Ik heb via de zoekfunctie geen antwoord kunnen vinden, dus hopelijk lukt het via deze weg.
Als startende ondernemer heb ik in december mijn eerste opdrachten uitgevoerd. De facturen verstuur ik in de eerste helft van januari. Als ik de belastingdienst goed begrijp, valt het daarom in de BTW-aangifte van 'eerste kwartaal 2016'. Klopt dat?
Geldt hetzelfde voor de inkomstenbelasting (dus: telt dit mee voor 2016)?
En daarbij de vraag: kosten die ik heb gemaakt in december (reiskosten, inschrijving kvk) breng ik in mindering op mijn omzet van 2015, oftewel: verlies?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nieuwhier
Nieuwhier
Goedenavond,
Ik heb via de zoekfunctie geen antwoord kunnen vinden, dus hopelijk lukt het via deze weg.
Als startende ondernemer heb ik in december mijn eerste opdrachten uitgevoerd. De facturen verstuur ik in de eerste helft van januari. Als ik de belastingdienst goed begrijp, valt het daarom in de BTW-aangifte van 'eerste kwartaal 2016'. Klopt dat?
Geldt hetzelfde voor de inkomstenbelasting (dus: telt dit mee voor 2016)?
En daarbij de vraag: kosten die ik heb gemaakt in december (reiskosten, inschrijving kvk) breng ik in mindering op mijn omzet van 2015, oftewel: verlies?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51687-leverdatum-factuurdatum-tijdvak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag