• 0

Zorg/hulpmiddelenbranche eigen bedrijf beginnen.

Beste Higherlevel leden,

 

Momenteel ben ik nog een newbee maar jullie zullen mij vast vaker gaan tegenkomen.

Ik ben Elmer Woudman en momenteel student aan het Windesheim te Zwolle (Commerciële economie)

Hiervoor heb ik 3 jaar MBO 4 gedaan (Junior accountmanagement)

Vanuit stages heb ik veel werkervaring opgedaan in de hulpmiddelenbranche. Naast veel vakantiewerk en stage's in deze branche, heb ik veel belangrijke mensen mogen ontmoeten binnen deze branche die mij hebben geïnspireerd.

 

Nu zou ik graag een eigenhulpmiddelen bedrijf willen beginnen op het gebied van makkelijke hulpmiddelen zoals scootmobiel's, Rollators en rolstoelen.

 

Het moet een bedrijf worden waarbij customers/klanten denken aan: gemak, modern en comfort.

 

De hulpmiddelenbranche verkoopt veel saaie producten, met veel moeilijke producten en taal gebruik.

hier zou ik graag een oplossing voor willen vinden.

 

bent u een productontwikkelaar/creatief ondernemer, die mij hier mee zou kunnen helpen. Dan hoor ik graag meer van u.

 

Als jullie voor mij nog tips, aanmerkingen of als jullie iets voor mij zouden kunnen betekenen dan hoor ik graag meer van jullie. Ik leer graag van anderen.

 

Alvast bedankt voor jullie moeite.

 

Elmerwou

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

(...) of als jullie iets voor mij zouden kunnen betekenen dan hoor ik graag meer van jullie.

 

Zo!!

 

Ik denk dat heel ondernemend Nederland heel blij is om dit te horen (dat was inderdaad een beetje met de 'sarcasme-modus' aan...).

 

En...: Wat heb je zelf te bieden?

 

Behalve dan dat je "iets met zorg/hulpmiddelen" wil. Altijd leuk met een beetje wisselwerking namelijk. Niet alleen maar "als je iets voor mij kan betekenen dan hoor ik het graag" en zo.

Link naar reactie
  • 0

Beste @peter_CVinfo,

 

Bedankt voor je bericht.

Van fouten leert men, dus ook dit is voor mij een leermoment.

 

Wat ik voor anderen kan betekenen: ik heb de juiste connecties, Bijvoorbeeld de directeur van Welzorg. Financieel directeur van Medipoint. Deze mensen ken ik persoonlijk goed en zo heb ik nog een aantal connecties)

Verder heb ik veel ervaring met hulpmiddelen en productspecificaties.

 

Nogmaals bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Elmerwou

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ah! Da's andere koek... Je hebt connecties!

 

Moet je inderdaad melden (heb je nu gedaan, goed zo) anders is je "idee" oninteressant namelijk.

 

Waarschijnlijk zal je ook meer moeten gaan vertellen over je concept (dus wat jij nou precies wil gaan brengen in de zorg, iets vernieuwends neem ik aan) om anderen echt geïnteresseerd te krijgen.

Maar het begin is er!

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je vraag nu ook beter,..

 

ik heb een connectie voor je misschien kan deze je verder helpen, probeer eens schrap

Ik heb daar menig keer spullen vandaan gehaald en het beviel mij zeer goed.

als ik mij niet vergis kunnen zij ook op maat produceren.

 

Succes

 

Mod edit: zelfpromotie verwijderd

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Elmer,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Misschien zoekt een partij als Mango nog wel uitbreiding of verkoop(organisatie)talent in jouw regio.

 

Bieden jouw connecties je geen functie aan?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter_CVinfo,

 

Bedankt voor je reactie, alle andere trouwens ook!

Ik ben blij dat ik dit forum via Google heb gevonden. (erg leerzaam voor een jong volwassene)

 

Het is voor mij erg moeilijk om informatie vrij te geven, omdat ik bang ben dat anderen met mijn idee ervan door gaan. Maar goed, mensen moeten mijn plan ook begrijpen voordat ze mij verder kunnen/willen helpen.

 

Ik ga mijn best doen om het goed te omschrijven.

 

Op papier heb ik een mooi webpagina geschetst met teksten enz, wat bestaat uit 3 hulpmiddelen.

scootmobiels, rollators en rolstoelen.

Je selecteert een hulpmiddel waarbij je belang hebt.

Je krijgt een schema voor je waarin je een aantal gegevens in moet vullen zoals lengte, gewicht enz.

Na het invullen van het schema, zal er een opmaat gemaakt hulpmiddel uitrollen. (kleur enz enz)

 

Voor vragen kunnen ze ons makkelijk via een chat, beeldbellen, of via de telefoon bereiken.

Door makkelijke instructiefilmpjes (neem een voorbeeld aan coolblue), Duidelijke vragen en teksten zullen er niet veel vragen ontstaan.

 

Mensen kunnen zo makkelijk, mooie en moderne hulpmiddelen bestellen.

Het hulpmiddel moet ook makkelijk in gebruik zijn. Het bedrijf moet eigenlijk draaien op het woord: Makkelijk. (helaas is niet alles zo makkelijk in de praktijk ;)

 

Vandaar ben ik eigenlijk naar iemand opzoek ben, die mij verder kan helpen op het gebied van productie van hulpmiddelen. Binnen mijn eigen connecties was er niemand die mij hier mee kon helpen.

 

Alvast bedankt voor jullie moeite en tips zijn altijd welkom!

 

Met vriendelijke groet,

 

Elmerwou

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Bedankt voor je reactie!

Inderdaad, zo ongeveer, helaas is dit een "standaard" rolstoel die je overal te wereld kan bestellen onder een andere naam, met een flinke prijs! (wel met een dikke winstmarge)

 

Daarnaast moet de "wheel chair configurator" makkelijker beschikbaar zijn *(ongeveer zoals nikeID)

En makkelijker in gebruik zijn.

 

In elk geval Super bedankt voor je reactie!

Ik waardeer jullie reacties enorm.

 

met vriendelijke groet,

 

Elmer

Link naar reactie
  • 0

Santos Bikes customized, Van Raam configureert, kwestie van goed rondkijken als je op dit gebied en in deze branche iets wilt.

 

Ga anders lekker bloggen of vloggen over hulpmiddelen...

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Scootmobiels, rollators en rolstoelen. Dan wens ik je veel succes. Je zal met iets heel goeds moeten komen wil je daar nog je brood mee kunnen verdienen.

 

Vooral de rollators lijken een interessante bron van inkomsten, ware het niet dat de concurrentie moordend is. Die koop je tegenwoordig overal en online zijn er veel aanbieders.

 

Dus wat onderscheid jou van de rest?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Nederland vergrijst nog steeds, sterker nog, de verwachting is dat die vergrijzing zal toenemen. Met ouderdom komen kwalen en met kwalen groeit de markt voor hulpmiddelen. Lijkt me. Bij groeiende markten krijg je natuurlijk wel het effect dat ook de winkels in hulpmiddelen als paddestoelen uit de grond gaan schieten, maar ja, als je je in die markt kunt onderscheiden...

 

Je hebt het over "saaie producten, [waaronder] veel moeilijke producten en [moeilijk] taalgebruik". Is dat niet inherent aan de markt? Van wat ik begrijp, moeten veel hulpmiddelen aan de patiënt worden aangepast. Waar dat niet het geval is (bijvoorbeeld leesbrillen), kun je de hulpmiddelen bij wijze van spreken bij de benzinepomp op de hoek kopen.

 

Aan welke kant van die markt ga je zitten?

 

Jouw oplossing lijkt daarbij te zijn een online configurator aan te bieden. Je speelt daarmee in op de groeiende vertrouwdheid van consumenten met online winkelen. Ik kan me echter ook voorstellen, weer met die vergrijzing in het achterhoofd, dat een relatief groot deel van je prospects in meer hands-on assistentie is geïnteresseerd . Er zijn ook heel veel organisaties die scootmobieltrainingen geven. Dat wijst er bij mij op dat het kopen van dergelijke hulpmiddelen meer vereist dan een formuliertje op een website invullen.

 

Ik probeer een beetje feeling te krijgen voor welke markt je nu wil aanboren. Het klinkt een beetje alsof je op zoek bent naar het laaghangend fruit in een markt voor relatief dure producten, klopt dat? Dus: de mensen die wel een scootmobiel nodig hebben, maar geen bijzondere aanpassingen nodig hebben en zelf hun weg op het internet kennen.

 

Wie gaat die hulpmiddelen betalen? Komt dit uit verzekeringen of andere potjes? In dat geval zou je eens met de beheerders van die potjes kunnen gaan praten. Die zijn er immers ook bij gebaat dat de aanschaf van het hulpmiddel zo soepel mogelijk verloopt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.