• 0

Met terugwerkende kracht administratie verbeteren

Beste allen,

 

Aan het begin van mijn zzp carrière heb ik niet beel aandacht besteed aan mijn administratie. Ik wil mijn administratie waaronder de verlies en winst, en balans opnieuw opzetten. Mag dit? De reden dat ik beetje laks daarin was, is dat de dienst die ik verricht vrij simpel is: je werkt per maand, stuurt factuur en je hebt kosten, waarbij ik de winst altijd leerboek. Dus op papier uitschrijfbaar. Ik wil nu dit in speedbalance + excel brengen. Stel dat er een boekenonderzoek kimt over 2013 en 2014: mag dit wel ivm audit trail waarbij gemakkelijk te zien is dat ik in 2016 de administratie op orde heb gebracht.

 

Groet,

Zacharia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag dit?

 

Ja, natuurlijk. Het is jouw administratie.

 

Soms (vaak) is het handig dat je administratie aansluit met allerlei dingen, zoals bijvoorbeeld (belasting)aangiften en dergelijke.

Dus soms zou je misschien het een en ander moeten herzien - dat kan ik natuurlijk niet zomaar 'ruiken' of zoiets.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mag dit?

 

Ja, natuurlijk. Het is jouw administratie.

 

Soms (vaak) is het handig dat je administratie aansluit met allerlei dingen, zoals bijvoorbeeld (belasting)aangiften en dergelijke.

Dus soms zou je misschien het een en ander moeten herzien - dat kan ik natuurlijk niet zomaar 'ruiken' of zoiets.

 

 

 

Dus het mag, zolang het sluit met de opgave. Zo niet,dan kan ik mijn definitieve aangifte aanpassen?

 

Link naar reactie
  • 0
Zo niet,dan kan ik mijn definitieve aangifte aanpassen?

 

Nee niet zonder meer maar die voorwaarden had ik al in dit topic gezet. ;)

 

Jammer dat je alleen maar vragen stelt en geen antwoord geeft op simpele vragen: bijvoorbeeld op de vraag of die definitieve aanslag minder dan 6 weken geleden opgelegd is. :(

Link naar reactie
  • 0

Zo niet,dan kan ik mijn definitieve aangifte aanpassen?

 

Nee niet zonder meer maar die voorwaarden had ik al in dit topic gezet. ;)

 

Jammer dat je alleen maar vragen stelt en geen antwoord geeft op simpele vragen: bijvoorbeeld op de vraag of die definitieve aanslag minder dan 6 weken geleden opgelegd is. :(

 

Sorry, Henk. Het stond wel in de planning om jou te beantwoorden. Excuses voor de late reactie. Nee, de aanslag in niet minder dan 6 weken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de informatie op de belastingdienst (zoals heel veel informatie) niet eenduidig vind.

 

Deels is het ook zo dat ik graag wil weten of forumleden hier ervaring mee hebben. Dat spreekt meer tot de verbeelding als de belastingdienst dat zo stelt.

 

Nogmaals bedankt voor het beantwoorden.

Link naar reactie
  • 1

De info op de website van de BD is misschien niet eenduidig maar wel helder. Dat zou het in ieder geval moeten zijn als jezelf je eigen aangifte verzorgt.

 

En na de termijn van 6 weken voor bezwaar behandelen ze de aangifte als verzoek om amnbsthalve vermindering. Waarschijnlijk een andere manier om te zeggen dat ze er iets kritischer naar kijken? ;D

 

En mijn eigen ervaring is dat ik al 32 jaar een prima adviseur heb die mij in al die jaren veel geld gekost heeft maar nog meer bespaard heeft. ;) en bijgestaan in een aantal moeilijke vragen van de BD.

 

Henkh, die als vrijwilliger minima en ouderen helpt bij hun belastingaangifte. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

De info op de website van de BD is misschien niet eenduidig maar wel helder. Dat zou het in ieder geval moeten zijn als jezelf je eigen aangifte verzorgt.

 

En na de termijn van 6 weken voor bezwaar behandelen ze de aangifte als verzoek om amnbsthalve vermindering. Waarschijnlijk een andere manier om te zeggen dat ze er iets kritischer naar kijken? ;D

 

En mijn eigen ervaring is dat ik al 32 jaar een prima adviseur heb die mij in al die jaren veel geld gekost heeft maar nog meer bespaard heeft. ;) en bijgestaan in een aantal moeilijke vragen van de BD.

 

Henkh, die als vrijwilliger minima en ouderen helpt bij hun belastingaangifte. :)

 

 

 

Dank je wel, Henkh. Erg duideijk m.b.t de ambtshalve vermindering, dat had ik niet zo begrepen. Ik ben het ook totaal met je eens dat een adviseur in handen nemen het beste is. Ik ben op dit moment ook bezig. Aan het begin ben je teveel met ondernemen bezig, en denk je dat het je zelf aan kan. Door vallen en opstaan begrijp je het een en ander ook beter. Desalniettemin, vind ik het nu ook belangrijk om het zelf goed te begrijpen: dat wordt ook vaak over het hoofd gezien. Nogmaals bedankt, erg duidelijk!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.