• 0

inlenersbeloning

Uitzendbureau's moeten de cao navolgen van de inlener wanneer ze werknemers uitlenen bij bouwbedrijven. Hier kan men 2 methode aanhouden,

 

Methode 1) Volledige bouw cao volgen

Methode 2) Gedeeltelijk bouw cao, waarbij voor de vakkrachten de bouw cao gevolgd wordt en voor de nieuwkomers uitzendbureau cao gevolgd wordt.

 

Weet iemand wanneer volledig cao gevolgd moet worden en wanneer de tweede methode gebruikt wordt.

 

Alvast dank,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik naar abu of nbbu kijk dan begrijp ik dat ik de cao van de inlener moet gebruiken.

Als je als een uitzendbureau mensen levert aan een bouwbedrijf dan gaat het ietsje anders. Na lang zoeken heb ik de toegevoegde tabel gevonden en hoop dat ik het goed heb begrepen. Wat ik uit deze tabel begrijp is dat voor de vakkrachten wel bouw cao wordt toegepast en voor nieuwkomers nbbu of abu cao. Dit geldt voor de nl uitzendbureau's die lid zijn van nbbu of abu en mensen leveren aan bouwbedrijven. Na 26 weken wordt de nieuwkomer ook een vakkracht en wordt de bouw cao toegepast. İn alle andere gevallen hoort een uitzendbureau volledige bouw- cao toe te passen

 

tabel.docx

Link naar reactie
  • 0

In de vorige bericht had ik aangegeven dat een uitzendkracht na 26 weken vakkracht wordt maar dat is niet correct. Iemand is een vakkracht als men voldoet aan de volgende eisen:

 

Welke onderdelen van de CAO voor de Bouwnijverheid op de uitzendkracht van toepassing zijn, hangt onder meer af van zijn status: vakkracht of nieuwkomer. Vakkrachten en nieuwkomers kunnen werkzaam zijn in zowel bouwplaats- als uta-functies.

Een vakkracht is degene die:

» als werknemer en/of uitzendkracht bouwwerkzaamheden heeft verricht

gedurende ten minste twaalf maanden binnen een periode van twee jaar

direct voorafgaand en/of tijdens de uitzendperiode of

» werkzaam is als uitzendkracht in een bouwplaatsfunctie en een vakopleiding

in de bouw volgt op niveau 2 of 3, dan wel een diploma voor zo’n opleiding

heeft behaald of

» werkzaam is als uitzendkracht in een uta-functie en een diploma heeft

behaald voor een bouwtechnische vakopleiding op niveau 2 of hoger.

Een nieuwkomer is een uitzendkracht die niet aan (één van) deze eisen voldoet. Als in een cao-regel de term ‘uitzendkracht’ wordt gebruikt zonder de toevoeging ‘vakkracht’ of ‘nieuwkomer’, geldt die regel voor beide groepen uitzendkrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.