• 0

Verblijfsvergunning voor (non-europese) buitenlandse zakenpartner?

Beste mensen,

 

Mijn vraag betreft de mogelijkheden om voor een buitenlandse (groot)investeerder en mede eigenaar van Nederlanse BV een verblijfsvergunning te verkrijgen.

 

Ik wil namelijk een export en import bedrijf beginnen met mijn non-europese zakenpartner. Wij willen samen een BV oprichten in Nederland om vanaf hier samen onze internationale bedrijfsvoering te runnen. Mijn buitenlandse zakenpartner heeft de internationale connecties en investeerkapitaal en ik heb de juiste (lokale) europese connecties en kennis.

 

Ik heb het één en ander nagevraagd en ben erachter gekomen dat mijn buitenlandse zakenpartner wel (groot) aandeelhouder van ons bedrijf zou kunnen worden, echter is het mij nog onduidelijk hoe mijn zakenpartner in aanmerking kan komen voor een verblijfsvergunning. Want als diegene hier zou kunnen blijven wonen en werken voor onbepaalde tijd, dan zou dat natuurlijk voor onze zaken veel voordelen bieden.

 

Ik hoop dat jullie mij hierover van informatie kunnen voorzien en wil jullie graag alvast vriendelijk bedanken.

 

Gr,

 

H. van Leeuwen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Mogelijk, maar kostbaar.

 

Vermogende vreemdelingen kunnen vanaf 1 oktober 2013 een tijdelijke verblijfsvergunning voor de duur van 1 jaar krijgen als zij beschikken over een vermogen van ten minste 1.250.000 euro en dit bedrag investeren in het Nederlands bedrijfsleven.

 

zie ook: Toelatingsregeling buitenlandse investeerders verruimd.

 

Uw zakenpartner doet er goed aan om in een ander EU-land binnen de Schengen-zone te informeren wat de mogelijkheden zijn voor een verblijfsvergunning. Een beetje "shoppen" loont. Eenmaal binnen de Schengenzone doorgedrongen, is het doorreizen naar Nederland toegestaan.

 

zie ook: Een Europees burgerschap voor de rijksten: welke lidstaat doet het beste bod?

 

Andere mogelijkheid: Koop een Syrisch paspoort en meldt u als asielzoeker aan in Duitsland.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.