelijk ingeschreven.

O, dan stond ik 'verkeerd in hun systeem'

mooie boe. Doordat ik dus fout in hun systeem sta, heb al geen idee hoe ik daar uberhaupt in kom trouwens, maar dat foutje had me dus bijna 5 350 gekost.

 

ik vind het voorstel dat TS gedaan is trouwens 'dwaling', en dan druk ik mij nog zachtjes uit, want incl-excl vergelijken, bewust, is gewoon bedrog.

Link naar reactie
  • 0

Wat mij persoonlijk nog het meest bevreemde is dat hier ongegeneerd grote bedrijven bij betrokken zijn. Ten eerste Essent natuurlijk die het blijkbaar best vindt dat de kleine ondernemer (via de KvK) een energiecontract aangesmeerd zonder vermelding dat de tarieven ex BTW zijn en er een giga verschil is in vastrecht. Maar ook vreemd dat Nuon en Eneco (inclusief logo) het blijkbaar over hun kant laten gaan.

 

Je kan nog argumenteren dat het feit dat door je KvK nummer is genoemd het om een zakelijk (ex BTW) voorstel gaat, al moet je dat volgens mij wettelijk aangeven, maar het niet noemen van het verschil in vastrecht en dit verschil niet meenemen in de berekening is heel onfris.

 

Uiteraard is de gehele mail ter beschikking voor belangstellenden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.