• 0

Postcode op facturen verkeerd , Adres wel goed. Gevolgen?

Hoi Allen,

 

Wat een drama, had ik maar van begin af een goede boekhouder in de hand genomen. Mijn belastingaangfite over 2014 is definitief. Ik zie echter nu dat de facturen die verstuurd zijn via een systeem van een tussenpersoon een verkeerde postode staat. Adres is goed, maar postcode is verkeeerd. Wat moet ik hiermee doen?

 

Trouwens, ik wil sowieso mijn adminstratie met TWK in orde brengen. Kan dit?

 

Met vriendelijke groet,

Zakaria al Azhar

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dat zo? ik had begrepen dat de belastingdienst nu ook boetes verstrekt bij verkeerde facturen. Een van de eisen is een juist adres, incusief postode. Ik heb het met je eens dat ik liever met ondernemen bezig ben dan deze stomme onbenulligheden, maar als je een boete van 5000 per factuur kunt krijgen, dan slaap je niet lekker: )

Link naar reactie
  • 0

dat had ik begrepen, maar zoals ik al zei, het is van ondergeschikt belang. De belastingdienst legt alleen boetes op als zij te weinig belasting hebben ontvangen en als de fout moedwillig was of ernstig verwijtbaar. een foute postcode is een foutje en komt niet eens in de buurt van ernstig verwijtbare fouten en het heeft ook niet geleid tot verkeerde belastingheffing..

 

ik heb geen idee wie jou deze kolder heeft wijsgemaakt of op basis waarvan je het jezelf hebt wijs gemaakt maar je mag best je gezond verstand de boventoon laten voeren, we leven een rechtstaat

vind jij het überhaupt een redelijke sanctie dat je 5000 euro boete zou krijgen voor 1 verkeerd lettertje (of cijfertje) in een postcode? dat zou vergelijkbaar zijn met het intrekken van je rijbewijs omdat je geen richting aangaf bij het rechtsaf slaan. ABSURD dus..

 

 

Link naar reactie
  • 0

het is trouwens meer dan een letter. De klant/intermediair gebruikte een eigen factureringsysteem, waarbij ze een aantal gegevens vooraf had ingevuld. Ze hebben de hele postocde (6karakters) verkeerd ingevuld. Adres is wel ok. Als je de uren had gemaakt, drukt je op een knopje waarbij de factuur automatisch wordt gegenereerd (in hun systeem, waarbij je het achteraf nog kun download). Ik had nog expliciet gevraagd, of ik zelf de facturen moest nasturen via mijn eigen systeem: maar dat mocht niet.

 

Dus ik hoef hier nog niks mee te doen?

Link naar reactie
  • 0

 

Wat een drama, had ik maar van begin af een goede boekhouder in de hand genomen.

 

Ik ben voorstander van het in de hand nemen van een goede boekhouder. Maar als dit door een boekhouder is ontdekt dan verwacht ik dat dat meer geluk dan wijsheid was. Een (goede) boekhouder zal controleren of alle onderdelen op een factuur staan die er op moeten staan maar gaat geen zaken als de postcode controleren of die er ook echt juist op staat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.