• 0

Samenwerking met ander bedrijf

Samen met mijn compagnon hebben wij als student/ondernemer een software wedstrijd gewonnen waarbij we een vernieuwend product mogen ontwikkelen voor een overheidsinstantie. We hebben deze wedstrijd gewonnen met zijn vijfen en willen als dat kan ook zo verder. Mijn compagnon en ik zullen de leiding nemen hierin. Doordat we specifieke expertise hebben in het ontwikkelen van deze software zijn wij ook interessant gebleken voor andere partijen.

 

Partij A, een grote partij binnen deze sector heeft ons benaderd of wij iets zien in een eventuele samenwerking. Zei hebben al veel bestaande software bij overheidsinstanties draaien en zien de toegevoegde waarde van onze expertise. Ze zijn echter nog wel een beetje afhoudend.

 

Nu zijn wij bijna klaar met onze studie (5 maanden afstuderen waarin wij wellicht het product kunnen ontwikkelen) en zien wij dit als kans om een eigen bedrijf op te zetten. Er zijn volgens ons een aantal situaties mogelijk:

 

1. We maken het product af als fixed-price waarna we het verkopen aan Partij A die het onder kan brengen bij haar netwerk.

 

2. We starten een "strategische alliantie" waarbij wij onze expertise en hun netwerk in een apart bedrijf gieten. We maken de software voor de klanten van Partij A en de winst zal verdeeld worden over beide partijen. Aangezien we in het begin weinig budget hebben zal er vanaf Partij A een eenmalige investering moeten komen waarbij wij er voor kunnen zorgen dat het gewonnen product gemaakt kan worden. Daarna kunnen we elkaar helpen met andere producten te bouwen.

 

Nummer 2 heeft onze voorkeur omdat het een lange termijn oplossing is en het een goede start zou kunnen betekenen voor ons bedrijf. Mijn vraag is hoe komen wij tot een goede oplossing? Zijn er nog valkuilen en waar moeten we verder aan denken? Wat hadden jullie gedaan als jullie in mijn schoenen stonden?

 

 

Onze gedachten over optie 2 zijn als volgt:

Een BV starten, aandelen 50/50 (We kunnen hierdoor niet zonder elkaar, is dit slim?)

Eenmalige investering vanuit Partij A, waaruit loon en andere kosten betaald kunnen worden

Een contract waarin staat dat alle producten die vragen om onze expertise door ons ontwikkeld gaan worden (zodat ze niet om ons heen kunnen)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dankje Frans. Ze willen een lening geven voor het opstarten van het bedrijf(BV). We gaan de eerste 5 maanden allemaal afstuderen, daardoor hebben we weinig kosten en kunnen we veel uren maken. Na deze 5 maanden gaan we maandelijks factureren aan 3 afnemers en zullen we dus onze eerste inkomsten hebben.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.