• 0

Vereenvoudigde ABC-levering

Ik koop goederen in in Polen. Ik krijg van de leverancier een factuur met 0% BTW.

Ik regel zelf transport en de goederen worden rechtstreeks geleverd bij de klant in België.

Ik factureer de goederen en transportkosten op 1 factuur naar de Belgische klant met 0% BTW en vermelding dat het om een ICL gaat.

 

Bij de ver.abc regeling staat op de site van de belastingdienst dat ik de AANKOOP dan niet hoef op te nemen in de btw aangifte. Van de EU-vervoerder ontvang ik een factuur met 0% BTW. Moet ik die dan wel opnemen of ook niet?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is dit geen ABC levering. jij regelt namelijk het transport. Leverancier A levert mi niet aan C. Jij regelt immers de levering omdat jij het transport laat uitvoeren. Zijn wat mij betreft op zich zelf staande transacties.

 

Verder is de transport factuur belast met BTW. Indien de vervoerder uit een ander EU land komt dan is de BTW aan jullie verlegd.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Ik regel het vervoer wel in overleg met de leverancier. De leverancier zet op zijn factuur ook het afleveradres in België. Dan valt dit toch ook onder het kader "levering A aan B'? Wie het vervoer uiteindelijk verzorgd (A of B) maakt daarbij toch niet uit?

Link naar reactie
  • 0

 

Deze vraag en het antwoord zijn vooral van belang voor de vragensteller, maar kan uit beleefheid voor de rest van het forum tenminste de kopregel in Normaal Nederlands geschreven worden? Dus niet in telegramstijl?

 

Bijvoorbeeld: BTW opnemen in Vereenvoudigde ABC-levering?

 

De voorpagina van dit forum slibt dicht met onduidelijke kopregels, taalfouten, tikfouten en ander slordig taalgebruik. Het is een hele kleine moeite om daar wat redactie op uit te voeren. Dat verbetert de bezoekervaring aanmerkelijk.

 

8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.