• 0

hoe nu verder met twee gezonde bedrijven

ik heb een goed gezond bedrijf als eenmanszaak met een netto winst van gemiddeld 100.000 euro maar dan werk ik ook zo een 70 uur per week met ontzettend veel plezier. nu heb ik een zaken vriend welke ook een soortgelijk bedrijf heeft. deze zakenvriend heeft in samenwerking met mij ( hij de commerciële en ik de technische kant ) een dermate grote klant aangeboord dat er een snelle groei aan komt waardoor er ook veel medewerkers moeten worden aangetrokken. nu willen wij hier voor een apart bedrijf opstarten omdat wij dan afhankelijk zijn van 1 of 2 grote opdrachtgevers. mocht in de toekomst een opdrachtgever wegvallen en het personeel baan moeten maken of het bedrijf omvalt willen we ons " moeder bedrijf " blijven behouden maar ook laten voortbestaan. wij denken aan een holding met een werkmaatschap maar waarmee beschermen wij ons gezond bedrijf? moeten wij deze integreren in de holding ? we hebben even een zetje in de goede richting nodig op korte termijn. Gr. Ronald.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Moeilijk een gedetailleerd advies te geven. Iets algemener - Als je een Plan B zo hardgebakken in je bedrijf opneemt, is de kans groot dat je deze nodig gaat hebben. Maak je met hard en ziel de keuze te gaan groeien, dan zal dat waarschijnlijk lukken.

 

Personeel is een groot risico, ikzelf heb altijd met payrollbedrijf gewerkt. Zij zijn experts in het HR deel en halen zo een hoop risico weg.

 

Dus mijn tip (in het algemeen): Maak er een BV van, met twee BV's (jij en je zakenpartner) als aandeelhouders. Elimineer risico's die je bedrijf over kunnen halen, zoals personeel in eigen dienst. En ga ervoor!

 

PS ik heb geen belang bij payrollbedrijf, alleen goede ervaringen.

 

Mod edit: partnerlink verwijderd

 

 

Jortt: Boekhouden met een Glimlach! http://www.jortt.nl

Scrum - Agile - Marketing - Sales - Lean

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.