• 0

Vraag: targets stellen voor de medewerker(s)

Beste leden,

 

Ik ben van mening dat er bij ons intern te weinig wordt gebeld naar potentiële klanten/partners.

 

Ik heb het altijd op goed vertrouwen gelaten maar wil het nu anders gaan aanpakken. Ik heb de medewerkers ook een aantal keer gesproken waarbij ik heb meegedeeld dat de resultaten veel te laag zijn. Ze beloofde beterschap maar helaas komt er weinig van terecht.

 

Ik wil vanaf heden exact weten wat er in een bepaalde week is gedaan en wat daar de resultaten van zijn geweest (een NEE, een JA of nog geen JA of NEE en wat de vervolgstappen zijn).

 

Ik wil b,v. een whiteboard aanschaffen waarbij het allemaal inzichtelijk gaat worden. Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken en hebben jullie wellicht andere ideeën?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat je nu geen idee hebt van wat je werknemers doen is natuurlijk niet goed. Een weekoverzicht is toch het minimale wat ze behoren te maken.

Targets stellen is een mogelijkheid, maar wat ga je doen als de targets wel of niet gehaald worden?

Bij het halen van targets kun je ze belonen, maar bij het niet halen van de targets kun je ze moeilijk bestraffen.

Maar een financiële beloning is vaak een goede drijfveer. Jij meer omzet, je werknemer meer geld.

Link naar reactie
  • 0

Zoals DaMedia al zegt, ik zou beginnen met het laten opstellen van weekrapportages. Elke werknemer houdt dit voor zichzelf bij. Dit kan bijvoorbeeld simpel in excel:

Klant - Call Date - Result - Action

Zo weet jij precies hoeveel calls er die week geweest zijn en de daarbij behorende resultaten. Aan de hand daarvan kun je eventueel verdere stappen ondernemen in het algemeen, danwel richting bepaalde werknemers.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik in loondienst gewerkt bij een bedrijf als telefonisch verkoper. Wat daar goed werkte was de belminuten per medewerker bijhouden. Zo zie je precies wie de kantjes er vanaf lopen. Natuurlijk ga je dan grote verschillen zien en is dat niet meteen een indicatie van hoe goed iemand presteert.

 

Zo zag je soms medewerkers met ~100 belminuten per dag goed presteerden en anderen met ~150 minuten per dag minder presteerden. Echter de zichtbare lijn was wel, als medewerkers op een volle werkdag ruim onder de ~100 belminuten zaten, de prestaties altijd ook achter bleven. Medewerkers die over de 200 minuten per dag aan de telefoon zaten, presteerden altijd excellent. Het is dus wel een makkelijk te meten indicatie van de inzet.

 

Mijns inziens is ook goed presteren belonen een betere strategie dan slechte prestaties met 'goede gesprekken' te belonen. Daarmee riskeer je een erg onaangename bedrijfscultuur lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Het is even de vraag hoe goed de medewerkers zijn geïnstrueerd / getraind over het bellen?

 

Hoeveel tijd ze besteden aan bellen, is één ding, maar het moet ook kwalitatief goed gebeuren. Een slecht gevoerd gesprek kan behoorlijk meer schade berokkenen dan geen gesprek!

 

En dan zijn er wel handige planning methoden waarmee je enerzijds resultaten kunt meten en anderzijds op een gegeven moment ook targets eraan kunt koppelen.

 

Er zijn trainingen die je als leidinggevende bij kunt wonen wat je dan ook meteen de tools in handen geeft om gesprekken te beoordelen, maar ook een gedegen planning te maken en die meteen met de medewerkers vast te leggen.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Ik doelde ook niet zozeer er op, dat mijn antwoord een volledige oplossing is. Echter kan het wel een hulpmiddel zijn om in elk geval de inzet in kaart te brengen. Allicht zit ik fout, maar aan het bericht van de TS te oordelen lijkt hij te twijfelen over de inzet van zijn medewerkers?
mijn commentaar is aanvullend bedoeld, natuurlijk heeft inzet met tijd te maken, maar ook met kwaliteit.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Beste leden,

 

Ik ben van mening dat er bij ons intern te weinig wordt gebeld naar potentiële klanten/partners.

 

 

wat is de functie / rol van medewerkers. en wat voor type klanten bellen ze?

koude acquisitie? nabellen uitstaande offertes? nabellen klanten met eerdere bestellingen?

 

publieke verantwoording op een whiteboard lijkt me dan wel ver doorschieten in verantwoording afleggen. waarom zou een eigen lijst et resultaten niet volstaan die jij dan kan inzien desnoods en bespreken. dan zie je ook precies wie goed vastlegt, effectief is in bellen en je kunt individueel bijsturen op acties naar een klant en dat ook weer volgen.

 

bij een whiteboard kan je dat niet, dat wordt een rijtje namen met ja nee en misschien volgende week.. is dat inzicht?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik twijfel niet aan de inzet. Ik wil meer op de hoogte zijn van de behaalde resultaten. Als de ene medewerkers bijv. 20 leads per week binnenhaalt en de andere maar 2 dan gaat er ergens iets niet goed.
vandaar mijn vraag of ze goed getraind zijn?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.