• 0

Wat zijn de gevolgen van een naamsverandering?

Sinds 2jr ben ik actief al ZZPer maar ik merk dat mijn bedrijfsnaam BeautySoft internetdiensten te veel verwarring geeft met schoonheidsachtige zaken. Nu zit ik er dus aan te denken om mijn naam te wijzigen naar iets van BS webdiensten.

 

Begrijp ik het goed dat:

 

[*]Ik bij de KvK gewoon een naamswijziging kan aanvragen

[*]Mijn KvK niet veranderd

[*]Dit verder geen grote gevolgen heeft dan andere domein naam, visitekaartjes etc

 

 

Als er tips zijn dan hoor ik deze graag !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
mijn aannames kloppen en verder vergeet ik niets maw is het zó makkelijk?
Een naam toevoegen is makkelijker dan een naam veranderen. Al je lopende overeenkomsten/contracten staan immers op de oude naam van de onderneming.

Het kan juridische consequenties hebben als in conflicten niet duidelijk is met welke partij(en) afspraken zijn gemaakt. Het is verstandig om alle (actieve) debiteuren én crediteuren van de naamsverandering middels een mailing op de hoogte te brengen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Het kan juridische consequenties hebben als in conflicten niet duidelijk is met welke partij(en) afspraken zijn gemaakt.

TS heeft een eenmanszaak, lijkt me t.a.t. duidelijk wie contractspartij is...

 

Bestaande relaties informeren kan natuurlijk nooit kwaad en is natuurlijk ook wel zo netjes.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
TS heeft een eenmanszaak, lijkt me t.a.t. duidelijk wie contractspartij is...
In conflictsituaties wordt alles uit de kast gehaald om verhaal te kunnen halen of om verhaal te voorkomen. Met de naamswijziging van een eenmanszaak zal dat over het algemeen wel meevallen, maar is zonder mailing niet geheel uit te sluiten. Het wordt al een ander verhaal als er tevens wijziging van activiteiten plaatsvindt. Voorkomen is beter dan genezen ... stuur daarom een mailing.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

TS heeft een eenmanszaak, lijkt me t.a.t. duidelijk wie contractspartij is...
In conflictsituaties wordt alles uit de kast gehaald om verhaal te kunnen halen of om verhaal te voorkomen.
Als je wordt bijgestaan door een advocaat of jurist die dat argument uit de kast trekt, dan moet je vlot op zoek naar een ander.

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

In 2014 heb ik mijn bedrijfsnaam veranderd. Drie maanden voor de naamsverandering ben ik gestart met het communiceren met relaties over de naamsverandering.

 

Elke maand stuurde ik een nieuwsbrief, in de eerste liet ik weten dat er een verandering zat aan te komen, in de tweede lichte ik een tipje van de sluier op en in de derde maakte ik de nieuwe naam openbaar. Direct aansluitend heb ik een ansichtkaart met daarop de nieuwe naam en bedrijfsgegevens per post verstuurd.

 

Parallel aan deze acties liep een "campagne" via social media.

 

Door het zo aan te pakken was voor iedereen duidelijk dat de oude bedrijfsnaam vanaf 31 december 2013 niet meer actief was en het bedrijf vanaf 1 januari 2014 onder de nieuwe naam verder ging.

Link naar reactie
  • 0

TwaBla bedoelt dat je je moet afvragen waarom je ooit voor BeautySoft hebt gekozen en waarom deze naam weer in je nieuwe naam (BeSo) terug moet komen.

 

Als je toch de moeite gaat doen om een nieuwe naam te introduceren, is het wellicht goed om er de tijd voor te nemen deze kritisch tegen het licht te houden.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

klopt, mijn idee.

Zo makkelijk als het wellicht gaat bij de kvk, zo moeilijk en belangrijk is een nieuwe naam al in je bedrijfsvoering. Denk om te beginnen eens aan de consequenties van een naam, klaarblijkelijk heb je dat vorige keer ook niet gedaan. Ook je brainstomrproduct 'BS' was een verkeerde, echt zeer verkeerde. Henk schreef al waarom.

Denk ook aan het volgende: een naam moet goed te vinden zijn, en mensen moeten liefst in één keer weten wat je produceert. Dus 'webdiensten' is meteen duidelijk. net zoals 'beautysoft' meteen deuidelijk is dat het iets in de salonsfeer of huidproducten is.

 

Patrick geeft een goed relaas van hoe je dit aan kunt pakken. Bij media-mededelingen moet e vaak iets te melden hebben: dit is een mooi iets om aan te grijpen. Ook de hele grote merken doen het zo.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.