• 0

Webshop en blog samengevoegd

Hallo

 

Omwille van de vele voordelen van bloggen als webshop eigenaar ben ik opnieuw begonnen op Wordpress met Woocommerce (voorheen blogspot en ccvshop). Nu heb ik de 1400 artikelen van mijn oude blog overgezet op Wordpress maar de redirect plugin werkte niet. Om gedoe met dubbele content te vermijden heb ik alle artikelen van de oude blog verwijderd, hiervan waren er een paar die bovenaan in Google stonden.

 

Op de nieuwe site heb ik die oude artikelen helemaal bijgewerkt zodat ze up to date zijn, in de hoop dat ze snel weer goed scoren in de zoekresultaten. Heeft iemand hier ervaring mee, hoelang zou het duren voor die teksten weer opgepikt worden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu heb ik de 1400 artikelen van mijn oude blog overgezet op Wordpress maar de redirect plugin werkte niet. Om gedoe met dubbele content te vermijden heb ik alle artikelen van de oude blog verwijderd, hiervan waren er een paar die bovenaan in Google stonden.

Je moet zo snel mogelijk alsnog een redirect instellen van de oude locatie van die 1.400 artikelen naar de nieuwe locatie. Omdat je bezoekers alleen voorwaarts kunt doorsturen, kan dat niet met een WordPress-plugin op de nieuwe locatie, maar moet je ze vanuit Blogger/Blogspot doorverwijzen naar de WordPress-versies.

Link naar reactie
  • 0

Mijn goed scorende artikelen zijn inmiddels weg uit de zoekresultaten, de vraag is of zij er nog terug in gaan komen?

Ze komen vast wel weer eens boven drijven, maar het helpt als je een verhuisbericht achterlaat: beste Googlebot, wij zijn voortaan hier te vinden. Dat is inderdaad een 301 Moved Permanently-redirect. In Blogger/Blogspot kun je deze 301 ook instellen:

 

How To Set Custom Redirect in Blogger

 

Het probleem is meer: je moet voor alle 1.400 artikelen de volledige nieuwe URL opgeven. Dus niet alle 1.400 enkele en alleen doorverwijzen naar blog·example·nl of www·example·nl/blog/, maar één op één de unieke URL's redirecten.

 

Met andere woorden, je moet niet tegen Googlebot zeggen "de voltallige familie Havelaar is naar Amsterdam verhuist", maar Max Havelaar is verhuist naar de Lauriergracht nummer 37 in Amsterdam en vertellen waar alle andere leden van de familie Havelaar nu verblijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Yep, anders zal het nieuwe blog door Google niet (volledig) gezien worden als vervanger voor de oude, maar als een nieuw blog en zullen de stukken dus ook opnieuw gewaardeerd worden.

 

Als de redirects niet door Google 'begrepen' worden zit er zelfs kans in dat de nieuwe stukken gezien worden als dubbele content, en slechter gewaardeerd worden.

 

Bot gezegd; je had deze vraag eigenlijk moeten stellen voor je de verhuizing in gang zette.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Is het inmiddels gelukt met alle tips?

 

 

Op de nieuwe site heb ik die oude artikelen helemaal bijgewerkt zodat ze up to date zijn, in de hoop dat ze snel weer goed scoren in de zoekresultaten. Heeft iemand hier ervaring mee, hoelang zou het duren voor die teksten weer opgepikt worden?

 

Dat is dan weer een mooi voordeel van het migreren: oude berichten weer actueel maken is vaak interessant voor je lezers.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.