Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Ik heb per 23-12 een bv opgericht naast mijn eenmanszaak (ik ben van plan om de eenmanszaak te beeindigen, en heb besloten om het niet in de bv te brengen). Ik heb voor de BV nog geen btw nummer gekregen:
1) Ik ben nu wel ingeschreven bij de Kvk, BV opgeicht volgens notaris. BTW nummer moet nu toch van belastingdienst komen, automatisch? Of moet ik aanvullende actie ondernemen.
2) Mag ik intussentijd wel facturen uitschrijven, dus per januari 2016 voor de periode 23-13 t/m 31-12?. Ik heb namelijk al activiteiten uitgevoerd. Zo ja, op welk BTW nummer?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zacharias
zacharias
Beste allen,
Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Ik heb per 23-12 een bv opgericht naast mijn eenmanszaak (ik ben van plan om de eenmanszaak te beeindigen, en heb besloten om het niet in de bv te brengen). Ik heb voor de BV nog geen btw nummer gekregen:
1) Ik ben nu wel ingeschreven bij de Kvk, BV opgeicht volgens notaris. BTW nummer moet nu toch van belastingdienst komen, automatisch? Of moet ik aanvullende actie ondernemen.
2) Mag ik intussentijd wel facturen uitschrijven, dus per januari 2016 voor de periode 23-13 t/m 31-12?. Ik heb namelijk al activiteiten uitgevoerd. Zo ja, op welk BTW nummer?
Met vriendelijke Groet,
Zacharias
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51657-bv-opgericht-23-12-nog-geen-btw-nummer-mag-ik-factuur-uitschrijven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag