• 0

Van eenmanszaak naar VOF

Per 1 april wil ik van een eensmanzaak overgaan tot een VOF. De VOF moet dezelfde handelsnaam hebben als de eenmanszaak. De VOF heeft 2 eigenaren en de winstverdeling wordt 50%-50%. Ik studeer er nog naast (voltijd studie bedrijfskunde) en de andere persoon werkt momenteel 3 dagen per week voor een ander bedrijf. We willen dus ongeveer 2 dagen per week werken voor de VOF en in de toekomst bij succes mogelijk 4/5 dagen per week. Het is onderneming met producten en diensten in webapplicaties. Ik ben min of meer algemeen directeur de andere persoon min of meer technisch directeur. Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij bijvoorbeeld het opstellen van het VOF contract? Heeft iemand bijvoorbeeld een voorbeeld VOF contract? Moet ik het contract samen met een notaris opstellen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Maarten,

 

Het is raadzaam een notaris te betrekken bij het opmaken van het vof contract. Dit is overigens niet verplicht. Ik heb het contract (voorbeeld) meegestuurd.

 

In het contract zou ik goed kijken naar 2 zaken. allereerst de inbreng van beide vennoten deze kan verschillend i.v.m. je partner die in loondienst werkt. Ten tweede kijk ook wat voor activa en tegen welke waarde je in de vof brengt.

 

Suc6 JW

model_vof.doc

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Hai Maarten,

 

Omdat jij (als eenmanszaakzijnde) activa inbrengt zou je die in de balansen van de komende VOF moeten meenemen voor de huidige waarde.

 

Het van belang dat je deze activa afkomstig van de eenmanszaak ook in het contract vermeld, ook de waarde ervan.

 

Suc 6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

saskia,