• 0

Welk bewijs is nodig om nieuw directeur inschrijven bij kvk

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat had ik al gedaan onder aan het formulier staat het volgende

 

De Kamer van Koophandel kan in bepaalde gevallen om aanvullende bewijsstukken vragen.

 

De nieuwe directeur zal toch moeten aantonen dat hij de nieuwe directeur is.

Hij kan toch niet zeggen zo ik kom mij even inschrijven als nieuwe directeur van BV X.

Link naar reactie
  • 0

Het formulier waar Richard naar verwijst is juist. Alle aanwijzigingen staat op het formulier vermeld.

 

Maar nog even voor de duidelijkheid:

 

De nieuwe directeur vult zijn gegevens in en tekent zelf voor zijn toetreding bij punt 3 op formulier model 11. Hij moet ook naar de Kamer van Koophandel komen om zich persoonlijk te legitimeren zoals op het formulier staat vermeld. Een afspraak maken om langs te komen gaat via onze website, zie:

 

https://www.kvk.nl/contact/online-een-afspraak-maken/

 

Ik ga er van uit dat het een bestaande BV is waar al een directeur inzit. Is dit juist dat tekent de zittende directeur voor de toetreding van de nieuwe directeur bij punt 11.1 en voegt een kopie van zijn legitimatie toe (ps. Ook een notaris zou deze aangifte kunnen doen door hier te tekenen).

 

Alleen als er op dit moment geen directeur in de BV zit wordt er als bewijs getekende notulen van de AVA gevraagd waaruit de benoeming blijkt of de opgave moet via een notaris gedaan worden dan tekent hij als aangever (bij 11.1) op het formulier.

 

Marcel Lamers

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Laatste bericht is voor mij een duidelijk antwoord want zittend directeur is geschorst en heeft niets getekend maar er was wel een AVA onder toezicht van een notaris.

 

Ok, tipje voor de volgende keer: als je een vraag iets toelicht (met name waarom je een vraag stelt, en de specifieke omstandigheden), dan had je dit antwoord al direct gekregen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij ook af of een forum het geschikte medium is om op een vraag als deze antwoord te krijgen.

 

Want ik kan vervolgens weer vragen gaan stellen over:

 

Is er een Raad van Commissarissen, zijn er andere aandeelhouders, hoe is het bestuur vormgegeven van de BV. Wat is er omtrent benoeming geregeld in de statuten en mogelijk andere overeenkomsten. Is er sprake van een titulair directeur of statutair directeur etc etc.

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Er is geen RvC er zijn 3 aandeelhouders 40-30-30% en er is een statutair directeur

benoeming directeur door AvA volgens statuten en geen andere overeenkomsten

 

Maar ik zit toch nog met een vraag of de AvA wel correct is gegaan het is wel onder toezicht

geweest van een notaris maar er is geen presentielijst opgemaakt en ook niet getekend door de aandeelhouders of is dat dan niet nodig als het onder toezicht van een notaris is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt een directeur bij het handelsregister als "geschorst" laten opnemen zonder medeweten van de betreffende directeur. Een verslag van een AvA is genoeg, ook zonder handtekeningen van aandeelhouders. Die AvA mag hebben plaatsgevonden zonder medeweten van een groot deel van de aandeelhouders. Tenminste, dat is wat mij ooit is onverkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.