• 0

ZZP auto aanschaffen financial lease maar veel prive kilometers

Hallo,

 

Als kleine ondernemer ZZP ben ik van plan een auto aan te schaffen aangezien mijn huidige auto te oud is en toch hoge onderhoudskosten met zich mee brengt en representatief ook op zijn einde is. Nu zijn er mogelijkheden om financial lease een goede auto te leasen en zodoende eigenaar te worden van een auto zodat je die na afloop van het contract ook in je bezit hebt. Ik ken de voordelen/nadelen van Financial Lease/Private Lease.

 

Nu rijd ik en mijn vrouw met de kinderen prive eigenlijk net zo veel als ik zakelijk en prive zeker meer dan 500 km per jaar en zou dus bijtelling moeten betalen als ik de auto zakelijk op de balans zou zetten.

 

Mijn cashflow die ik als ZZP heb houd ik graag achter de hand of gebruik ik liever voor zakelijke investeringen, vandaar de keuze voor financial lease (omdat ik ook graag auto eigenaar wil zijn ondanks zelf voor reparatie/onderhoud/verzekering en dergelijke te betalen)

 

Nu lees ik dat je ook een financial lease kunt aangaan en gewoon prive alle kosten kunt betalen (met BTW) en zodoende de auto niet op de balans te zetten.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb op internet rond gekeken en vind er eigenlijk vrij weinig over.

 

Moet ik in dat geval wel de bedrijfsnaam opgeven bij aanvraag van het leasecontract, of geen ik prive gegevens op? Moet er uberhaupt iets voor in de boekhouding vermeld te worden als alles prive wordt voldaan (Zakelijke kilometers zou ik dan kunnen registreren voor aftrek)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.