• 0

Feedback op mijn abonnement-idee in mijn branche

Omschrijving van je concept:

Ik maak sinds twee jaar professionele ballondecoraties voor bedrijven en particulieren. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld ballonnenbogen en ballonnenpilaren, aangevuld met bijvoorbeeld rode lopers met afzetpaaltjes en skytubes. Alles om op te vallen dus!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb geflyerd, met een goed resultaat. Er is een website die voldoende (kan altijd beter) scoort in Google aangezien er regelmatig aanvragen komen voor decoraties in mijn regio van grotere bedrijven met landelijke dekking. En regelmatig verstuur ik mailings naar klanten en potentiële klanten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik ben er over aan het denken om een jaarabonnement te verkopen aan bedrijven. Vaak merk ik dat mijn klanten 1 a 2 keer per jaar bestellen, veel te weinig natuurlijk! Door een jaarabonnement aan te bieden van bijvoorbeeld 500 euro per jaar, de klant 20% korting te geven en dus voor 600 euro leveren, hoop ik mijn klantenbinding te vergroten. 40 euro per maand klinkt wellicht beter dan 500 euro per jaar.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het huidige concept levert mij 1 a 2x per jaar een opdracht van gemiddeld 80-90 euro op. Door een jaarabonnement te verkopen denk ik mijn klantenbinding te vergroten en daarmee ook de inkomsten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zouden jullie als ondernemer geld uitgeven aan een dergelijk abonnement? Een productiebedrijf dat 1x per jaar een open dag organiseert wellicht niet. Maar een winkelstraat misschien weer wel?

Of zien jullie bijvoorbeeld meer in ballonnenvrijdag introduceren en vervolgens alles wat op vrijdag geleverd wordt voor 10% korting te leveren?

Of hebben jullie nog een compleet ander idee?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zult het inderdaad dan moeten hebben van verenigingen, vakverbanden en hele grote bedrijven... De meeste bedrijven zijn daar helemaal niet zoveel mee bezig en regelen dat vaak op het laatste moment.

 

Een abonnement vorm spreekt denk ik niet direct aan. Ben benieuwd wat andere forumleden hiervan verwachten...

 

 

Je zou deze vorm wellicht heel specifiek kunnen aanbieden bij feestcommissies, evenementen die vaak voorkomen, etc.

 

Maar kost het veel moeite om op je huidige uitingen (flyers, website, etc.) aan te geven dat ze nu ook jouw extra voordelige jaarabonnement kunnen afnemen? Op die manier kan je natuurlijk eenvoudig experimenteren of de markt er is.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij oprecht af of dit gaat werken. Elke ondernemer kan wel een beetje rekenen. Dus van 2x per jaar 90 euro betalen. Naar 1x per jaar 500 euro betalen. (of per maand een gedeelte daarvan). Als iemand mij dat voorstel doet zal ik al snel afscheid nemen en de volgende keer doorzoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zoiets als ondernemer niet afnemen.

 

Een afnemer die zo'n aanbieding van jou krijgt kan zelf de rekensom maken of hij dat interessant vindt.

 

Ik denk dat je een product verkoopt dat zich moet verdienen in de van-mond-tot-mond-reclame. Breng je product onder de aandacht van weddingplanners, bruidsbeurzen, bij iedereen die maar wat met bruiloften te maken heeft. Zoek eventplanners, of bedrijven die zich bemoeien met het organiseren van events en laat ze weten dat ze niet om je heen kunnen. Wees creatief. Geef geen flyers, maar ga met een door ballonnen ingelijste flyer naar bedrijven en vraag naar de beslisser van marketing. Neem een baal ballonnen, bedrukt met je contactgegevens, en bezoek netwerkevents. Deel de ballonnen uit.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ter overvloede, maar ook ik denk niet dat dit een heel groot succes wordt. De reden dat je klanten maar 1 of 2 keer per jaar bestellen is waarschijnlijk omdat ze het maar 1 of 2 keer per jaar nodig hebben ;).

 

Misschien kun je de klanten waarvan je verwacht dat deze vaker zouden kunnen bestellen regelmatig benaderen met direct marketing, vergezeld met een kleine ballondecoratie. Bijvoorbeeld half januari een ballonnenhartje met een actie voor Valentijnsdag, ergens in november een ballondecoratie met een kerstmannetje enzovoorts.

 

Zo laat je regelmatig van je horen en laat je meteen zien wat voor leuke dingen je allemaal met ballonnen kunt doen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

De reden dat je klanten maar 1 of 2 keer per jaar bestellen is waarschijnlijk omdat ze het maar 1 of 2 keer per jaar nodig hebben ;).

 

 

Tenzij je deze verkoopvorm alleen aanbiedt voor professionals die evenementen organiseren, zoals inderdaad weddingplanners, partyplanners, organisator van kinderfeestjes, winkelketens die veel nieuwe vestigingen openen, etc.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat je gedachte achter deze keuze verkeerd is. Het verbeteren van je klantenbinding mag (mijn inziens) nooit het doel zijn van het instellen van abonnementen. Klantenbinding moet je voor elkaar krijgen door een goed product te leveren en daarnaast ervoor te zorgen dat jouw werkwijze in de smaak valt bij je klanten. Op deze manier zullen ze vaker bij je terug komen.

 

Wat je wel kan doen is je verdiepen in je klanten; als jij weet van klant A dat ze een evenement gaat houden in de nabije toekomst kan je daar op inspelen door een voorstel te doen (in plaats van dat zij naar jou toe komen). Mocht een klant vaker terugkomen, zou je die klant eventueel een abonnement (in overleg) kunnen aanbieden.

 

Maar ik denk dat je beter eerst een andere manier kan vinden om je klanten aan je te binden en daarna pas met abonnementen moet komen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat abonnementen ook niet zullen werken, zoals in eerdere reacties vermeldt zullen bedrijven dit als vaste last zien voor iets wat ze niet standaard nodig hebben en waar ze niet aan vast willen zitten.

 

Wat je wel zou kunnen doen is pakketten aanbieden met een bepaalde geldigheidsduur aan terugkerende klanten. Uiteraard met staffel en wel alleen aan terugkerende klanten, nieuwe klanten schrik je hiermee af. Klanten die jou producten geregeld nodig hebben kunnen dan tegen een mooie korting jaarlijks besparen. Daarnaast kom je er wellicht ook achter of de klanten die 1 a 2 keer per jaar bestellen het wel vaker nodig hebben.

 

Bij nieuwe klanten kan je er wel voor zorgen dat de staffels zichtbaar zijn voor op bv. je website of in de winkel op posters. Maar in de meeste gevallen willen bedrijven eerst een nieuwe leverancier uitproberen om te kijken of alles naar tevredenheid verloopt.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is een strippenkaart niet een beter idee? Een strippenkaart betaal je vooraf en geeft je de "zekerheid" dat klanten deze producten bij je af zullen nemen. Bij grotere afname kun je er voor de klant nog een voordeel aan verbinden.

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.