• 0

Opstarten Wellness center

Beste,

 

Mijn partner en ik zijn bezig met het opstellen van een privé wellness center. Nu komt daar natuurlijk veel bij kijken zoals pand kopen of huren? Waar gaan wij onze apparatuur aanschaffen enz.

 

Nu zou het heel fijn zijn, mocht er een persoon zijn die in deze branche ervaring heeft en ideeën kan geven over bijvoorbeeld of wij moeten voldoen aan een keurmerk? Inkoopbedrijven? Binnenkort hebben wij een gesprek met een business coach en zijn dus serieus op weg naar een mooi sauna complex met het aanbod van diverse privé ruimtes. Ook de verzekeringen en wettelijke eisen zijn ons nog niet helemaal duidelijk naar een relatief uitgebreid onderzoek.

 

Hopelijk zijn er hier kandidaten aanwezig die onze de noodzakelijke tips kunnen geven of ons in een bepaalde richting kunnen sturen.

 

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

om een pand te kopen moet je een flinke som eigen vermogen meenemen, ik meen me te herinneren uit een ander topic dat het niet het geval is, dan is huren je beste optie.

met de huidige leegstand is er ook genoeg ruimte voor onderhandeling over kortingen, denk daarbij aan bijv. leeggekomen scholen of andere gemeentelijke overbodige panden

 

het lijkt mij voor de hand liggend dat je licht opsteekt bij brancheorganisaties, want als je al je verschillende toeleveranciers moet gaan zoeken ben je nog wel even bezig..

 

1e die ik zag was deze

ik neem even aan dat ze je perfect kunnen voorlichten over keurmerken, wettelijke eisen, etc

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Een algemene tip (als je dit nog niet gedaan hebt): Veel wet- en regelgeving (en de uitvoering en handhaving hiervan) ligt in dit geval bij de gemeente dus als je een geschikte locatie gevonden hebt neem dan in een vroeg stadium contact op met de betreffende gemeente om na te gaan of deze locatie qua bestemmingsplan, milieuvergunning, exploitatie, eventueel drank- en horecawet etc. kan voldoen aan de eisen.

 

Marcel Lamers

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.