Creditcard zonder credit

Aanbevolen berichten

Situatie, net 18 geworden, geen vaste inkomsten, wel STUFI maar geen propedeuse. Geen mogelijkheid tot het aanvragen van een creditcard dus en dat kan ik ook best begrijpen.

 

Echter, nu wil ik internationale aankopen doen. Alleen betalen via creditcard is mogelijk. Google Adwords, vooruitbetalen: Achteraf betalen: Mastercard/Eurocard/Eurocard, American Express, Bankeinzug (alleen voor Duitse rekeningen), Visa, en betaalkaarten met een logo van MasterCard/Eurocard of Visa niet voor mij mogelijk dus.

 

Nu heb ik ooit eens iets opgevangen over een creditcard zonder credit. Wel de betaalmethode maar er wordt geen lening verstrekt, het bedrag wordt direct van een rekening afgeschreven. Iemand die hier iets over weet?

 

Jelmer.

Link naar reactie

Ik ken wel debitcards. Werkt het zelfde als een creditcard (incl. acceptatie) maar je moet er geld op storten. Alleen geschikt voor electronische betalingen omdat de naam en nummer er niet in relief op staat (sommige hotels/winkels zijn dus lastig omdat ze geen electr. terminal hebben) Voor Internet dus wel handig.

 

Buitenlandse vriendin heeft zo'n ding dus geen garanties dat ie in Nederland te krijgen is.

Link naar reactie

Yep is er wel maar dan moet je je propedeuse hebben....

 

Dat lijkt me heel bijzonder aangezien de propadeuse niet meer bestaat in het bachelor/master stelsel.

 

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik ooit gevraagd ben daarvan enig bewijs te overleggen, maar dat is inmiddels ook lang geleden... wellicht hebben ze het ooit gewijzigd en moeten ze het nu weer terugdraaien?

Link naar reactie

Bij de Rabobank kon dit een paar jaar geleden wel, nu gaat dat nog wel denk ik. Dan moet je echter wel je stufi over laten maken naar een rabobankrekening.

 

Dat lijkt me heel bijzonder aangezien de propadeuse niet meer bestaat in het bachelor/master stelsel.

Dat wist ik nog niet. Overigens hebben nog lang niet alle universiteiten en hogescholen het bama-stelsel ingevoerd.

Link naar reactie

Misschien verschilt het per universiteit ofzo.. wat ik van de studenten in utrecht heb begrepen is het examen hier in ieder geval afschaft, maar het zou wel kunnen dat er een certificaat of document is waaruit blijkt dat je alle vakken van het eerste jaar hebt gehaald - not sure.

 

Heb je het eigenlijk met meerdere banken gechecked? Ik geloof dat er wel verschillen zijn, ondanks dat je een creditcard van dezelfde club krijgt... mastercard is sowieso gemakkelijker dan visa trouwens.

 

 

Link naar reactie

Ik weet zeker dat je bij de Postbank ook een creditcard kunt krijgen als je nog geen propedeuse hebt.

 

Als het hier alleen om betalingen voor Google Adwords gaat: ik raad je af om bedragen middels vooruitbetaling over te maken. Dat doe ik nu, maar het duurt echt 3 weken voordat betalingen zijn verwerkt (gerekend vanaf datum afschrijving).

Link naar reactie
Gast Edwinvdw

met mijn abn amro prive rekening kon ik direct een creditcard aanvragen, ik heb hem ook in mijn bezit.

en hij werkt prima (mastercard) de enige voorwaarde die ze stellen omdat er geen vast inkomen is, is dat je het openstaande bedrag direct betaalt, niet in maandelijkse termijnen zoals met visa.

 

Als je lid bent of wordt van de anwb kun je ook een anwb visa kaart aanvragen onzder dat visa inkomens gegevens wil hebben.

 

Link naar reactie

Een vriend van mij heeft ook geen creditcard. Hij gebruikt die van mijn weleens en betaald dat gewoon weer terug aan mij. Nu is dat een privésituatie, maar je zou het ook met een ondernemer kunnen doen. Deze stuurt je dan gewoon een factuur (met kopie van de factuur van Google). Een vriendendienst tot je zelf een creditcard kan aanschaffen.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik heb een aantal jaren geleden gewoon bij mijn ABN studentenrekening een CC gekregen. Kreeg er alleen geen kredietfaciliteit op. Maandelijks worden mijn CC betalingen automatisch van mijn betaalrekening afgeschreven. En ik behoefde verder niet aan te tonen dat ik in het bezit was van mijn prop.

 

Link naar reactie

hallo;

Ik ben nieuw hier en vond deze site omdat ik op zoek ben naar informatie over een creditcard.

 

Ik ken het probleem van Jelmer goed. Ik ook kan geen creditcard krijgen omdat ik geen vaste inkomen heb. Dit is wel een vereiste bij de meeste banken. Met een zakelijk rekening moeten (bruto) hoog bedragen per maand omgezet worden wil je in aanmerking komen voor een card. Dit is begrijpelijk maar ook erg lastig voor een kleine bedrijf.

 

Zodoende is het me nu gelukt om Ideal voor nederland te registreren maar de meeste van mijn kopers wonen buiten Nederland. Dus als ze merken dat ik geen Paypal accepteer bv. gaan de orders vaak niet door.

 

Iemand ervaring hiermee. de KVK weet geen oplossing een het lijkt alsof je in Nederland geen mogelijkheden hebt om een webshop te beginnen zonder een behoorlijk inkomen of een lening. Maar misschien vergis ik me..

 

Overigens is dit mijn site, online sinds gisteren. Ik heb al 7 orders binnen maar allemaal amerika of Europa. Allemaal vragen ze een paypal account.

 

[promotie verwijderd door mod]Je kunt je website vermelden in je profiel!

Link naar reactie

Met een zakelijk rekening moeten (bruto) hoog bedragen per maand omgezet worden wil je in aanmerking komen voor een card.

 

Is dat zo? Ik heb zo'n ding (Mastercard via de Postbank) en krijg regelmatig reclame voor meer van die kaarten, en ik kan me geen omzetvoorwaarde te herinneren.

 

En anders zal er toch wel een betaaldienstverlener zijn die Paypal accepteert en het saldo naar een gewone zakelijke bank/girorekening overmaakt?

Link naar reactie

Ik heb het al 2 keer aangevraagd! Niet gelukt omdat er niet genoeg zou omgaan op mijn rekening (heb ik sinds kort dus kan dat inderdaad niet als ik niets kan verkopen).

 

Bij de BKR is niets te melden dus zal dit wel goed zijn.

 

Een betaaldienstverlener is toch geen optie. Als je op mijn site kijkt zie je dat wat ik verkoop bedoelt is voor een select groepje liefhebbers. Ik zal nooit meer dan 200 shirts per ontwerp maken omdat het exclusief is en niet bedoelt om heel veel mensen te bereiken. Dus 100 euro abonnementskosten per maand naast de kosten van het drukken, royalties ....etc zijn te hoog.

Link naar reactie

In Nederland bestaat er niet zoiets als een prepaid credit card.

Tenminste ik heb met de banken gebeld en ze wisten wel van het bestaan af, ze bieden het alleen niet aan.

Misschien komt dat ook wel omdat Nederland in vergelijking met andere landen niet echt een creditcard land is.

 

Je kan uiteraard een virtuele creditcard aanschaffen, helaas zit je dan bij buitenlandse bedrijven waarvan je vaak niet kan controleren of ze wel legaal zijn of niet en vaak moet je ze ook betalen of met een credit card of via overschrijving. (Er zullen er ook wel een aantal tussen zitten welke helemaal legaal zijn maar ik wilde die hele lijst niet afgaan.).

 

In het buitenland kan je gewoon op het postkantoor of bij diverse banken naar binnen stappen, een x bedrag overhandigen en je krijgt een credit card mee, is zoiets niet een oplossing voor paypal? En is hij op, koop je een nieuwe. Zoiets zou je dan bijvoorbeel kunnen koppelen aan een kleine vakantie.

 

 

Link naar reactie

volgens mij kan je bij paypal wel een account openen maar ben je nog geen verified account, dat is pas met een cc eraan gekoppeld. Althans zo was het een aantal jaar terug toen ik zelf een webshop had.

 

Het is overigens wel zo dat je dan een maximum hebt in je transacties, maar dit zul je na moeten vragen.

 

Succes met de zaken....

 

Groet,

Sandra

Link naar reactie

Ik heb inmmidels mijn limiet bereikt bij Paypal. Dus moet ik nu een credit card invoeren.

 

Een virtuele creditcard is voor mij onbekend. Ik zal hiernaar kijken.

 

 

In het buitenland kan je gewoon op het postkantoor of bij diverse banken naar binnen stappen, een x bedrag overhandigen en je krijgt een credit card mee, is zoiets niet een oplossing voor paypal? En is hij op, koop je een nieuwe. Zoiets zou je dan bijvoorbeel kunnen koppelen aan een kleine vakantie.

 

 

 

mmmh! Kan dit? En is dit een nummer dit ik gewoon kan laten registreren bij Paypal? Ik hoef trouwens niets te kopen ermee. Alleen een registratie bij Paypal.

 

Ik ben vaak in het Buiteland (band) dus het hoef geen vakantie te zijn. ;)

 

ps: Dank voor de reacties trouwens

 

 

Link naar reactie

Ik heb inmmidels mijn limiet bereikt bij Paypal. Dus moet ik nu een credit card invoeren.

 

Een virtuele creditcard is voor mij onbekend. Ik zal hiernaar kijken.

 

 

In het buitenland kan je gewoon op het postkantoor of bij diverse banken naar binnen stappen, een x bedrag overhandigen en je krijgt een credit card mee, is zoiets niet een oplossing voor paypal? En is hij op, koop je een nieuwe. Zoiets zou je dan bijvoorbeel kunnen koppelen aan een kleine vakantie.

 

 

 

mmmh! Kan dit? En is dit een nummer dit ik gewoon kan laten registreren bij Paypal? Ik hoef trouwens niets te kopen ermee. Alleen een registratie bij Paypal.

 

Ik ben vaak in het Buiteland (band) dus het hoef geen vakantie te zijn. ;)

 

ps: Dank voor de reacties trouwens

 

 

 

Ik weet niet of in Belgie etc ook is, ik woon niet of in de buurt van Belgie en of Nederland, je kan het beste dan even op een website van een bank kijken en zien of ze dit aanbieden.

 

Controleer ook goed of PayPal deze kaarten ook wel of niet accepteerd.

Anders is het nog zonde.

 

Kan de helpdesk van paypal nederland geen optie aandragen om je account 'vrij te geven' zonder een credit card?

 

 

Link naar reactie

Ik heb een BKR codering vanwege mijn faillisement jaren geleden. Helaas kan ik ook nergens aan een creditcard komen. Daarom ben ik 4 erg mooie .com domeinen kwijtgeraakt vorige maand. De komende maand weer 1 mooie .com domein kwijt omdat ik nergens een creditcard kan regelen om de domeinen te verlengen.

 

Een virtuele creditcard voor Nederland zou erg handig zijn.

Link naar reactie

Ik heb een BKR codering vanwege mijn faillisement jaren geleden. Helaas kan ik ook nergens aan een creditcard komen. Daarom ben ik 4 erg mooie .com domeinen kwijtgeraakt vorige maand. De komende maand weer 1 mooie .com domein kwijt omdat ik nergens een creditcard kan regelen om de domeinen te verlengen.

 

Een virtuele creditcard voor Nederland zou erg handig zijn.

Goede domeinen laten verlopen omdat je geen creditcard hebt? Elk Nederlands hostingsbedrijf kan toch gewoon .com domeinen beheren?!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.