• 0

Wat is een Satellietwebsite? en kan dat voor mij nuttig zijn

Hallo,

 

Even voorstellen. Mijn naam is Iza, relatietherapeut en sinds anderhalf jaar werkzaam als zelfstandige.

Om aan klanten te komen verken ik allerlei mogelijkheden. Ik beschouw het internet als een van de belangrijkste kanalen.

 

Mijn vraag: hoe kom ik aan meer bezoekers op mijn website?

 

Ik ben daarover al in gesprek gegaan met diverse internetbureaus. Een daarvan adviseerde mij om naast mijn gewone website een satellietwebsite te laten maken. Ze gebruiken dan woorden waarop mensen in Google zoeken en gebruiken die in de naam van zo'n satellietwebsite. Ik begrijp het niet precies, maar het schijnt heel goed te werken.

 

Hun verhaal klinkt goed, maar ik wil eerst weten of meer mensen hiermee ervaring hebben en of het voor hen heeft gewerkt.

 

Hoor het graag!

 

Groetjes,

Iza

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met een satelliet website wordt bedoeld dat er een compleet nieuwe website wordt gecreëerd die volledig geoptimaliseerd is voor 1 bepaalde zoekterm.

 

Vaak wordt zo'n satelliet website gebruikt om te linken naar de eigen site en/of voor linkruil doeleinden, maar aangezien zo'n website meestal van lage kwaliteit is en weinig autoriteit heeft werkt dat vaak niet goed.

 

Lees dit artikel maar eens.

 

Om goed te scoren met zo'n satelliet website moet je er heel veel tijd en/of geld insteken, dan moet het wel flink wat bezoekers en/of omzet opleveren om dat interessant te maken. Naar mijn mening kun je die tijd beter besteden aan het schrijven van interessante artikelen die je publiceert op (het blog van) je hoofdsite zodat die meer autoriteit krijgt.

 

Daarnaast is het verzamelen van relevante links ook nog altijd een noodzakelijk kwaad om te scoren in Google, maar onthoud daarbij dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Aanbiedingen van 100 links voor een paar tientjes of zelfs een paar honderd euro moet je laten liggen, dat doet je site waarschijnlijk meer kwaad dan goed. Goede linkbuilding kost heel veel tijd, en als je het uitbesteed daardoor ook heel veel geld.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Satellietwebsites kunnen handig zijn mits goed gebruikt.

Maar realiseer je dat je extra kosten hebt voor domeinregistratie, hosting, maken website, bekend maken van de websites, je meerdere websites moet onderhouden, etc.

Je kunt ook op je bestaande website pagina's toevoegen die geoptimaliseerd zijn per onderwerp. Dat werkt net zo goed.

Alleen als je een hele sterke domeinnaam extra hebt zou ik daar een extra website op maken, maar anders niet.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Iza,

 

Een satellietwebsite kan zeer goed werken, mits je een goede domeinnaam gebruikt waarop ook voldoende zoekverkeer is. Onderzoek dat altijd vooraf of laat dat aantonen door het bureau met wie je zaken doet. De concurrentie is daarbij ook van invloed. Op sommige combinaties van zoekwoorden is het zeer lastig om nog goede posities te bereiken.

 

Wij maken voor veel van onze klanten satellietwebsites. Het lukt ons eigenlijk altijd om een pagina 1-notering in Google te realiseren. Dat levert klanten veel extra traffic op. Zeker interessant dus.

 

(mod edit: 2 x link naar eigen site uit topic verwijderd, gelieve aub de forumregels te lezen)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook wel benieuwd, maar dan wil ik wel graag weten wat jouw achtergrond is anders kan ik niet beoordelen wat voor waarde ik aan jouw mening moet hechten ;) Dus vul je profiel aub even aan met een website en wat meer info over jezelf, kan sowieso nooit kwaad natuurlijk.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Introducesify, dat is een aanhef die niemand volgt naar ik vrees zonder toegezegde uitleg.

 

Belofte maakt schuld. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.