Ga naar inhoud
  • 0

Webshop hand- & nagelverzorgingsproducten gestart tips s.v.p.

  • Translate to English
Junior     7 0

Omschrijving van je concept:

Ik ben een webshop gestart in hand- & nagelverzorgingsproducten van Alessandro. Met name hun Striplac producten. Het is de bedoeling om later uit te breiden met bijvoorbeeld douche en badproducten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de webshop gemaakt met behulp van mijnwebwinkel. Heb contact opgenomen met de leverancier en heb een kleine voorraad aangelegd. Nadat ik dacht dat ik er klaar voor was heb ik mijn webshop geopend.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik hoop een goed lopende webshop te kunnen gaan runnen. Die ik met nog meer producten uit kan breiden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik heb mijn producten scherp geprijsd, pak iedere bestelling leuk in, doe er een persoonlijk briefje bij en een paar sampletjes.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Opbouwende kritiek. Ik hoor graag verbeterpunten!

 

www.beautyshop-esther.nl

 

[verandering; titel]

www.beautyshop-esther.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     299 8

Leuk dat je een webwinkel gaat beginnen.

 

Zorg voor een goed ondernemingsplan, zodat je weet hoe je ervoor kunt zorgen dat je aansluit op de wensen van jouw doelgroep.

 

De website voelt nog niet helemaal af. Er missen bijvoorbeeld wat afbeeldingen, waardoor onmiddellijk duidelijk wordt welke producten worden verkocht. Zorg ervoor dat de website in eerste instantie draait om de producten die je aanbiedt.

 

Je "Over mij" pagina is nog leeg.

 

Het gedeelte bovenin met het logo (de header) is nu eigenlijk te groot. Daardoor zie je een kleiner deel van de site: en de informatie die je zou willen tonen.

 

Benadruk waarom een klant bij jou zou moeten kopen: wat zijn de klantvoordelen?

 

 

 

Veel succes met je webwinkel.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0
Legend     1,2k 123

Hoi Esther,

 

Er zijn nog wel een aantal verbeterpunten ;)

 

Begin eerst maar eens met de header (het gedeelte met je logo) te verkleinen naar zo'n 100 pixels hoog, dat is meer dan genoeg. Als je het logo links uitlijnt hebt je daarnaast nog plek voor je USP's (waarom zouden mensen bij jou bestellen en niet bij je concurrent) en wellicht de zoekfunctie, je e-mail adres en telefoonnummer.

 

Dan de belangrijkste vraag: waarvoor komen mensen naar jouw website? Om jouw biografie te lezen? Of misschien toch om producten te bestellen? Ik denk het laatste ;) Dus zet dat gezellige verhaaltje over jezelf lekker op een aparte pagina die je "over ons" noemt en zet de producten die je verkoopt op de homepage, daar komen je bezoekers immers voor.

 

De meeste bezoekers hebben geen tijd om al die tekst te lezen, en eerlijk gezegd interesseert het ze ook niet. Ze willen gewoon weten welke producten ze bij jou kunnen kopen en wat die kosten. Nu krijg ik zelfs geen producten te zien als ik op "webshop" klik, dan zijn de meeste bezoekers snel weer weg hoor.

 

Je kunt eventueel ook de categorieën op de homepage zetten (die nu in het submenu onder webshop staan), maar verwijs die dan door naar een pagina waarbij direct de producten en prijzen te zien zijn, dus zonder een eindeloos verhaal erboven.

 

Tot zover voor nu, meer tips voor een succesvolle webshops vind je op mijn blog. Succes ermee!

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Legend     2k 161

Is al veel beter, Esther, ik vind nu wel dat je logo wat verdwaald ergens op de pagina staat, je zou het ook weg kunnen laten, is het nog zinvol?

 

Je toelichting over moeilijk bereikbaar zijn enz. zou ik weglaten, wekt achterdocht bij eventuele klanten, of je gaat terug bellen op het moment dat het de klant niet uitkomt, of de klant weet de vraag niet meer, enz, enz. benadruk dat je op mailtjes gaat reageren, of neem eventueel een prepaid telefoonkaart, en vermeld dat je tussen tijdstip x en tijdstip y dagelijks bereikbaar bent voor vragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Esther,

 

Op je contactpagina staat een emailadres en je KvK-nummer. Het is echter verplicht meer informatie over je bedrijf te vermelden, bijvoorbeeld het geografische adres. Op de site van de Autoriteit Consument en Markt staat precies wat je moet doen.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,8k 258

In je tekst worstel je met "ik" en "wij" en met "u" en "jij", maak dat consistent, dat leest prettiger.

 

Zorg ook voor een consistent gebruik van lettertypes. Op je "Klantenservice" pagina's is het lettertje wel erg klein en op de pagina "Bestellen" maak je het dan ook nog eens lichtgrijs.

 

Als ik op de "Bestellen" pagina klik op "betaalwijze" of "verzendwijze" kom ik op de website van ene Mireille uit???

 

In je algemene voorwaarden zeg je "zie de voorwaarden voor ruilen en retourneren", maar waar vind ik die? Ook het daar genoemde herroepingsformulier heb ik niet gevonden. Daarnaast wekt de tekst de indruk dat je de verzendkosten niet terugstort ("Bij ruilen of retourneren worden de gemaakte verzendkosten verrekend volgens de voorwaarden in het herroepingsformulier.") en dat is niet conform de Wet Koop op Afstand.

Link naar reactie
  • 0
Legend     1,2k 123

Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan.

 

Leuk om te zien dat je de adviezen meteen geïmplementeerd hebt, inderdaad al een hele verbetering!

 

Er staat echter nog steeds teveel tekst op de homepage en de webshop pagina. Als ik die pagina's nu open zie ik nog steeds alleen tekst staan. Gelukkig niet meer zo'n enorme onoverzichtelijke lap, maar ik moet nog steeds scrollen om iets van producten te zien.

 

Dingen als levertijd, verzendkosten, betaalmogelijkheden en contactgegevens moet je eigenlijk in de header zetten, maar ik snap dat dat voor jou wat lastiger te realiseren is. Als jou dat zelf niet lukt zou ik toch iemand zoeken die dat wel kan, dit kost je namelijk gegarandeerd omzet.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Junior     7 0

Is al veel beter, Esther, ik vind nu wel dat je logo wat verdwaald ergens op de pagina staat, je zou het ook weg kunnen laten, is het nog zinvol?

 

Je toelichting over moeilijk bereikbaar zijn enz. zou ik weglaten, wekt achterdocht bij eventuele klanten, of je gaat terug bellen op het moment dat het de klant niet uitkomt, of de klant weet de vraag niet meer, enz, enz. benadruk dat je op mailtjes gaat reageren, of neem eventueel een prepaid telefoonkaart, en vermeld dat je tussen tijdstip x en tijdstip y dagelijks bereikbaar bent voor vragen.

 

 

 

Bedankt! Ik heb het logo, wat onderaan stond, weggehaald. Ik ga er even vanuit dat je dat bedoelde.

En de toelichting over het moeilijk bereikbaar zijn heb ik ook verwijderd. Tijdstippen van x tot y vermelden waarop ik wel bereikbaar ben is helaas ook geen optie omdat ik zeer onregelmatig werk...

www.beautyshop-esther.nl

Link naar reactie
  • 0
Senior     97 1

Als exploitant van 4 webwinkels heb ik wel een paar tips voor je:

 

1. De header wordt gescheiden met de winkel dmv een grijze balk. Mijn eerste reactie was dat je header daardoor een google-advertentie lijkt te zijn.

2. "Over mij" kun je beter in 'Over allessandro" noemen en het verhaal vanuit je bedrijf schrijven ipv uit jezelf. 'Overigens zou ik Over Mij niet in het topmenu plaatsen maar onderin het scherm of in klantenservice.

3. Dit is smaak maar het lettertype dat je gebruikt is slecht leesbaar doordat delen van de letters verzadigd zijn. Kies een ander font als Helvetica bijvoorbeeld

4. levertijd 1 a2 werkdagen: zou ik 2-3 werkdagen van maken. Ik weet niet waar je mee verzend maar Kiala (3 werkdagen) en DHL (2 werkdagen als je geluk hebt, veelal 3) zijn de goedkooptste

5. iets meer spacing tussen de onder- en bovenkant van je productfoto en het kader schept rust.

6. Regelmatig nieuwe producten plaatsten betekent dat Google vaker langskomt en je een betere vermelding krijgt.

 

Veel succes met je webshop.

 

Stefan

 

Link naar reactie
  • 0
Moderator     9k 9 895

Wat mij nog opviel:

1. de uitlijning van de betaalmethoden (IDeal staat wat meer naar links t.o.v. de credticards)

2. In de browser van windows 10 verdwijnen de uitrolmenu's van de webshop en klantenservice achter het welkom-scherm

 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Junior     7 0

Wat mij nog opviel:

1. de uitlijning van de betaalmethoden (IDeal staat wat meer naar links t.o.v. de credticards)

2. In de browser van windows 10 verdwijnen de uitrolmenu's van de webshop en klantenservice achter het welkom-scherm

 

 

Hoi Hans,

 

Kun je mij uitleggen hoe ik het kan voorkomen dat de uitrolmenu's in Windows 10 achter het welkom-scherm vallen?

www.beautyshop-esther.nl

Link naar reactie
  • 0
Moderator     9k 9 895
Hoi Hans, Kun je mij uitleggen hoe ik het kan voorkomen dat de uitrolmenu's in Windows 10 achter het welkom-scherm vallen?
Mij ontbreekt het aan kennis daarover, maar misschien is er een specialist die dit leest?

 

 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Junior     7 0

Zo te zien zijn er aardig wat aanbieders van deze producten op internet. Wat is jouw grote onderscheidende factor? Buiten het leuk inpakken en extraatje natuurlijk, wat al een mooi begin is :)

 

 

Dat probeer ik met mijn prijzen. Ik zit al redelijk aan de lage kant en dan bied ik nog 10% extra korting.

www.beautyshop-esther.nl

Link naar reactie
  • 0
Legend     299 8

Ik zou het lettertype veranderen. Klein beetje sierlijk lettertype mag het wel zijn maar het moet goed leesbaar blijven. Je huidige lettertype (comic-sans?) doet de site geen goed denk ik.

 

Mee eens.

 

 

Je probeert op prijs te concurreren, maar dat krijg je niet duidelijk mee op de website.

 

Wat is jouw expertise / achtergrond? Wie bevelen je aan?

 

Probeer je verder te onderscheiden.

 

Je zou ook mooie foto's kunnen toevoegen waarop mensen gebruik maken van de producten die je verkoopt, om de beleving te vergroten.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0
Senior     86 15

Beste Esther,

 

Ik adviseer je conform de privacyregelgeving een privacyverklaring (privacy statement / privacy policy) op je website te plaatsen. Hiermee geef je aan welke persoonsgegevens je verwerkt en met welk doel (en uiteraard dat je deze gegevens niet aan derden verkoopt...). Ook kun je hierin je cookiebeleid opnemen.

 

Succes!

 

Vriendelijke groet,

 

Floor

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
  • 0
Senior     49 3

Hoi Esther,

 

Mij valt het op dat je beautyprodukten verkoopt, maar als ik op je site kom zie ik als 1e geurkaarsen......sluit dit wel aan bij beauty en huidverzorgingsprodukten ?

 

Laat bijvoorbeeld foto's zien van mensen die je produkten al hebben gebruikt, zodat ze het eindresultaat kunnen zien...

 

Succes !

 

Groet Robin

Link naar reactie
  • 0
Senior     49 3

Hoi Esther...

 

Een tip !

 

Van 4 tot 6 maart is de beautybeurs in Frankfurt !......dit is een aanrader !....

 

Ben er ook al eens geweest.

 

Hier kun je kontakten leggen en zien wat de laatste trends zijn op beautygebied...

 

Dit is een heeeeeele grote beurs.....

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.