• 0

Verkopen op Amazon.de

Sorry voor eerder verzonden bericht, hierbij dan ook direct een correctie. We zijn eigenaar van de Webshop Plustoys.nl en Speelgoedindeton.nl. Wij hebben een account aangemaakt op Amazon.de. En we zijn net gestart, maar de verkopen lijken wat tegen te vallen. We denken dat als we Plustoys.nl omzetten naar een echte duitstalige webshop ( Plustoys.de ) dat de verkopen zeker gaan toenemen. Het is een hele klus om de Webshop in zijn totaliteit om te zetten naar Plustoys.DE en daarom willen we graag vooraf in kunnen schatten of dit de juiste stap is? Wie heeft er ervaring met een soortgelijke case??

 

Nogmaals excuses voor eerder verzonden bericht ik was er niet van op de hoogte dat dit niet de bedoeling was!

 

Bedankt alvast voor de reactie(s),

Jeroen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat het belangrijk is je webshop meteen om te zetten naar een .de website. Integendeel, als de verkopen op Amazon niet zo vlotten, zou ik nog wachten totdat je het Duitse recept hebt gevonden.

 

Verkopen, en dus ook marketing, op Amazon is heel specifiek. Je hebt tijd nodig om aan een product te bouwen via je listing, je beelden, je positie, adverteren, ... er zijn allerlei parameters die maken dat een product naar voor komt. Ik denk dat het ook beter is om te focussen op 1 product, dat boosten en dan beginnen aan het volgende. Eens je een bepaalde ranking krijgt, lift het zichzelf ook op.

 

Verzend je zelf of via FBA?

 

Als je FBA op amazon.de verkoopt, heb je ook een Duits BTW nummer nodig en dien je vanaf de eerste verkoop BTW te betalen in Duitsland... Omdat je producten (goederen) dan vanaf een Duits magazijn vertrekken naar de klant, kan je je inkomsten niet langer onderbrengen bij de Nederlandse BTW en moet het meteen in Duitsland worden aangegeven.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 1

Beste Jeroen,

 

Ik deel de mening van Bart. Wij gebruiken Amazon als een springplank naar een eigen webshop.

Op Amazon kunnen we heel laagdrempelig testen of er vraag is naar ons product.

 

Ik zou me inderdaad ook focussen op 1 product en zorgen dat deze listing helemaal perfect is (goede keywords, goede omschrijving, goede productfoto's enz).

Hiermee zul je niet gelijk bovenaan de zoekresultaten komen. Zeker niet als het een populair zoekwoord betreft. Om dit op te lossen kun je gebruik maken van sponsored products. Dit is een soort google adwords binnen het Amazon platform. We bereiken hier mooie resultaten mee.

 

Succes

 

Gr Marco

Verkoper op Amazon en auteur van het boek: Verover Europa via Amazon.(www.verovereuropa.nl)

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ik woon en onderneem in o,a, Duitsland.......

 

Duitsers doen graag zaken met Duitse bedrijven....een belangrijke reden is dat ze vooraf weten waar ze bij een geschil juridisch aan toe zijn.....geschillen worden snel juridisch aangepakt !! Hou hier rekening mee, en timmer de AGB ( Algemene voorwaarden ) goed dicht !!

 

Er zijn advocaatkantoren die alleen maar de Algemene Voorwaarden controleren.....klopt er iets niet dan kun je hier op aangepakt worden met uiteraard een bijgevoegde rekening.

 

In Duitsland gaan diverse dingen anders dan in NL !!

 

Duitsland biedt veel kansen, maar bereidt je goed voor.....

 

Succes !

 

Groet Robin Besselink

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad binnen het Amazon Seller Central gedeelte kijken naar de opties om te adverteren met je producten. Zoals Marco al aangaf sponsored products.

Misschien al wel een informatief .de domein opzetten met belangrijke zaken als retourneren, klantenservice, contact, algemene voorwaarden. Mensen gaan toch kijken naar waar het spul vandaan komt.

Nicolas Monopoli helpt het MKB verkopen op Amazon via http://AmazonSolutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Helemaal met Trizor eens.

Kijk eens of je bijvoorbeeld een bekend Duits keurmerk voor jouw producten/diensten kan vinden en bekijk eens hoe Duitse klanten denken en stel je product/dienst daar 100% op in.

 

Duitsers zijn erg gericht op harde en heldere afspraken, liefst met een contract.

Zorg ook dat klanten met Duitse betaalmethoden kunnen betalen zoals bijvoorbeeld Giropay en probeer er zo betrouwbaar mogelijk uit te zien. Regel bijvoorbeeld een Duits adres (mits dit natuurlijk binnen het budget valt) en zorg ervoor dat de betreffende pagina's perfect Duits zijn.

 

Succes!

Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken

Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.