• 0

Uitbreiding webshop naar het buitenland

Beste mede ondernemers,

 

Een aantal jaren geleden ben ik naast mijn sign activiteiten ook heel langzaam begonnen met het opbouwen van onze webshop winkelstickers.nl. Onze webshop richt zich vooral op etalage stickers en 90% van onze klanten zijn winkeliers. Ieder jaar groeit de omzet en ondanks de vele verbeterpunten zou ik nu heel graag een iets grotere sprong willen maken.

 

Wij zouden met winkelstickers.nl niet alleen actief willen zijn in Nederland maar ook in andere Europese landen. Onze voorkeur gaat vooral uit om te starten in onze buurlanden België en Duitsland maar uiteindelijk is de wens / droom om alle landen in Europa te bedienen.

 

- Momenteel is mijn rechtsvorm een eenmanszaak.

 

- via google heb ik het e.a. kunnen vinden als virtual office e.d. dit spreekt mij enorm aan, en gezien de kosten ben ik snel geneigd om gelijk voor 200 euro per mnd een virtual office te openen en de markt te bestormen met mijn producten.

 

- Ik sta open kritiek en advies. ik zou heel graag in contact willen komen met ondernemers die ook webshops hebben in onze buurlanden

 

vraag

- Kan ik in meerdere landen webshops hebben als eenmanszaak?

- Wat zijn de do's and don'ts

 

alvast mijn dank

met vriendelijke groet

Dennis Brouwer | ART D-SIGN | winkelstickers.nl

 

[verandering: typo in titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor België hoef je niet zo heel veel spannends te doen. Alleen als je boven een bepaald drempelbedrag per jaar verkoopt, zul je in België in plaats van NL de omzetbelasting moeten afdragen.

 

Duitsland is een ander verhaal, die stellen nogal hoge eisen aan een webshop. Via Google kan je denk ik de vereisten van een DE webshop wel terug vinden.

Link naar reactie
  • 0

Mijn stokpaardje: ik zou contact maken met bedrijven in het betreffende land. Zij weten precies hoe alles daar geregeld moet zijn, kunnen je helpen aan andere contacten, weten welke taal (letterlijk) je moet hanteren, hoe de marketing op te zetten, etc. Misschien gaat je dat wat kosten, maar de kans op fouten wordt een stuk kleiner.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me graag aan bij de gedachtengang van GJ Bramer. Dit doel kun je natuurlijk op verschillende manieren bereiken.

 

Ideeën: zelf een aantal Vlaamse winkelstraten bezoeken en turven wat gebruikt wordt, maar dat beeld verandert ongetwijfeld over de seizoenen en in aanloop naar feestdagen.

 

Je kunt natuurlijk ook een stap verder gaan en d.m.v. crowdsourcing een aantal pakketten naar wens van Vlaamse winkeliers of hun stylisten/decorateurs aanmaken. Vraag om input aan jouw kostprijs.

 

Gewoon lekker het Belgische domein en e-mailadres in gebruik nemen voor zo'n introductie-actie.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je vooral aan winkeliers (bedrijven) verkoopt, hoef je je dacht ik weinig zorgen te maken over drempelbedragen.

 

Vlaanderen is inderdaad vrij eenvoudig om je diensten naar uit te breiden. Men is daar al wat meer gewend om over de grens te kopen. Voor Duitsland heb je daar een zwaardere kluif aan. Deels een cultuurverschil, deels ook praktisch omdat veel kleine Duitse ondernemers niet zomaar hun btw nummer hebben/kennen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dennis,

 

Ik woon in Duitsland en ben ook ondernemer in onder andere Duitsland.

 

Duitsers doen graag zaken met Duitsers en een virtueel kantoor zal / kan hier argwanend overkomen bij Duitsers.

 

Als je je richt op particulieren zal het geen punt zijn, maar als je B2B het wil aanbieden dan kun je niet serieus genomen worden.

 

Timmer de AGB ( Algemene voorwaarden ) goed dicht.....meningsverschillen worden zonder aankondiging juridisch gestart.

 

Duitsland is een echt beursland....hier worden veel kontakten gelegd en zaken gedaan op een beurs.

 

Duitsers zijn, denken, en doen anders, zijn wat meer gesloten.

 

Ik heb hier een paar maanden geleden een landelijke woonwinkel geopend......dat vinden ze hier geweldig....voor hun echt vernieuwend.....wellicht dat ze demuurstickers ook leuk vinden, maar start goed voorbereid...en spreek de taal !

 

Succes Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Kleine zijsprong:

 

voordat je de website verder uitrolt, is het verstandig om ook nog even heel kritisch te kijken naar je eigen website. Waar ben je tevreden over en vooral waarover niet?

 

Als je straks meerdere versies hebt, dan wordt het steeds moeilijker om de basis aan te passen.

 

Zoals je zelf aangeeft is er nog wel ruimte voor verbetering (maar wellicht niet handig om hier verder off topic te gaan).

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Dennis77, heb je wat aan de diverse reacties?

 

Heb je al een idee van het verkoopplan wat je gaat trekken?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis,

 

Ik zou zelf starten op het platform van Amazon. Als je daarbij gebruik maakt van hun Fulfilment by Amazon service (FBA), nemen zij je de volledige klantenservice uit handen. Op die manier heb je ook geen virtual kantoor nodig.

Amazon is de grootste online retailer in de grootste Europese landen. Als je op hun platform succes kunt boeken met je producten is een eigen webshop een voor de hand liggende vervolgstap. Test eerst op Amazon of er voldoende vraag is naar je producten zou ik zeggen.

 

gr Marco

Verkoper op Amazon en auteur van het boek: Verover Europa via Amazon.(www.verovereuropa.nl)

Link naar reactie
  • 0

Zaken doen in het buitenland is echt anders dan in Nederland, zowel aan de aanbod- als de vraagkant.

Ik zou eerst goed onderzoek doen hoe winkelstickers worden ingekocht in het buitenland, wat zijn de kanalen, is het misschien een dienst die wordt aangeboden door andere dienstverleners enz enz.

Maken winkeliers veel gebruik van winkelstickers?

 

Wat betreft de site, denk ook aan betaalmogelijkheden, die meest gebruikte verschillen per land.

 

 

 

Heeft u behoefte aan een onafhankelijke second opinion of klankbord om er zeker van te zijn dat uw (online) marketing investeringen van de hoogste kwaliteit zijn?

http://mauxilium.com

Link naar reactie
  • 0
Zaken doen in het buitenland is echt anders dan in Nederland, zowel aan de aanbod- als de vraagkant. Ik zou eerst goed onderzoek doen hoe winkelstickers worden ingekocht in het buitenland, wat zijn de kanalen, is het misschien een dienst die wordt aangeboden door andere dienstverleners enz enz. Maken winkeliers veel gebruik van winkelstickers? Wat betreft de site, denk ook aan betaalmogelijkheden, die meest gebruikte verschillen per land.
Mijn advies: Bespaar je de moeite, Dennis77 heeft dit topic een half jaar geleden gestart, een maand lang diverse tips gekregen, maar zelf niet meer gereageerd. Ik betwijfel of hij dat nu alsnog gaat doen na jouw bijdrage.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Met Marco eens.

 

Gewoon beginnen met verkopen via Amazon. Je kunt er voor kiezen om alles via het fulfilment van Amazon (FBA) te doen. Je kunt eerst de markt aftasten en kijken of je producten überhaupt aanslaan.

 

Heb je zelfgemaakte spullen zoals kunstwerkjes of andere handgemaakte objecten dan is er zelfs de mogelijkheid om je in te schrijven voor Handmate by Amazon.

 

[Mod edit: link naar eigen site verwijderd ivm forumregels]

 

Handig om te weten

Voor het aanbieden van unieke producten zijn EAN-nummers niet verplicht. Wel moet je een eigen unieke SKU aan het product meegeven. Fulfilment by Amazon (FBA) is mogelijk wanneer je producten geen personificatie behandelingen nodig hebben. Je mag na de order er nog 30 dagen over doen om het product te maken, zo is het mogelijk om kleine voorraden aan te houden.

 

Verder brengt Amazon 12% commissie in rekening per verkocht product en mag het bedrijf niet groter zijn dan 10 werknemers.

 

Nicolas Monopoli helpt het MKB verkopen op Amazon via http://AmazonSolutions.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.