• 0

start onderneming [boekhouding tipd?]

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je zelf al ondernomen voor je onderneming Eugenie?

 

Excel volstaat prima. Ik zou eerst voor de klanten gaan en dan voor de rest. Als je straks 100 klanten hebt, heb je denk ik wel een boekhoudprogramma nodig. Maar zeker in het begin kun je prima in excel een factuur aanmaken. En je inkomsten en uitgaven bijhouden.

 

Ga je dit fulltime doen? Heb je er een baan naast?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

gewoon in Excel iets beginnen.

je hebt vrijwel geen kosten, geen investeringen denk ik. Dus ook geen afschrijvingen e.d.

Je hebt dan ook bijna geen balans nodig.

Zwaartepunt ligt echt bij

- de facturering: iedere kleine dienst moet je goed bijhouden, en checken of je bedragen ook binnen hebt.

- evt btw-berekening.

 

van een boekhoudprogramma zou je heel veel iet kunnen gebruiken, en bovengenoemde zaken blijven wellicht een beetje onderblicht, omdat je een minder mooi overzicht hebt da je in Excel zou kunnen maken.

En niet onbelangrijk: stukken goedkoper!

 

Link naar reactie
  • 0
Andere tips ook welkom

 

tip1. Verdiep je eens in Speedbalance, nog steeds gratis te downloaden.

tip2. koop op marktplaats een cursus bkb voor een paar euro.

tip3. kost het je te veel tijd of is boekhouden toch niet jouw ding? gewoon uitbesteden.

 

Vooral dat laatste geeft rust en tijd die je veel productiever kan gebruiken. En de kosten? die gaan altijd voor de baat. Verleg je focus op omzet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.