• 0

Ervaring met geldvoorelkaar.nl

Beste mensen,

 

Graag wou ik de mening willen weten van mensen die echt ervaring hebben met geldvoorelkaar.nl. De afgelopen weken ben ik aan het oriënteren met mijn compagnon en ons lijkt het interessant om voor crowdfunding te gaan. Met name ook omdat we dan een soort van terugkoppeling kunnen zien van een grotere groep mensen om een mening te krijgen over ons concept. Wij zijn ons ervan bewust dat we hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld via geldvoorelkaar maar dat risico zijn wij bereid om te dragen. Tweede motivatie hiervoor is omdat we dan ook geen aandelen hoeven af te staan en zodoende de BV in eigen beheer kunnen houden. Maar nu blijkt het nogal een uitdaging om echt mensen te spreken die hier hun financiering mee gerealiseerd hebben. Ook heb ik dit forum al doorzocht maar niet echt ervaringen gevonden, eerder meningen die gegeven worden maar niet door mensen die dit echt gedaan hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Kenny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Richard,

 

Dat topic heb ik ook gelezen maar daar staan alleen meningen in van waarom wel of niet. Maar niet van iemand die hier echt ervaring mee heeft, daar ben ik namelijk meer op uit. Andere crowdfund opties heb ik ook al bekeken maar mijn voorkeur ligt bij geldvoorelkaar omdat ik dan geen aandelen hoef af te staan. En op geldvoorelkaar staan veel succesvol afgesloten projecten, maar niet vanuit het perspectief van de geld vrager.

 

Groetjes,

 

Kenny

Link naar reactie
  • 0

Hi Kenny,

 

Ben je je nog steeds aan het oriënteren op crowdfunding?

 

Er zijn meerdere crowdfunding platformen die de optie van een lening bieden. Ik ben daarom benieuwd waarom Geldvoorelkaar je voorkeur heeft. Geldvoorelkaar is een goed platform waarbij projecten vaak relatief snel voorgeschreven worden. Maar daar zijn er meer van, bijvoorbeeld Funding Circle en Kapitaal op Maat. Het ligt vooral aan de kenmerken van je bedrijf/project.

 

Kijk ook goed naar de kosten die de verschillende platformen rekenen, hier kan namelijk een groot verschil in zitten.

 

[Mod edit: link naar eigen site verwijderd, kan in profiel en signature]

Lees alles over crowdfunding op Crowdfundy.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Kenny,

 

In de ondernemersbijlage van het AD van afgelopen zaterdag staat een interessant artikel over crowdfunding. Hier komen ook ondernemers aan het woord die crowdfunding succesvol ingezet hebben. Verder wil ik je graag wijzen op de informatie over crowdfunding op Ondernemersplein.nl Crowdfunding Bij de keuze van een geschikt platform is oa de branche van belang, hierbij een link naar een overzicht van crowdfundingplatforms overzicht

 

Ik wens je veel succes!

 

Gerdine Annaars

Ondernemersadviseur

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties.

 

Inmiddels ben ik 1,5 maand verder maar helaas zonder het resultaat welke ik gehoopt had. De hoofdreden om voor crowdfunding te kiezen is omdat BKR niet perse een rol zou spelen, dit blijkt echter wel het geval. De onderneming is een B.V. met 2 rechtspersonen, 50/50 in aandelen. Één eigenaar is financieel gezond, zonder negatieve BKR noteringen, de ander (ik) heb wel een negatieve BKR registratie. Hierdoor wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Omtrent het concept welke wij willen gaan uitvoeren hebben we al veel stappen gemaakt en ontvangen er alleen maar positieve feedback op. Graag wil ik duidelijk maken dat ik hier NIET op zoek ben naar een financiering! Ik zou alleen graag willen weten welke mogelijkheden er nog meer zijn, zonder opgelicht te worden.

 

Qredits is geen optie want de communicatie die ik gehad heb tot nu toe met hun word ontzettend moeilijk gemaakt en er komen ineens nevenverplichtingen om de hoek kijken (verplicht inhuren adviseur etc.) waar we niet bepaald op zitten te wachten. Er zijn vast mensen die hier (ongewild) ervaring mee hebben. Als toevoeging wil ik er wel graag bij zeggen dat wij al zakelijke adviseurs ingeschakeld hebben, ook voor het toetsen van het ondernemersplan.

 

Kortom, wat is nu een betrouwbaar platform om bijvoorbeeld een investeerder te vinden? Puntje bij paaltje komt het er op neer dat als ik mijn aandelen zou afstaan en mijn compagnon al het recht op zichzelf zou nemen het wel(licht) zou lukken, ondanks dat je in beide scenario's toch hoofdelijk aansprakelijkheid moet tekenen.

 

Met vriendelijke groet, Kenny

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.