• 0

Klantenbestand en leveranciersbestand

Een tijd geleden is het bedrijf waar ik in werk failliet gegaan. Ik werkte als vertegenwoordiger en had een goede relatie met veel van de klanten waarmee ik werkte.

Een halfjaar nadat het bedrijf waar ik werkte falliet ging is een oude bekende van mij, die voor een deel zijn werkzaamheden in dezelfde branche als ik uitvoerde, bij me gekomen met het voorstel om bij hem te gaan werken.

 

Ik zou een redelijk salaris krijgen en een bonus van dat bestaat uit een geldbedrag als ik de oude klanten van de failliete onderneming zal werven voor hem zodat deze klanten klant bij hem worden en hetzelfde geld voor een aantal leveranciers. Dit is gelukt, veel van de klanten willen bij hem klant worden door mij en hetzelfde geld voor de leveranciers, deze zijn ook bereid om met hem te werken.

 

Met de klanten is er nooit een contract geweest dat ze verplicht waren om bij mijn oude werkgever goederen te kopen. Bij mijn toekomstige werkgever is er ook geen sprake van (afneem)contracten met klanten.

 

Mijn vraag is hoe moet de overeenkomst eruit zien (welke naam moet de ovk hebben, welke inhoud e.d.) zodat deze rechtsgeldig wordt?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.nl Gaber. Doe je dit als ondernemer, of ga je als werknemer aan de slag (aangezien je het hebt over een salaris)?

 

Inhoudelijk: op welke overeenkomst doel je nu? Toch niet op de overeenkomst tussen jouw oude bekende en jouzelf? Je schrijft immers dat het al gelukt is, dus ik hoop niet dat je nu nog een overeenkomst moet gaan sluiten voor "een redelijk salaris (...) en een bonus", dus zou dat niet wat laat zijn om dat nu pas op papier te gaan zetten?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt!

 

Ik als werknemer en oude bekende als werkgever. We hebben enkel mondeling gesproken. ik heb nog geen werkzaamheden verricht voor hem of een overeenkomst getekend. Wegens de vakantie is er nog niets gebeurt. Ik heb wel met mijn contacten gesproken of ze graag weer wilden werken met mij als vertegenwoordiger en het antwoord was dat de meeste het wel willen en ook klant zullen worden bij de mijn nieuwe werkgever als ik daar zal werken.

 

RiVe stelde een raamovereenkomst al voor deze optie zal ik ook bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Dan is het geen raamovereenkomst zoals RIVe stelt, want die is tussen jouw werkgever en jouw oud-klanten.

 

Jouw nieuwe werkgever zou met een voorstel moeten komen, een arbeidsovereenkomst met erin een bonussysteem voor aanbrengen van nieuwe oud-klanten en -leveranciers verwerkt. Ik zou dat mooi bij je werkgever laten liggen, die heeft jou benaderd en die zou dus met een voorstel moeten komen. Daar kun je dan vervolgens kritisch naar kijken en eventuele aanpassingen voorstellen. Dat werkt het makkelijkst.

 

Wel doe ik een slot op dit topic, aangezien het om een werknemersvraag gaat en we een strenge focus hebben op vragen van en voor ondernemers. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.