Ik heb een vraag.

Ik ben bezig met het opzetten van een koffiezaak, we verkopen hierbij banketbakkerproducten en verse broodjes. We richten ons op werkenden. Het interieur wordt ingericht zodat er gewerkt kan worden. Ik kom er niet uit of we moeten openen in de weekenden?

Hebben jullie daarvoor misschien een tip?

[mod edit: typefout in titel hersteld]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51669-openen-in-het-weekend/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik kom er niet uit of we moeten openen in de weekenden?

Welkom op dit forum, Roos002.

Hoever ben je met je plannen, wat voor stappen heb je allemaal al gedaan?

Je vraag beantwoorden wordt gemakkelijker als je wat meer informatie geeft over het stadium waarin je nu bent.

• 0

Moeten we in het weekend dan geopend zijn waarbij we ons dat eigenlijk richten op een andere doelgroep?

Er moet niks. Maar als er dan ook klanten zijn die je winstgevend kunt bedienen kun je het wel overwegen. En dat is natuurlijk de grote vraag, waarover je na zou kunnen denken en wat marktonderzoek naar zou kunnen verrichten.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Ik ben op dit moment op het stadium van het ondernemersplan

Dan zou ik dat als eerste afmaken, een vraag over wel of niet open gaan in het weekend, kun je altijd in een later stadium nog veranderen, zelfs als je al geopend bent.

Het al of niet openen van een koffiezaak hangt helemaal af van de financiële haalbaarheid, het al of niet opengaan in het weekend kan een financieel extraatje zijn.

• 0

Het is simpel, je hebt een bedrijfsruimte als je die 7 dagen per week rendabel kunt exploiteren is dat beter dan 5 dagen rendabel exploiteren.

wel of niet in het weekend open is niet alleen een vraag zoals je zegt voor je "vaste doordeweekse doelgroep" van de werkenden. maar in de ondernemingsplan fase is het ook goed om te kijken naar meerdere mogelijkheden.

het is best mogelijk dat er een groep werkenden is die ook in het weekend terecht willen kunnen, maar je kunt ook kijken of je andere dingen kunt organiseren in het weekend of de ruimte verhuren voor workshops al dan niet gerelateerd aan koffie.

maar misschien willen die hard werkenden in het weekend wel een lazy breakfast of een lazy lunch op zondag

kijk naar de ruimte die je hebt, hoe die is ingericht en hoe je die anders zou kunnen gebruiken.

waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe ga je voorkomen dat mensen 's ochtends binnenwandelen voor de vorm 1 kopje koffie bestellen en dan 5 uur blijven hangen om te werken, op een kopje koffie zit nu ook niet zo'n enorme marge dat je kunt veroorloven dat mensen uren lang (werk)plekken bezet houden.

• 0

Volgt uit locatie, doelgroep en personeel. Als je in vijf doordeweekse dagen (ongetwijfeld inclusief dalmomenten) je brood denkt te kunnen verdienen, dat doe je iets beter dan 95% van je concullega's in deze branche. Of doel je op bepalingen uit de Winkeltijdenwet?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Winkeltijdenwet is zeker een punt Highio, of je open mag is natuurlijk stap 1, of je open wil is stap 2..

zit je in een dorp of stadscentrum? zijn omliggende winkels open?

informeer bij de lokale ondernemers-/winkeliersvereniging!

praat met winkeliers uit de buurt, zoek uit wat er leeft.

zit je op een industrieterrein? dan zal je niet veel werkenden treffen in het weekend, wellicht kan je dan eerder genoemde opties bekijken? workshops, high tea of wine, partycatering, etc.

"zoek het maar uit"

• 0

topic is gesloten omdat uit een andere vraag blijkt dat het om een studievraag gaat

Ik ben bezig met het opzetten van een ondernemingsplan. Ik ben hierbij mijn 4 p's aan in het beschrijven, ik doe dit voor een opdracht voor mijn opleiding. Het is dus geen echt ondernemingsplan maar moet er wel zo veel mogelijk op lijken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar