• 0

Hulp nodig bij invullen kwartaalaangifte middels KOR

Goedenavond,

 

Ik heb Google inmiddels al afgespeurd en heb dit forum rond gezocht naar hulp bij het invullen van de kwartaalaangifte. Ik kan echter geen antwoord vinden op mijn vraag, dus ik bedacht me hem hier te stellen.

Hoop dat ik nergens langs heen heb gelezen en dus geen dubbele vragen stel.

 

Ik ben parttime fotograaf en draag minder dan € 1.345 belasting per jaar af.

Ik deed afgelopen jaar elk kwartaal aangifte en nam hierin mijn voorbelasting mee.

Ik heb de KOR regeling afgelopen 3 kwartalen niet toegepast in de aangifte.

Een aantal kwartalen kreeg ik btw terug, en een aantal kwartalen droeg ik btw af.

 

Ik ben nu bezig met de aangifte van mijn laatste kwartaal. Ik heb afgelopen jaar dus minder dan €1345 euro een belasting moeten betalen. Omdat ik belasting heb terug ontvangen in vorige kwartalen vermoed ik dat ik het laatste kwartaal niet meer de KOR kan aanvinken?

 

Als ik komend jaar wel gebruik wil maken van deze regeling. Hoe vul ik mijn aangifte dan in?

Als eerst wordt er gevraagd "af te dragen BTW" deze vul ik in. Hierna vraagt hij om de voorbelasting. Is het de bedoeling dat ik dit vakje leeg laat als ik de KOR wil toepassen?

Als ik mijn voorbelasting wél opgeef en de KOR toepas zegt hij namelijk dat ik geld gestort krijg. En volgens mij is dit toch niet de bedoeling?

 

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Dan kan ik weer verder :)

Overigens begreep ik ergens dat je de KOR maar max. 2 jaar vanaf start bedrijf mag toepassen. Kan hier echter niets terug vinden op internet. Weet iemand hier iets van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

om met de laatste vraag te beginnen, de kleine ondernemersregeling is geen startersregeling en geldt dus zolang je onder de 1346 euro blijf hoef je niks af te dragen en tussen de 1346 en 1883 te betalen saldo hoef je niet alles af te dragen en mag je een deel houden.