• 0

Iemand die me op weg kan helpen....?

Goede avond.

 

Ik ben een jongeman van 22 jaar full-time baan als

Banksman/rigger (vastcontract)

 

Nu heb ik het geluk dat mijn schoonvader stukken land bezit

Die hij verhuurd of zelf koeien op heeft staan.

 

Nu komt het ik mag een stuk land gaan gebruiken waar

Een groote loods opstaat maten weet ik nu niet 1.2.3

Maar het is een groote loots met stuk land er omheen

(Alleen staand) ik mag dit gebruiken. Hoef er geen huur

Voor te betallen pas waneer ik echt winst ga draaien alleen

Heb ik all wel wat ideeen maar. Blijf ik twijfelen hier wat ideeen

 

Optie1. Stoellen tafels en tenten kopen. Die verhuren

Voor bijvoorbeeld verjaardagen opzet en afbreek servers erbij.

 

Optie2. Het kweken van incecten zoals krekels sprinkhanen

Roddemuggen larven koste zijn er bijna niet kan veel

Opleveren

 

Optie3. Aquarium vissen inkopen kweken - met winst verkopen

Aantsl exemplaren jong aanschaffen oplaten groeien een duurder

Verkopen

 

Optie 4. Auto's inkopen duurder verkopen.

 

kunnen meerdere optie's combineerd worden

Alleen weet ik niet of ik goed opweg ben kwa

Denk richting. Of mischien moet ik me op 1 ding focusen

Mischien ook niet ik hoop dat er hier mensen zijn die me

In de juiste richting kunnen sturen alvast bedankt

 

Gr slowly

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

welkom op HL slowly..

 

Je vraag is wel erg breed wat verwacht je van ons? vertellen wat de beste keus is? het zijn nogal uiteenlopende plannen, het komt zo op het eerste gezicht een beetje over alsof je een stuk land hebt en daar moet en zal een bedrijfsactiviteit voor bedacht worden.. maar iets gaan bedenken omdat de loods leeg staat en toch gratis is lijkt me niet een heel goed begin / idee..

 

Waar ligt jou kennis en vaardigheden? ik zie in geen van de plannen enig verband met wat je nu doet.

Wat is iets waar jij veel kennis van hebt of waar je passie ligt.. wat lijk je leuk om te doen wat je over 10 jaar ook nog wel leuk vind..

 

Wat je ook gaat doen focus is wel heel belangrijk bij het starten van een onderneming, zeker je eerste onderneming, want naast het vak dat je kiest moet je ook veel leren over administratie, belasting, verzekeren, onderhandelen en nog een handvol onderwerpen die niemand je vooraf kan uitleggen.. dus kies 1 ding zodat je je daar op kan richten en alle kennis op kan vergaren die nodig is om (succesvol) ondernemer te worden.

Als dat dan lekker loopt kun je altijd extra dingen erbij gaan doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal je mijn visie geven over de opties:

 

Optie 1: Stoelen tafels en tenten. Indien je dit wilt, zul je er naar mijn mening echt een full party service van moeten maken inclusief drank, glas, koelkast etc. Ik heb het idee dat als mensen de overweging hebben gemaakt zaken uit handen geven voor een feestje, men eerder geneigd is alle zorgen bij één bedrijf te kunnen leggen. Het is een branche die de afgelopen jaren sterk gegroeid is, en nog steeds groeiend is. Maar ik verwacht dat door de groei van afgelopen jaren de rek er de komende jaren uit gaat en er binnen enkele jaren te veel concurrentie is om een flinke marge in de wacht te slepen, omdat het aantal aanbieders stijgt.

 

Optie 2: Er zijn verschillende bedrijven dicht bij de agrarische sector die volop aan het testen zijn bij het kweken van insecten, dit zijn vooral bedrijven die diervoeders en eiwitten voor voedingsmiddelen produceren. In het kweken van insecten zit een gouden toekomst, maar voorlopig is er nog nauwelijks een manier gevonden dat het kweken van insecten winstgevend is, het is nog altijd goedkoper om de eiwitten (hier gaat het meestal om bij met insecten) uit producten als soja te halen. Het kweken van insecten zal hierdoor de komende jaren naar mijn verwachting geen winst opleveren, dus deze zou ik voor zover ik weet afraden.

 

Optie 3: Ik ken wat hobbyisten die hier ondanks hun zeer kleine schaal wat aan verdienen, maar heb geen ervaring met grootschalige kwekers.

 

Optie 4: Ik verwacht dat het plegen van onderhoud een vereiste is, om auto's net iets duurder te kunnen verkopen en er een marge op te kunnen pakken. Heb hier verder niet veel kennis van.

 

 

Veel succes verder, altijd leuk om de kans te krijgen iets nieuws te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Is de loods verwarmd? Wat kost dit?

 

Dit kan erg van invloed zijn op een aantal van je plannen.

 

Verder is de vraag hoe goed je bereikbaar bent voor een aantal van belang.

 

 

De aquarium optie kan ik in ieder geval van aangeven dat het veel makkelijker lijkt dan het is. De kosten voor met name tropische vissen zijn hoog (energie, installaties, etc.). Alleen als je echt groot opereert kan het uit. Het is niet voor niets dat dit tegenwoordig allemaal gebeurt in landen als Thailand, waar gebruik wordt gemaakt van gratis voorzieningen (zacht water en warmte).

 

Ook is er vaak sprake van veel uitval.

 

 

Je zou ervoor kunnen kiezen om puur aan inkoop en verkoop te doen, in plaats van kweken. Maar dit is er al veel en de marges zijn klein.

 

 

 

Optie 2: Er zijn verschillende bedrijven dicht bij de agrarische sector die volop aan het testen zijn bij het kweken van insecten, dit zijn vooral bedrijven die diervoeders en eiwitten voor voedingsmiddelen produceren. In het kweken van insecten zit een gouden toekomst, maar voorlopig is er nog nauwelijks een manier gevonden dat het kweken van insecten winstgevend is, het is nog altijd goedkoper om de eiwitten (hier gaat het meestal om bij met insecten) uit producten als soja te halen. Het kweken van insecten zal hierdoor de komende jaren naar mijn verwachting geen winst opleveren, dus deze zou ik voor zover ik weet afraden.

 

Obv de post van TS, vermoed ik dat het juist vooral bedoeld is als voer voor vissen, reptielen, etc.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp zit je schoonvader in de landbouwsector?

 

Misschien eens aan hem vragen waar er vraag naar is in de streek?

 

Ik zeg maar wat: veevoeder produceren of kopen/verkopen, landbouwmechanisatie: herstellingen, aanpassingen aan landbouwmachines,...

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Als het een grote loods is, zou je natuurlijk ook een paar wandjes kunnen plaatsen en de loods verhuren aan een stel andere ondernemers die een stukje ruimte zoeken. Hoef je alleen af en toe te kijken of ze de loods niet afbreken / plantjes aan het kweken zijn. En dan geef je je schoonpa een leuk deel ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.