• 0

Nieuw soort adapter

Hallo iedereen,

 

Ik ben een 22jarige Belg actief in de verkoop.

Sinds kort ben ik op zoek naar een goed idee voor wat te starten.

Dit van webshops tot andere services of producten. Echt ervaring in een onderneming starten of een product te lanceren heb ik nog niet, daarom ben ik hier dus.

Maar onlangs kwam ik dus op een vernieuwend idee dat wel eens wat zou kunnen worden.

Er zijn al varianten van deze adapter op de markt maar deze zijn totaal niet zo praktisch en zijn niet zo gebruiksvriendelijk. Eigenlijk zou ik van 5verschillende adapters 1 stijlvolle adapter willen maken.

Echt moeilijk is dit niet, zelf maken daarentegen is dan weer wat anders. Dus ik zoek iemand die hier ervaring in heeft of eventueel ervaring heeft bij Chinese producenten hiervan.

De geschatte productiekost voor zo'n adapter zal rond de 10euro liggen.

De verkoopswaarde hiervan kan gemakkelijk 50 tot 100euro zijn.

Vraag gaat er zeker zijn want wat ik hier omschrijf gaat eigenlijk de oplossing zijn voor een groot probleem bij vele consumenten. Als wij hier niet voor zorgen zal dit wel zelf ontstaan in de komende jaren.

Liefst van al zou ik dit eigenlijk in de handen geven van een groot bedrijf die dan ook alles regelt.

 

 

Dus hierbij zoek ik mensen met ervaring in deze wereld.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het alleen een nieuwe vormgeving betreft van een idee wat er al is, prima. (lees niche product). Als het echt een compleet nieuw idee is, waar potentieel heel veel vraag naar is, zou ik erg oppassen met contacten in China en je idee zomaar delen. Hetzelfde gaat op voor contact met grote bedrijven.

 

Gaat het om vormgeving of echt een nieuw product?

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad , ik heb al enkele gesprekken gehad met Chinese bedrijven maar deze vlotten niet erg. Dit gebeurde dan ook vaak in gebrekkig Engels. Zij willen natuurlijk meer informatie over het desbetreffende idee. En die info wil ik dan ook niet gewoon weggeven. Daarom zou ik graag met iemand samenwerken die hier wel verstand van heeft.

 

Omtrent het product :

 

Deze specifieke adapter bestaat NOG niet zoals ik hem wil.

Er bestaan wel slappe/slechte varianten van. ( maar niet met alle opties )

Bij één van de varianten vond ik wel al een gepast design die ik ook zou willen toepassen. Maar dan ook weer niet volledig hetzelfde omdat mijn adapter sowieso al een andere vorm zal moeten hebben.

 

Echt extreem nieuw vind ik het zelf niet , maar dat is het wel dus.

Link naar reactie
  • 0

Klopt hieraan heb ik ook al gedacht, het is dan ook niet de bedoeling om dit zelf te verkopen.

Liefst van al had ik dit over gelaten aan de fabrikant zelf.

Zoals gezegd, ervaring heb ik niet in dit soort zaken. Dus zelf de verkoop moeten regelen zou meer kans op falen betekenen. Maar ik weet dus ook niet of dit wel gangbaar is om het van de producent te verwachten dat hij zelf ook gaat verkopen.

 

Het is niet mijn bedoeling om hier rijk mee te worden, in mijn achterhoofd zit ik met het idee dat dit toch niets zal worden. Maar ik vind het wel zonde om dit idee gewoon te laten schieten.

Product zou overigens over de hele wereld kunnen worden verkocht (zeker niet enkel België dus).

 

Overigens ben ik inderdaad veel aan het googelen omtrent idee-bescherming.

Bedankt voor de reacties alvast.

Link naar reactie
  • 0
Vraag gaat er zeker zijn want wat ik hier omschrijf gaat eigenlijk de oplossing zijn voor een groot probleem bij vele consumenten.

 

Zelf denk ik eerder dat het grootste probleem is dat de adapter langer mee gaat dan het apparaat. ;D

 

En raakt een adapter kwijt dan zoek ik gewoon even in de doos afdankertjes op zolder. Meestal zit er wel een passende bij en zo niet dan vind je op iedere straathoek voor een paar knaken wel een nieuwe.

 

50 tot 100 euro voor een adapter lijkt me vrij hoog, bezorgd je waarschijnlijk een hele kleine markt.

Link naar reactie
  • 0

Ook qua veiligheidseisen ken ik echter niets. Ik ben er wel van bewust dat dit moet, ook daarvoor zoek ik dus iemand met ervaring in dit soort dingen.

 

@Henk,

 

Dit is een nieuw soort adapter, heeft niets met betrekking tot de huidige adapters die 99% van ons NU gebruiken. Zoiets kan je dan ook niet op zolder vinden. Ook op elke straathoek zijn deze adapters dus niet te vinden. (Nog niet)

Het apparaat is verwacht lang mee te gaan, dit is dan ook een duur apparaat van 2000euro.

50 tot 100euro lijkt veel met de informatie die jullie nu hebben, maar dit is niet veel.

 

Stel :

Als het bedrijf van dit apparaat een zelfde soort adapter zou op de markt brengen, zou dit 100-200 euro kosten voor de consument. Maar dit zullen ze niet snel doen omdat ze al genoeg $$ vangen aan alle aparte adapters. Ik zie ze dit enkel doen nadat mijn idee op de markt zou worden gebracht omdat het dan rechtstreekse concurrentie zou zijn voor hun adapters.

 

Dit soort apparaat is een product voor mensen die van design houden en degelijk materiaal.

Mijn adapter zou dan ook hier perfect bij passen. En het zou voordelen opleveren voor die mensen die ook graag wat meer betalen.

 

De markt heeft zichzelf al bewezen groot genoeg te zijn trouwens.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk zou ik van 5verschillende adapters 1 stijlvolle adapter willen maken.

Echt moeilijk is dit niet, zelf maken daarentegen is dan weer wat anders.

 

Zou eerst een proto-type maken, je hebt vast wel iemand in je omgeving, of je zelf die van meerdere adapters het door jou gewenste type kan maken, of het eruit ziet of niet, maak het eerst werkbaar en dan merk je of het ook gemak oplevert.

:)

 

Link naar reactie
  • 0
dit is dan ook een duur apparaat van 2000euro.

 

Neem aan dat er bij een dergelijk apparaat een kwalitatief goede adapter bij zit. Wat voegt jouw adapter dan nog toe? alleen design?

 

Bij mij liggen de meeste adapters "onzichtbaar" achter het apparaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voorlopig nog geen kennissen die dit kunnen maken.

Dit omdat dus het design belangrijk is.

Maar ook omdat ik niemand ken die het binnenbehuizing kan maken.

 

Voor mensen met verstand is dit echter helemaal niet moeilijk.

Maar hiervoor heb je dus kennis van elektronische poorten etc nodig.

 

Gemakkelijk gaat het zeker zijn voor de gebruikers die het eventueel zouden kopen.

Dit heb ik al bij enkele gebruikers getoetst. Zij beweerden het zeker te kopen, indien ze apparaat X zouden kopen en van het bestaan zouden weten van adapter X.

 

 

@Henkh,

 

Nee zeker niet enkel het design, dit is eigenlijk gewoon een vereiste om de gebruikers aan te spreken van het apparaat. Anders zouden er al vele afhaken.

 

De huidige adapters op de markt kunnen niet onzichtbaar achter het apparaat liggen.

Ook mijn adapter kan niet onzichtbaar achter het apparaat liggen.

Dit is dus niet mogelijk. Wel zal mijn apparaat zorgen voor meer gemak bij de gebruikers en dat ze alle soorten ingangen kunnen gebruiken mbv mijn adapter. Met veel minder kabels die nu wel nodig zijn of verschillende adapters.

 

Link naar reactie
  • 0

We hebben het hier dus blijkbaar over een net adapter (230VAC* in => laagspanning DC uit).

 

Is jouw idee een verbetering op de interne elektronica, design, of de "communicatie" naar de buitenwereld? In de laatste twee gevallen kun je waarschijnlijk met bestaande elektronica werken. Dit maakt het geheel goedkoper, maar ook makkelijk door de diverse keuringen te krijgen.

 

*Edit, tegenwoordig zijn bijna alle adapters geschikt voor ingangsspanningen tussen de 90 en 240VAC. 230VAC is dus wat te kort door de bocht.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Als het over elektronica gaat kan je eventueel je vraag nog eens stellen op het forum van circuitsonline.net

 

Zij hebben een vraag&antwoord sectie waarbij je kan overeenkomen om iemand een opdracht te geven om iets te maken.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0
Echt extreem nieuw vind ik het zelf niet , maar dat is het wel dus.

 

Je spreekt jezelf dan toch een beetje tegen. Je gaf aan dat het al bestond, maar een slechte versie. Dit komt op mij over als doorontwikkeling en niet een nieuw product. Een mooi design, en een paar toevoegingen is vaak niet echt een innovatie.

 

Omdat er al "vormen" bestaan loop je het risico dat er onderliggen patenten zijn. Dat zou ik eerst goed uitzoeken, samen met eventuele benodigde keurmerken.

 

Wanneer je met partijen in zee gaat (zeker als je ze niet kent), zou je kunnen overwegen om een NDA voor te leggen.

 

Binnen Europa zou je eerst een prototype kunnen ontwikkelen en dat goed testen. Als je product maar 10 euro kost om te ontwikkelen in China (dan kost je het hier waarschijnlijk een kleine 100 EUR). Maar goed, dat is wat lastig te zeggen. Bij adapter denk ik aan, stroom, usb, netwerk, etc. Dan heb je ook te maken met PCB ontwikkeling, en dat kan tricky en kostbaar zijn. Zeker als er ook RF techniek gebruikt wordt.

 

Andere vraag is natuurlijk of de doelgroep wel 5 adapters gebruiken? Op zich handig om te combineren, maar als de adapter "interfaces" ook voor verschillende doelgroepen is dan is het wellicht lastig te verkopen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een behuizing zou je kunnen laten 3D-printen. Dat zou voldoende moeten zijn voor een prototype.

 

Voor je contact met China zou ik een tussenpersoon die de taal spreekt en lokale contacten heeft inschakelen. Dat maakt de kans groter dat jouw product ook daadwerkelijk naar jouw specificaties en aan jou wordt geleverd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.