Ga naar inhoud
  • 0

Eindbalans ondernemingsplan

  • Translate to English
Newbee     3 0

Hallo experts,

 

Ik ben al uren, nee dagen bezig met het accuraat opstellen van mijn eindbalans. Maar hij komt maar niet goed uit, op dit moment heb ik een verschil van 6.992,13 euro. Niet bepaald het getal voor een afrondingsfoutje dus ;)

 

In de bijlage zal ik het excel-bestand zetten.

 

Zou iemand mij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt!

-Max van der Meulen

financiele_deel_Buddies.xlsx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Legend     265 15

1. De uitgaven in de liquiditeitsbegroting voor huur (€ 7.374,72) en bedrijfsverzekeringen (€ 2.214,40) komen niet terug in je balans en resultatenrekening. De kosten die je hiervoor opvoert in de resultatenrekening komen van de beginbalans vooruitbetaalde kosten, dus door ze dan nog eens te betalen gaat het dubbelop.

 

2. Er is per saldo voor € 360,26 aan verschillen tussen liquiditeitsbegroting en resultatenrekening voor wat betreft de posten Onderhoud website, Onderhoud applicatie, Internet & Telefoon, Kosten data opslag, Office 365 Home en Office 365 personal. Het verschil zal BTW zijn, maar die is niet verrekend in de liquiditeitsbegroting en komt ook niet terug op de eindbalans.

 

3. Waarschijnlijk heb je wel geprobeerd de BTW te verrekenen (maar is daar iets mis gegaan), want tussen de uitgaven in de liquiditeitsbegroting staat een post Te vorderen BTW van € 2.024,40. Deze post wordt nooit verrekend als inkomende post. (Integendeel, deze staat nu als uitgave vermeld.)

 

4. De € 4.000 aflossing en € 980 rente worden in je liquiditeitsoverzicht niet meegeteld als uitgave (zie formule in je spreadsheet).

 

Saldo van voorgaande (1 + 2 + 3 - 4) is € 6.993,78. De rest zal afronding zijn. Mij viel in dit verband, naast hier en daar wat centen, het saldo (€ 1,14) van Ontvangsten - omzet - vooruit ontvangen bedragen - af te dragen BTW op.

 

Verder viel me nog op:

- Waarom heb je aan het begin van het jaar wel vooruitbetaalde posten, en aan het eind van het jaar niet?

- BTW-afdrachten zullen normaliter plaatsvinden in de maand volgend op het kwartaal waarover je aangifte doet, dus niet in maart, juni, september en december, maar in april, juli, oktober en januari van het volgende jaar (balanspost).

- Jij neemt je privé-opnamen mee als kostenpost. Dat is niet juist (aannemende dat het om een eenmanszaak gaat).

- Na de eerste aflossing van de lening zou de volgende rentebetaling (bij gelijk rentepercentage) lager moeten worden.

- Je rekent alsof de verzekering van € 2.214,40 BTW bevat, maar in verzekeringen zit geen BTW.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.