• 0

Webshop en versturen naar buitenland

Beste lezer,

 

Ik heb een webshop in gebruikte goederen en nu wil een Oostenrijkse ondernemer een aantal items afnemen voor in totaal ca 1.200,-. Ik begrijp niet helemaal wat nu de eisen zijn. Kan ik gewoon een factuur sturen met 0% BTW en verder niets? Het bedrijf uit Oostenrijk zorgt zelf dat het bedrag vooraf overgemaakt gaat worden en zorgt ook voor vervoer (GLS). Kan ik de goederen meegeven als het bedrag op mijn rekening staat en heb ik dan aan alle eisen voldaan? Lijkt me persoonlijk te gemakkelijk maar op de site van de Belastingdienst kan ik enkel vinden dat er geen BTW in rekening gebracht mag worden en dat beide partijen een BTW nummer moeten hebben.

 

Hoor graag als iemand dit kan verduidelijken voor mij.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De BTW wordt in dit geval "verlegd". Je moet op de factuur je eigen BTW-nummer én dat van het Oostenrijkse bedrijf plaatsen. Je rekent inderdaad 0% BTW. Je moet dit vervolgens wel opgeven bij de "intracommunautaire" prestaties op je BTW-aangifte.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/factureren/extra_factuureisen_bij_goederen

Link naar reactie
  • 0

Zie: Aantonen dat u goederen levert aan afnemers die aangifte doen

 

Zijn de goederen naar een ander EU-land vervoerd?

 

U toont aan dat de goederen naar een ander EU-land zijn vervoerd met bijvoorbeeld de volgende documenten:

de polis van een vervoersverzekering

een kopie van de vrachtbrief

een vervoersverklaring

Als de klant de goederen zelf afhaalt, vraag hem dan om een vervoersverklaring.

 

 

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.