• 0

Toegevoegde waarde inschrijving KvK (vs directe inschrijving Belastingdienst)

Hallo Higherlevels,

 

Ik ben al een tijdje aan het overwegen mij in te schrijven bij de KvK en zodoende een BTW nummer te krijgen. Alleen is mijn vraag:

 

In hoeverre maakt het uit wanneer ik meteen naar de Belastingdienst stap en me registreer voor een BTW nummer? In welke mate ben ik dan geen eenmanszaak meer, en in hoeverre maakt dit uit?

 

Wat is de toegevoegde waarde van het hebben van 'n KvK inschrijving? Ik heb geen interesse in alle rompslomp van spammails die ik ga krijgen nadat ik in het KvK register te vinden ben.

 

Groet,

Menno

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
In hoeverre maakt het uit wanneer ik meteen naar de Belastingdienst stap en me registreer voor een BTW nummer? In welke mate ben ik dan geen eenmanszaak meer, en in hoeverre maakt dit uit?

 

Wat is de toegevoegde waarde van het hebben van 'n KvK inschrijving?

Helaas, maar daarin heb je geen keuze.

 

Als je "slechts" ondernemer voor de btw bent, dan volstaat een aanvraag voor een btw-nummer bij de Belastingdienst.

 

Als je ondernemer voor de inkomstenbelasting bent, dan ben je verplicht om je in te schrijven in het Handelsregister. Dat Handelsregister wordt in Nederland beheert door de Kamer van Koophandel.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Op onze website staat vrij duidelijk aangegeven aan welke criteria je moet voldoen om een inschrijfplichtige onderneming te hebben, zie:

 

http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/

 

Twijfel, je? Gewoon even bellen met ons, nummer staat op de website.

 

Wat betreft jouw opmerking over mail. Het handelsregister is een openbaar register en het valt dus niet volledig te voorkomen dat je door anderen benadert wordt. E.e.a. kun je wel beperken door een non-mailing indicator in te stellen, zie:

 

http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/handelsregister-en-persoonsgegevens/non-mailing-indicator/

 

Marcel Lamers

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0
Zonder KvK nummer mag je niet factureren.
Niet correct.

 

Iedereen mag factureren ... waarvan sommigen verplicht zijn om te factureren.

Voor deze verplichte factuurmakers bestaan er factuureisen waaraan de factuur moet voldoen.

Voor de goede orde ... ondernemers zijn niet altijd verplicht om een factuur uit te reiken.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.