• 0

internationale betaling

Geen idee of dit goed staat in dit subtopic. Vond dit persoonlijk het beste geschikt hiervoor.

 

Afin de vraag:

 

ik heb een leverancier in Hong Kong zitten. Al vaker betalingen gedaan naar hun, altijd alles goed gegaan.

TOT nu (rek nr van leverancier ,etc veranderd), betaling is volgens de leverancier niet aangekomen... (via ing al een stornatie gedaan)

Ik de betaling controleren: heb ik dus een fout gemaakt met de gegevens (naam niet correct en bank adres omgewisseld met het leveranciers adres.. stom stom stom. Niet goed opgelet bij het invullen dus.

 

Kan iemand me helpen of ik nu wel de juiste gegevens heb ik gevuld??

 

Bovenaan staan de bank details en het onderaan staan de gegevens hoe ik ze via ing heb ingevuld. Kan ik de benificiary add niet beter inkorten tot: Causeway Bay Building 28 Yee Wo Street Causeway Bay Hong Kong

bank_details.thumb.jpg.49ddfcce7b06262c4635fcb3bece45d5.jpg

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

zoals ik het zie staat het goed.. maar waarom bel je de klantenservervice van de bank niet even voor het advies hoe in te vullen.. daar zijn ze voor..

 

storno's op wereldbetalingen duren altijd wat langer omdat er verschillende tussenschakels zijn die elk onderzoeken wat er fout is en naar wie het terugmoet.

Link naar reactie
  • 0

Is een vervelende situatie, zeker wannee de leverancier aanvankelijk zelf verkeerde bank info doorgaf... Er komen ook wel wat kosten bij kijken. Het kan makkelijk een twee- tot drietal weken duren.

 

Verder kan een dollar rekening helpen. Als je die niet hebt en je bedrag is hoog genoeg, dan kan het zeker interessant zijn om er alsnog één te openen om een extra wisselkost uit te sparen.

 

Je kan ook je bank vragen om de zaak van nabij op te volgen en als het nodig is telefonisch contact op te nemen met Hong Kong.

 

Veel succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij betaling moet echt ALLES ingevuld worden.....als het niet in de kaders past vul je het geheel nogmaals in geheel onderaan , daar heb je een extra kader waar je een eventuele toevoegingen en / of extra tekst kan plaatsen.

 

Als er maar één klein ding niet klopt wordt het geld niet doorgestort.

 

Als je het terug laat storten is de kans groot dat je minder terugkrijgt....dit zijn dan de kosten die de bank in China heeft ' moeten ' maken.

 

Succes

 

Robin Besselink

 

Link naar reactie
  • 0

Naast de kosten voor de bank kosten heb ik ook al eens meegemaakt dat een internationale betaling terug kwam. Deze was in USD betaald. Deze is vervolgens tegen een ongunstige(verkoop koers voor de bank) terug gekomen op de rekening. Scheelt je zomaar een paar procent.....

Zorg dus dat je dit goed en secuur doet!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Dat is mij ook al eens gebeurd. Een groot bedrag in USD vanaf de Euro rekening betaald met incomplete gegevens wegens te vage omschrijving op de factuur. Een paar week later werd het terug gestort, maar bij mij heeft de bank dat uit zichzelf op de dollarrekening gestort. (ABN)

 

Ik liep dus niet tegen 3x de omwisselkoers aan. Wat dat betreft kan het bij een groot bedrag lonen om alsnog een dollarrekening aan te schaffen, zoals Bart3 aangeeft.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.