• 0

dringende vragen na afwijzing bbz

Enkele dagen geleden heb ik telefonisch te horen gekregen dat de aanvraag BBZ is afgewezen met als reden dat de RC is verpand aan de bank. Ik heb een VOF en een paar dringende vragen en hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven:

1. Volgens mij is een RC altijd verpand aan de bank?

2. Ik heb zojuist een mail gekregen waarin de contactpers. van het DWI mij meedeelt dat het advies bureau dat onderzoek heeft gedaan minimaal nog 1 week de tijd nodig heeft om mijn reactie op eerdere correspondentie en het afwijzende advies af te rondenIk vind dit nogal vreemd. Kan iemand mij vertellen of dit de juiste gang van zaken is??

3. Weet iemand een betrouwbaar bureau/bedrijf dat ons hierin kan bijstaan? Zuidweg is geen optie daar is al contact mee geweest.De deur sluiten is voor ons op dit moment geen optie.

 

Ik lees jullie reacties graag en alvast hartelijk dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onduidelijkheid is heel vervelend, maar je kunt het ook anders zien als ze je het niet telefonisch hadden medegedeeld had je ook nog een week in onzekerheid /onwetendheid over de uitkomst gezeten.. en had je volgende week alsnog de klap gehad.. je weet nu in elk geval dat je ofwel aan de slag moet om een bezwaar / verweer te gaan schrijven of nog eens goed moet kijken welke opties resteren en wat daar voor nodig is danwel de consequenties zijn..

 

met betrekking tot de opmerking "rc is verpand":

Enige wat ik mij kan bedenken is dat men bedoelde dat alle bezittingen al zijn verpand aan de bank vanwege het RC krediet en dat er daardoor geen of onvoldoende zekerheden kunnen worden gesteld ten gunste van het bbz krediet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

dan eerst de exacte omschrijving van de afwijzing afwachten en dan acteren!

 

r.c. als we over hetzelfde praten, is een door een bank ter beschikking gesteld dagelijks opzegbaar krediet. Het enige dat verpand kan zijn is actief, te denken aan inventaris, voorraden, vorderingen op debiteuren e.d. Niet de r.c. op zichzelf.

 

zekerheden zijn voor een BBZ niet van belang, wel of het bedrijf levensvatbaar is?

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie snelle reacties!

 

Positief ingesteld als ik ben is het idd nu de klap en niet volgende week. Aan de slag ga ik zeker! Het wordt een bezwaar en het bekijken van overige opties cq consequenties....daar heb ik echt hulp bij nodig! Weet iemand iets of iemand die ons daarbij kan helpen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.