• 0

BBZ en terugtreden als bestuurder

Ik hoop dat iemand me wat inzicht kan geven in het volgende:

 

Een vriendin van mij werkt als directeur en bestuurder. Zij is ingehuurd via haar BV. Het bedrijf waarvoor zij werkt was eerst van haar, maar overgenomen door een investeerder.

Zij is nu bezig met een BBZ traject. De investeerder staat borg voor 30k. In de overeenkomst is opgenomen dat wanneer zij zelf ontslag neemt dat de borgstelling komt te vervallen.

Nu eist de investeerder dat zij voor dat de BBZ rond is, zij zelf aftreedt als bestuurder.

Mijn vriendin heeft 2 contracten 1 50% voor werkzaamheden vastgoed en 1 50% voor exploitatie.

In vastgoed pompt de investeerder veel geld en wil nog nieuwbouw realiseren. De exploitatie ontwikkeling houdt hij tegen en wil niet dat er omzet wordt gegenereerd wordt.

Kan iemand inzichten verschaffen wat de consequenties zijn wanneer zij ontslag neemt als bestuurder hierin.

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Kan iemand inzichten verschaffen wat de consequenties zijn wanneer zij ontslag neemt als bestuurder hierin.

 

Beste Ina,

 

Dat kan alleen een goede advocaat, aan de hand van alle overeenkomsten en correspondentie.

Als bestuurder teken je privé mee in een BBZ traject, en kennelijk vervalt door het ontslag de externe borgstelling. Mogelijk dus wel het volle risico, maar niet de bescherming!

 

Mijn advies is dan ook: laat de vriendin a.u.b. een advocaat raadplegen, bij voorkeur eentje met kennis van en ervaring met insolventierecht en BBZ. (zoals bijvoorbeeld dit HL-lid) Dit is geen materie voor een forum

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.