• 0

"Resources" voor een webdesigner - btw aftrekken?

Ik ben een beginnende ZZP'er en heb een eigen grafische design studio. Ik maak regelmatig webdesigns, huisstijlen, posters, etc. en af en toe komen daar grafische elementen aan de pas die ik koop via websites als Creative Market en Etsy om deze uiteindelijk te verwerken in een design. Ook koop ik regelmatig nieuwe lettertypes zodat ik eigenlijk qua trends up-to-date ben. Nu vraag ik mij af of ik deze btw kosten mag aftrekken en/of de kosten onder een bepaalde kostenpost mag plaatsen?

 

 

Ook koop ik regelmatig nieuwe pennen/waterverf/kalligrafie benodigdheden om te gebruiken in mijn grafisch design. Mag ik deze kosten ook verrekenen onder kantoorartikelen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

goeie tip, zeker die link naar het handboek ondernemen

 

het directe antwoord is.. van alle genoemde zaken mag jij de btw aftrekken als je het volledig zakelijk gebruikt.

 

mocht je de verf, pennen en kaligrafie benodigdheden ook heel vaak privé gebruiken voor hobby bijvoorbeeld dan zou je een deel van de btw (en de kosten moeten corrigeren voor privé gebruik

 

maar deze regel geldt voor alle kosten (en btw) die je zakelijk aftrekt, als er een regelmatig privégebruik is moet je een deel corrigeren.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Administratiekantoor ben ik naar op zoek.

 

Vind de administratie een beetje lastig omdat het veel buitenlandse bedrijven zijn waar ik iets aankoop en niet echt een volledige factuur erbij krijg (dus niet alle gegevens staan erop). Dus dan wordt het al lastig om iets van btw af te trekken, nietwaar...?

 

Handboek had ik al gedownload maar nog niet helemaal gelezen maar ga ik dit weekend maar eens doen.

 

Thanks.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.