• 0

Hulp nodig bij invullen kwartaalaangifte middels KOR

Goedenavond,

 

Ik heb Google inmiddels al afgespeurd en heb dit forum rond gezocht naar hulp bij het invullen van de kwartaalaangifte. Ik kan echter geen antwoord vinden op mijn vraag, dus ik bedacht me hem hier te stellen.

Hoop dat ik nergens langs heen heb gelezen en dus geen dubbele vragen stel.

 

Ik ben parttime fotograaf en draag minder dan € 1.345 belasting per jaar af.

Ik deed afgelopen jaar elk kwartaal aangifte en nam hierin mijn voorbelasting mee.

Ik heb de KOR regeling afgelopen 3 kwartalen niet toegepast in de aangifte.

Een aantal kwartalen kreeg ik btw terug, en een aantal kwartalen droeg ik btw af.

 

Ik ben nu bezig met de aangifte van mijn laatste kwartaal. Ik heb afgelopen jaar dus minder dan €1345 euro een belasting moeten betalen. Omdat ik belasting heb terug ontvangen in vorige kwartalen vermoed ik dat ik het laatste kwartaal niet meer de KOR kan aanvinken?

 

Als ik komend jaar wel gebruik wil maken van deze regeling. Hoe vul ik mijn aangifte dan in?

Als eerst wordt er gevraagd "af te dragen BTW" deze vul ik in. Hierna vraagt hij om de voorbelasting. Is het de bedoeling dat ik dit vakje leeg laat als ik de KOR wil toepassen?

Als ik mijn voorbelasting wél opgeef en de KOR toepas zegt hij namelijk dat ik geld gestort krijg. En volgens mij is dit toch niet de bedoeling?

 

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Dan kan ik weer verder :)

Overigens begreep ik ergens dat je de KOR maar max. 2 jaar vanaf start bedrijf mag toepassen. Kan hier echter niets terug vinden op internet. Weet iemand hier iets van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

om met de laatste vraag te beginnen, de kleine ondernemersregeling is geen startersregeling en geldt dus zolang je onder de 1346 euro blijf hoef je niks af te dragen en tussen de 1346 en 1883 te betalen saldo hoef je niet alles af te dragen en mag je een deel houden.

 

KOR wordt bepaald op je jaarsaldo, als jij tot en met kwartaal 3 per saldo hebt afgedragen dan kun je dat middels de aangifte in KW 4 gewoon inderdaad teruggestort krijgen, de hoofdregel is dat je de KOR berekend over het jaarsaldo van de btw en dat hij alleen effectief in werking treedt als je een te betalen saldo overhoud.

 

Voor volgend jaar.. .

Je moet ALTIJD alle vragen invullen dus ook de voorbelasting vraag.

Voor de KOR (vraag 5d) geldt dat je gedurende het jaar een schatting mag invullen, de meeste gebruiken het saldo van vraag 5c. Maar de officiële berekening gebeurd altijd pas in het 4e kwartaal over je hele jaar saldo.

Als je nog niet weet of je recht hebt of KOR of dat uberhaubt op een te betalen saldo uitkomt kun je in de kwartalen vraag 5d leeglaten.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.