• 0

Ongewenst contact met Faxgids.nl, wat nu??!

Ik val gelijk met de deur in huis.

Ik werk sinds kort vanuit huis, heb een eensmans kapperzaak.

Ik heb me netjes aangemeld bij de kamer van koophandel, volgende dag werd ik gebeld door Faxgids.nl.

mijn gegevens werden allemaal gecontroleerd biet wetende dat het niet verplicht was werd mij ook niet verplicht, ik ben ermee akkoord gegaan. Een dag later werd ik gebeld door een ander bedrijf die ook reclame wou maken voor me, ik begon te twijfelen dus vroeg ik aan ddie mevrouw of zoiets eigenlijk verplicht was .

Ze zei netjes nee en ik heb haar toen uitgelegd dat ik eerder gebeld ben door een ander bedrijf en de kosten daarvan was meer dan €400 exl. Btw daar schrok ze behoorlijk van en zei dat er iets niet klopte en dat het best wel veel geld.

Ik heb toen 2dagen later faxgids gebeld om het stop te zetten want heb dat geld er niet voor en omdat ik dacht dat het verplicht was ben ik er dus mee akkoord gegaan.

Volgens hun was het niet meer terug te draaien en dat ik te laat was met bellen normaal heb je 7 tot 14 dagen de tijd om iets stop te zetten alleen bij hun niet.

Omdat het net voor de feestdagen was konden ze me dus niet verder helpen, ik zou dan de 1ste week van januari terug gebeld worden om te kijken of er nog iets geregeld kon worden.

Maar helaas daar gaan ze niet mee akkoord dus zit ik eraan vast en nu dreigen dat als ik het niet betaald dat het uithanden wordt gegeven aan een Incasso Bureau.

WAT KAN IK NOG MEER DOEN OM DIT TE STOPPEN WANT MOMENTEEL KAN IK HET NIET BETALEN. EN IK HEB ECHT GEEN INTERESSE.

IK BEN TEN EINDE RAAD DUS PLEASE IEMAND HELP ME AUB

 

EN SORRY VOOR DIT LANG BERICHT

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De Kamer van Koophandel waarschuwt iedereen die zich inschrijft EXPLICIET om op te passen met dit soort gidsen.

 

Betaal niks!!!

Maak alsnog schriftelijk (en aangetekend) bezwaar en noem daarin de data:

 

- benaderd op dag x

 

- telefoongesprek was misleidend, want onder het mom van bevestinging hebben ze je een overeenkomst aangesmeerd (waarschijnlijk moest je iets bevestigen),

 

- op grond van die misleiding heb je gereageerd in de veronderstelling dat het slechts een bevestiging betrof, jouw reactie was gebaseerd op dwaling,

 

- twee dagen later heb je dat uitgelegd en daarop reageerde Faxgids negatief,

 

- je staat er nu echter alsnog op dat de overeenkomst wordt ontbonden, want de voorgespiegelde info was misleidend en je keuze is gebaseerd op dwaling...

 

Er is vast wel een jurist die weet of de overeenkomst NIETIG verklaard moet worden of iets anders. Stel hoe dan ook dat je de vordering betwist!!!!

 

Neem contact op met de Fraudehelpdesk,daar is Faxgids een oude bekende. Op dit forum trouwens ook. In dit topic* vind je meer ervaringen van andere ondernemers.

 

Waarschijnlijk wordt dit topic daaraan toegevoegd ... (niet bemoei-met-moderatie stand aan) :-K

 

* ik kan niet meer goed teruglinken want de zoekfunctie leidt niet meer naar het begin van dat topic

** er is een ander weestopic over Faxgids.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hier een simpele brief hoe je de overeenkomst opzegt. Daarna zou ik voorlopig nergens meer op reageren.

 

Ik kijk ook altijd even in de eventuele uitspraken die gedaan zijn richting een bedrijf. Over faxgids.nl is niets te vinden. Dat laat zien dat de kans is dat ze gaan procederen erg klein is. Daar zou ik me dus niet al te veel zorgen over maken al begrijp ik best dat alleen al het noemen van een incassobureau intimiderend is. Laat dit een les zijn. Binnenkort zal je ook wel benaderd worden voor een website en een hoge Google positie en andere lokale gidsen of bladen. Nooit zomaar wat afsluiten aan de telefoon. Liefst helemaal niet in gesprek gaan. Zelfs als zaken eerst gratis of heel voordelig lijken, blijken ze dat nooit te zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En ter voorbereiding op het vervolg.. als je wel blijft reageren na je opzegbrief dan zal de toon blijven dat je eraan vast zit en dat je moet betalen, de toon kan zeer intimiderend of bedreigend zijn / overkomen..

Maar het is simpel, dat is de werkwijze van dit soort partijen..

 

ga niet te snel twijfelen dat het bij jou anders is en jij er toch echt aan vast zit, want het voeden van die twijfel of de angst voor rechtzaken bij (startende) ondernemers is hun verdien model.. mensen zwichten regelmatig voor de druk omdat 400 euro betalen minder erg voelt dan een rechtzaak aan je broek.

 

en voor wat betreft die 7 dagen of 15 dagen bedenktijd.,

hou er rekening mee dat je nu ondernemer bent en hoewel in het normale zakendoen dit soort bedenktermijnen ook wel eens worden toegepast. Voor ondernemersovereenkomsten is er meestal geen wettelijk recht op een bedenk termijn,

SOms kun je als (kleine) ondernemer toch een beroep doen op de consumentenbeschermingswetten, maar voor handelstransacties (tussen ondernemers) gelden over het algemeen andere wetten / regels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.