• 0

Hypotheek vs bkr

Mijn ex en ik bezitten 2 panden; woonhuis met 150.000 hypotheek en woon-winkel met 50.000 hypotheek die beide op beider naam zijn ingeschreven. Mijn ex krijgt het winkelpand en ik het woonhuis waarbij de hypotheek op eigen naam gezet wordt.

 

De BKR heeft echter een reservering staan van de bedrijfshypotheek op mijn naam van 110.000.

Hierdoor kan ik niet 150.000 lenen.

Met andere woorden de bedrijfshypotheek moet eerst op naam gezet worden van mijn ex, echter heeft deze onvoldoende inkomen voor de benodigde hypotheek waardoor deze onmogelijk op naam ex gezet kan worden.

help help ik wil gewoon mijn eigen hypotheek op mijn eigen naam, maar het bkr bedrag blokkeert dat dus; in werkelijkheid ben ik maar voor slechts 25.000 eigenaar van de schuld dus die 110.000 is totaal zinloos voor mij; Als ik de bank bel met het verzoek mijn bkr plafond te verlagen, krijg ik geen reactie....

 

Wie weet een oplossing?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

melding BKR?

Er zijn verschillende soorten meldingen, afhankelijk van de status van de achterstand. Indien de achterstand is ingelopen blijft die melding nog 5 jaar staan. In die gehele periode blijf je problemen ondervinden bij het aanvragen/verkrijgen van kredieten.

Je kunt die status opvragen bij BKR. De melder, bv de bank. zal de melding indien deze terecht is geweest nimmer laten verwijderen.

 

Indien je die hypotheken wilt overzetten op naam van jou en ex, dan wordt dat gezien als een geheel nieuwe aanvraag. dwz onderpandswaarde en inkomen van elk dient voldoende te zijn. En een positieve BKR natuurlijk. Zo niet dan heb je een echt probleem.

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer een voorlopige oplossing te bedenken voor jou:

 

Je zou kunnen proberen om erachter te komen hoe lang de bkr registratie blijft duren zoals Marco aangeeft en hoe lang je er last van blijft houden. Vraag gewoon open bij de bank wat jij er aan kan doen om de registratie en de bank zo positief mogelijk te beïnvloeden.

 

Je zou dan kunnen proberen om een soort 'gentlemen's agreement' te maken met je ex dat deze je zolang nog even helpt. Dus de huidige situatie even in stand houden als dat kan.

 

 

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.