• 0

Inkomsten uit online werk

Er zijn online sites waar je je kunt aanmelden om vervolgens op verschillende manieren geld te verdienen:

 

- Surveys invullen en op ads klikken (eigenlijk fungeer je als een soort reclame doelwit)

- Clickworking (dingen als social media posts liken, items downloaden/aanklikken, categorisering van online producten, songs reviewen)

- Taalles (gesprek voeren met studenten die bijv. Engels willen leren)

 

Het gaat veelal om hele kleine bedragen, maar als er echt heel veel tijd aan wordt besteed kan het best eens oplopen tot 200 a 500 euro per maand. Uitbetaling hiervan gaat allemaal via Paypal naar een NL paypal account, en het zijn allemaal buitenlandse bedrijven - sommige binnen EU, de meeste erbuiten. Uiteraard wordt er door de "werkgevers" hier helemaal niets afgedragen aangezien het allemaal buitenlandse ondernemingen zijn. Er zijn dus geen loonstroken en facturen sturen is er ook niet bij.

 

Mijn vragen:

 

- Ik ben er vrij zeker van dat dit niet als hobby kan worden aangemerkt, dus moet het worden aangegeven als inkomstenbelasting, correct?

 

- Zo ja, hoe moet dit dan worden aangegeven? Loon uit overige werkzaamheden, of registreren als eenmanszaak met een te verwachten omzet varierend van 1000 tot 6000EUR per jaar - is dat wel de moeite?

 

- Hoeveel belasting moet er vervolgens over worden afgedragen, of m.a.w. hoeveel blijft er dan uiteindelijk over?

 

- Zijn er vrijstellingen in dit scenario voor iemand die verder geen enkele andere inkomsten (baan of uitkering) heeft?

 

Wat ik me namelijk afvraag is of het de moeite is. Als hier nog eens een flinke som van moet worden afgedragen en het netto uurtarief komt dan nog niet op de helft van het minimumloon uit dan is vakken vullen lucratiever dan dit soort werk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.