• 0

Weer een topic over boekhoud software...

Hallo Forum,

 

Ik heb hier al zeer veel gelezen in verband met oplossingen voor boekhoud software. Mijn zoektocht online samen met wat ik ook hier las heeft me nog niet de richting gewezen die ik uit wil. Ik leg even onze situatie uit:

 

- Op dit ogenblik zijn we een kleine startup die plannen heeft om te groeien, wie niet? :-) Dus software dat kan meegroeien lijkt me een grote plus om kans op overstap te verkleinen in de toekomst.

 

- Eerst en vooral zoeken we de basisfuncties als: facturatie, offertes, opvolging, credit nota's, rapportering, btw, ...

 

- We zijn zeer vaak onderweg, dus mobiel factureren en inboeken, bestellingen invoeren, offertes maken, crm,... zijn belangrijk: goed vanaf tablet werken is dus een must.

 

- We werken met meerdere BTW nummers, internationaal maar vanuit een basis vennootschap in thuisland België. Ook werken we met 3 valuta's. Hier zou het pakket dus ook goed mee overweg moeten kunnen.

 

- Koppeling met Belgische banken (3 valuta rekeningen) is een plus.

 

- CRM en goede multi locatie voorraadbeheer functies worden belangrijk in de toekomst.

 

Dit zijn zowat onze wensen. Het zijn er al heel wat... Het enige pakket dat ik kon vinden dat hieraan voldoet is exact. Maar dat is ook heel duur voor onze startup fase. Onze uitdaging is dat we structureel redelijk complex zijn opgebouwd, maar ook nog klein zijn. €120/m voor een pakket lijkt me dan ook te duur voor nu om te starten.

 

Voorts kwam ik bij snelstart uit. Ziet er goed uit, maar ik ben niet overtuigd van de mobiele tablet functionaliteit. Iemand ervaring mee? En ook, zijn Belgische banken te koppelen?

 

Overige oplossingen die ik tegenkwam hebben allen wel iets waardoor het niet voldoet. Ik ben me er van bewust dat we naar maatwerk neigen en dit proberen te persen in kant en klaar... Maar wie weet bestaat er nog een oplossing?

 

Benieuwd naar jullie ervaringen...

 

Dank!

Mvg,

Bart.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Bart,

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Onze uitdaging is dat we structureel redelijk complex zijn opgebouwd, maar ook nog klein zijn. €120/m voor een pakket lijkt me dan ook te duur voor nu om te starten.

Mij niet. Integendeel! € 120,- p/m is spotgoedkoop voor deze complexiteit: een echte no brainer: direct doen, zoektocht staken en focus op de core business richten.

 

Benieuwd naar jullie ervaringen...

2 ervaringen:

1) de eigen: bij startup gekozen voor boekhouder. Kostte veel geld maar erg prettig dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken in de opstartfase. Ben het pas later zelf gaan doen....maar altijd de boekhouder mee laten kijken.

 

2) een startup in digitale portfolio's: hebben met ruim 40 uur zoeken en pakketvergelijken een boekhoudpakket gevonden dat geen 100 maar 50 euro per maand kostte.

En daarna gingen ze alledrie een veel te dure auto leasen voor bijna 800 Euro per stuk: díe keuze werd in minder dan 2 uur gemaakt. ::) :P

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Norbert,

 

Dank voor de nuchtere kijk. Ik kan je redenering goed volgen. Op zich is de maandprijs voor Exact niet te duur voor de complexiteit die wordt gevraagd, al kan extra budget overhouden nooit kwaad. Onze complexiteit staat nog niet in verhouding tot de omzet, vandaar de tijdelijke zoektocht en reflectie over elke uitgave.

 

Je tip is in ieder geval goed aangekomen: energie steken en focus leggen op core business met premium tools kan al op korte termijn renderen. En niet zeuren over die paar euri ;)

 

Ik denk dat ik maar eens tot testen overga...

 

Groet,

Bart.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.